On Wednesday (25 September), a Facebook page called NUSSU – NUS Student’s United claimed that the National University of Singapore (NUS) was implementing compulsory courses on foreign interference.
The post said that the courses were compulsory for NUS Students’ Union and other student leaders, following the recently cancelled Yale-NUS programme by playwright Alfian Sa’at called ‘Dissent and Resistance in Singapore’.

Yale-NUS College president Tan Tai Yong told ST in response to the latter’s queries that the programme’s material “does not critically engage with the range of perspectives required for a proper academic examination of the political, social and ethical issues that surround dissent”.
“The activities proposed and the selection of some of the speakers for the project will infringe our commitment not to advance partisan political interests in our campus,” he added.
The author of the Facebook post went on to question if the implementation of a course on foreign interference means that non-citizens would be “barred from holding any student leadership position” under the principle of “non-foreign interference”.
“That would be awkward, since NUSSU has had many Malaysian and other foreign student leaders, including the 37th NUSSU president who is a Malaysian,” added the post.
About 13 hours later, an update was made to the original post to say: “NUS claims “there is no such” course, but they never say that was never such course, nor did they say there are no plans to implement such course.”
TOC has reached out to NUS for comments. An NUS spokesperson said, “We are aware of the inaccurate Facebook post, and would like to clarify that there is no such compulsory course at NUS.”

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

徐顺全录广东话视频阐述政见

过去民主党秘书长徐顺全积极以视频与选民对话,此次也作出大胆尝试,推出广东话视频,阐述政见。 虽说徐君广东话不算流利,惟视频配有中英字幕,且至今日获得近1千300多次分享,点播率近八万次,反应不俗。相信以不同方言和语言对话,旨在接触各阶层和籍贯选民,以传达该党的理念。 在视频中徐顺全提及,总理李显龙曾在2015年大选,承诺将让老人过上有尊严的生活,但现况是年长者难以维持生计,因为政府不允许他们在55岁时领取公积金。有者生活在贫困中,甚至无家可归,不得不在街边或麦当劳留宿。而在2017年,年长者自杀人数也创下新高。 此外,许多专业人士也面对裁员问题,有者不得不转行驾驶德士或私召车。 他批评,不要轻信行动党在选举所做出的承诺,因为他们选举后不会履行,例如总理说知道人民面对生活成本负担,也承诺会帮助;但在选举后却提高了水费、停车场费、幼儿园到大学学费、市镇会会费等,甚至还要课征糖税。 “为了得到你的选票,她什么都会说,但选举结束后,它就让你支付个没完没了。” 他以立国一代配套为例,选举前政府降低每样东西价格,例如咖啡一杯50分讨好您;但选后又提高价格,“选前给你鸡翅,选后收回整只鸡。” 徐顺全也欢迎民众,在民主党成员进行家访和到小贩中心访问时,民众有任何疑虑和问题,民主党都虚心听取意见。 除了此次的广东话,早在今年5月,徐顺全就录制福建话视频,谈及生活成本、公积金领取入息年限延迟、公共组屋政策、部长高薪、税务收费调涨等,都是息息相关,让人民喘不过气来,但行动党政府却还要国民感恩。 他当时指出,不是说行动党做的不好,但是一个政党如果执政太久,总是会想要欺负人民。他批评行动党一直控制国有媒体说反对党的坏话,指反对党破坏国家,这是不实的。

Patient: SNEC charges only $9,000 but NUH wants to charge $19,000

Last Tue (15 Jan), an elderly doctor, Dr Wong Kai Peng, 71,…

月薪1千500元外籍配偶忧失工作 质疑没雇主愿出更高薪聘雇本地人

本月3日,人力部长杨莉明在国会宣布,从5月1日起,直系亲属证(dependent pass,简称DP)持有者如果有意在本地工作,将必须申请正式的工作准证。 她指出,在所有工作准证持有者(WP)中,申请工作的直系亲属证持有者仅占其中的1%。目前持有工作准证的DP持有者仍可继续工作,直到工作准证到期为止。 若雇主还有意继续聘请他们,则需要向人力部申请适用的工作准证。 英语媒体《今日报》,周日(14日)就报导,一些外籍伴侣对于上述政策更动感到不安。其中一名印度籍的直系亲属巴特尔(Patel),在接受采访时称他可能为此失去工作。 他称,他须在五月更新直系亲属证,但是他的雇主可能不会再继续聘用他,这可能是因为雇主公司的外籍雇员配额已满,若他们不聘用更多本地人,将无法再申请新的工作准证。 巴特尔透露他本身属“必要领域”工友,特别是在阻断措施期间,确保本地食品供应不中断。但政策的改变令她感到些许失望,因为过去的努力似乎遭忽略。 他在该公司月薪达1千500新元,这肯定也无法达到特别准证(S pass)的条件,因为特别准证的薪资条件需达到2500元以上。 不过,巴特尔质疑,雇主是否能以月薪1500元,聘请到本地人接替他的岗位,“没公司肯出更多聘雇本地人。” 至于其他直系亲属证持有者,则表示政策更动可能迫使他们离开新加坡,她们认为原本她们可以付出劳力,但如今却只能当家庭主妇。 本月9日,则有新加坡国际商会的总监Victor…

中央医院获选全球第三最佳医院 惟国人自付36.7%医疗费用

据报导,新加坡中央医院(SGH)因其临床研究和卓越的护理服务,被美国《新闻周刊》(Newsweek)评选为全球第三最佳医院,排在美国梅奥医院和克利夫兰医院之后。 对于新加坡中央医院获得世界最佳医院前十名,该医院行政总裁郭永强指出:“医院的医疗护理服务受到认可,我感到非常荣幸”。 他随后指出,新加坡中央医院致力提高护理素质,通过综合临床实践、创新、尖端研究和新护理模式等,改善患者的治疗效果。“我们的员工对医疗保健充满热诚,我们不断挑战自我,为患者、其家属和员工做到最好”。 排名前10名的医院分别来自七个国家:四家来自美国,而德国、加拿大、瑞士、以色列、日本和新加坡各有一家。 然而,在这七个国家中,在医疗费用上新加坡人自行承担的占比,却是最高的。 这是根据世界银行提供的最新数据: 民众自付医疗费(医疗保健总费用%) 美国    11.1% 德国   12.5% 日本 …