乘搭的巴士困在车龙中半小时,一名男子似乎等得不耐烦,竟启动逃生门按钮直接下巴士去。

其他乘客见状,也纷纷持卡付费,随着男子下巴士。

有关的事件发生于昨日(10月31日)下午,约3时45分,在一辆从马来西亚柔佛新山开往新加坡的巴士上。

网民Denzel在网络新闻网站《Stomp》上分享这段视频时指出,有关事件发生在前往新加坡的950巴士,当时距离新加坡关卡有约800米。

他指出,巴士当时被塞在车龙中约30分钟,过后就看见一名身穿灰色上衣黑短裤,头挂着墨镜的男子走道位于头顶的巴士紧急逃生门按钮,待逃生门开启后就下巴士,打算沿着堤道走到关卡。

视频中可见不少乘客在男子下车后,也陆续拿出卡付费下车。

Denzel指出,当巴士被困在车龙中时,该男子曾要求巴士司机打开车门。

“基于安全考量,巴士司机当时并没有答应开门,岂知男子就立刻按下紧急逃生门按钮,下车了。”

“巴士上大部分乘客都随着男子,下车沿着马路走到关卡。有些乘客为了安全,也留在巴士上。”

他随后指出,巴士当时根本无法动弹,因为前方交通出现拥堵状况。

为了乘客的安全,巴士司机只好下车指挥。(图源:Stomp)

“巴士司机见状,就下车指挥交通,让巴士乘客能够安全行走。”

You May Also Like

New South Wales to imprison people for 6 months and fine up to AU$11,000 for leaving home without "reasonable excuses"

In Australia, there are a total of 4,707 confirmed cases of COVID-19…

PSP voices out challenges and concerns alternative parties face for GE2020

The common concerns articulated by the Progress Singapore Party (PSP) members at…

Activist Jolovan Wham: MOM discriminates against domestic workers by limiting their freedom for Phase 2

The Ministry of Manpower (MOM) announced earlier today (17 June) that as…

1 in 3 university students in NTU financially struggling?

Just recently, a friend of mine received a letter from the Nanyang…