副总理暨财政部长王瑞杰透露,在筹备2020年财政预算案的工作上,将与财政部第二部长黄循财和英兰妮,积极接触商界、工会等各造,将拟定协助企业渡过转型期的经济援助配套。

他在脸书提到,在国庆群众大会后,与多位商界、工会、学生、基层和社区领袖交谈。

“我和全国职工总会秘书长黄志明以及人力部长杨莉明,两周前和一些工会与商界领袖会面,他们针对调高退休和重新雇佣年龄向我表达看法。”

他也表示对于国人包括学生,都理解气候暖化对我国的影响,而减缓海平面上升的影响是长期、延续到下一代的工作;同时也欣慰许多家长将从学前教育津贴和大专助学金受惠。

总理李显龙在此前的群众大会上,宣布调高退休年龄等措施,不过他也指出,由于经济前景不明朗,一系列措施可对企业工资成本造成压力,政府会在明年的财政预算案中推出援助配套,协助企业。

而在前日,王瑞杰也点评总理的演说,指总理提到如何让我国教育更为负担得起;以及政府透过技能创前程(SkillsFuture),让有意工作的人继续工作。

他提及:“早前我到日本很考察他们如何应对老龄化人口,重要的是在工作保持活跃,让大家保持联系,这对于保持健康和幸福感有助益。”

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

PM Lee Hsien Loong wishes speedy recovery for Malaysian PM's surgery

Malaysian Prime Minister Datuk Seri Najib Razak successfully underwent a minor surgery…

PAP attacks SDP, says Chee Soon Juan’s falsehood on 10 million population renders SDP’s 4Y1N campaign “pointless”

The Singapore Democratic Party (SDP)’s election campaign was rendered “pointless” as one…

PSP: Singaporeans do not lack entrepreneurial spirit, but the economic environment has to change to be more supportive

The economic environment here does not nurture the entrepreneurial spirit of Singaporeans,…

Paralympians went on a celebratory parade in a fleet of supercars

Nine of the Paralympians arrived home on Wednesday (21 September) at around…