中国山东一名男子在解除隔离后10天发病,妻孩三人皆无症状感染。

据中国央视报道,该名患者来自山东日照42岁刘先生,是日照市第10例的女婿,曾与确诊病例接触,而随后其妻子、女儿和儿子均被隔离。

四人在隔离观察期间均无显示异常,因此于期满后全部解除隔离,但在期满解除隔离10日后,刘先生因咳嗽、发热到医院就诊,随即隔离治疗,于2月15日检测确诊感染新冠病毒。

妻子、女儿与儿子也接受检测,均呈阳性,为无症状感染。目前当地有关部门已对四人进行流行病学调查,并逐一落实集中隔离医学观察。

《新浪网》报道,不少网友因此提出疑问,该名患者是因为隔离结束还有接触任何其他病例还是因为潜伏期较长。但针对上述问题,北青报记者从日照卫健委了解到,刘先生确诊后曾自述称,结束隔离后其和家人也没有出过门,没有再接触其他确诊或疑似患者。

日照卫健委工作人员表示:“但具体的行动轨迹也不能完全采信患者自述,我们正在针对这个病例进行外围调查,范围比较大,应该很快会有结果。”

You May Also Like

Desmond Choo & Png Eng Huat Factsheet

~ By Howard Lee ~ Desmond Choo Pey Ching 朱倍庆 Png Eng…

Tesla Founder Elon Musk says Singapore has been unwelcome following earlier incident of LTA levying a surcharge of a Model S

Telsa founder & CEO Elon Musk tweeted that the Singapore government has…

Police issues conditional warning to Preetipls and Subhas Nair for controversial video, E-Pay is off the hook

In the most recent development of the racist advertisement/video saga, social media…

In reality, the foreign workers should be blaming us for the corona virus

As the COVID-19 pandemic continues to devastate, our foreign blue collar workers…