Villages in Vietnam with 10,000 people close to the nation’s capital were placed under quarantine on Thursday after six cases of the deadly new coronavirus were discovered there, authorities said.

The locking down of the commune of Son Loi, about 40 kilometres (25 miles) from Hanoi, is the first mass quarantine outside of China since the virus emerged from a central Chinese city late last year.

“As of February 13, 2020, we will urgently implement the task of isolation and quarantine of the epidemic area in Son Loi commune,” said a health ministry statement.

“The timeline… is for 20 days”.

Son Loi is a farming region made up of several villages.

The health ministry previously said five people in Son Loi had been infected with the virus, and on Thursday reported a sixth case.

On Thursday, checkpoints were set up around the commune, according to AFP reporters in Binh Xuyen, a district on the outskirts of Son Loi.

Health officials wearing protective suits sprayed disinfectant on vehicles by the checkpoints.

Villager Tran Van Minh told AFP that authorities had already advised residents to avoid large gatherings.

“Life has been badly affected,” he told AFP by phone, adding that much of the labour force is reliant on jobs in construction and house painting.

“Now we cannot get out and even if we do, clients don’t welcome us that much as before.”

More than 1,350 people have died in China from the virus, and nearly 60,000 others have been infected, since it was first detected in the Hubei province in early January.

China has imposed unprecedented quarantines across Hubei, locking in about 56 million people, in a bid to stop it spreading.

Tens of millions of others cities far from the epicentre are also enduring travel restrictions.

The virus has also had massive ramifications globally, with many countries banning travellers from China in a bid to stop people spreading the disease.

Vietnam, which shares a porous border with China, has 16 confirmed cases of the coronavirus, including those in Son Loi.

Vietnam had banned all flights to and from mainland China in a bid to stop the virus from spreading.

It also suspended new tourist visas for Chinese nationals or foreigners who had been in China over the past two weeks.

– AFP

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

iPhone 11推出首日 乌节路苹果店外人潮汹涌

闹得沸沸扬扬的国庆华为促销刚过两个月,今天苹果iPhone 11系列在全球特定市场推出首日,成群等待已久的顾客聚集在苹果商店外面,而作为东南亚首间苹果旗舰店的乌节路苹果商店外,更是人群汹涌。 根据著名科技博客GadgetMatch的Micheal Josh在推特上分享了两张分别在今早(20日)拍下的照片,可见商店外面已经挤满了顾客,等待店门一开就以特价购买iPhone 11。 Scenes from outside the Apple Store in…

避免语言同质化 学者倡议公共告示四语齐列

新加坡语言历史学者陈丹枫,认为坚持在公共地点使用四大官方语言的告示,乃是因为语言触及狮城所有国人的生活,也是确保我国不会失去多元语言特色的有效方法之一。当全球许多国家的语言也越趋多样化,我国应当反思是否值得反其道而行,走向语言同质化。 在接受《海峡时报》采访时,他提到使用四种语言的告示,具有务实和象征意义的考量,即认可这些语言在社会中的地位、为不谙英语或仅通晓母语的国人服务,以及展现国人信守国家原则的坚持。 《海时》昨日(18日)报导,在国内36个重要纪念碑、旅游景点和公共机构,至少有40巴仙并没有展示所有四大官方语言:中文、英语、马来语和淡米尔语。 而我国前外交部长杨荣文在上月则提到,一些公共告示或牌匾,省略掉了部分官方语言,显示我国在语言的使用上越趋单元化。例如,在樟宜海滩纪念二战“肃清”大屠杀历史的石牌上原有四种语言,但如今已被替换成只有英语简介的纪念碑。 文化同质的新加坡“非常不有趣” 杨荣文认为,这形同“刻意削砍掉我们的文化基因,否定我们自身的强项和宝贵遗产。”,文化同质化的新加坡将会是“非常不有趣”的新加坡。 官方机构重设四语告示牌 《海峡时报》也报导,一些官方机构也正重新恢复在公共场合的四种语言告示,例如樟宜机场的第二和第四航空楼都有四种语言和日语告示,惟第一和第三航空楼则没有淡米尔文告示。 新加坡旅游局也把位于牛车水、滨海桥和亚佛路一带的指路牌加入淡米尔文。 也是这篇报导中受访者之一的陈丹枫,在脸书则上载针对记者提问的完整回答,其中他提到,当中国油画家陈丹青在20914年到访我国,在“母语与母国”讲座上发言时,曾形容新加坡的语言环境可用“奢侈”来形容。 国人“挥霍”多元语言遗产 这个形容词代表着我国拥有丰富多元的语言,但与此同时,国民又像是在挥霍浪费这宝贵的无形遗产。事实上,虽然有者也担心我国现今的母语发展状态,但研究表明早期新加坡展现丰富多元语言的历史,以及在地居民通晓多语的本质。…

小六会考数学卷考题太难! 家长促请当局反思

看到儿子指小六会考(PSLE)数学科考试中被“击垮”了,母亲在脸书上写下长篇文,询问教育部长和考评局是否故意为难12岁的小孩。 “我的孩子在数学方面是个非常普通的孩子……他被击垮了,告诉我他对数学卷2中的每个问题都感到震惊,我知道他不是唯一一名有这种感觉的小六生。” 这名自称认真保护孩子心理健康的母亲,是针对于上周五(9月27日)进行的小六会考主要考卷考试的数学2卷,做出以上投诉。 她指出,该试卷让很多的学生自信心深受打击,这让她感到难以接受,因为孩子还必须于周一开始接受两天的考试,父母必须想尽办法让孩子们在两天内重拾信心,实在是不可理喻。 令她不仅问到,“为什么要让PSLE 2019成为一场噩梦”。 她认为孩子还小,而教育部和考评局的行为无疑是在孩子们的心中种下对全国考试的恐惧以及精神不健全的种子了。 “若我们无法做到,就不要鼓吹维持孩子们的心理健康和情感。” 虽然她了解到考试的最终成绩会以整体曲线分布分高下,但是她觉得孩子们经过了长期的努力,一遍又一遍的学习,却因为这“定生死”的四天考试题目太难而被击垮信心,实在是不值得。 指学校考试应更人性化 她自认自己并没有夸大事实,而且自己也不是对孩子有过高期望的父母,并了解自己孩子在数学方面的表现平凡。 惟,她将小六会考和学校考试作对比,指学校考卷更为人性化,让孩子有信心面对未来的难题,“这给他一种行动力,他非常努力的应对小六会考了。”…

此前每日越长提上班 陆交局证实一职员在马国确诊

陆路交通管理局证实,当局一名居住在马来西亚柔佛州的职员确诊感染武汉冠状病毒(COVID-19)。 《8视界》报导,该名男职员每天往返陆交局上班,而日前他的家人在马国确诊,尽管他没有出现症状,马国当局也在上周五(6日)向他发出居家通知的指令,自此后就不曾上班。 随后他也在马国确诊,目前正在柔佛州实施隔离治疗,情况良好。 目前当局已对他所在的工作地点进行彻底清理与消毒,并要求曾跟上述职员接触过的员工在家办公。目前暂未有人出现呼吸道疾病症状。