因一马公司丑闻遭我国充公的5300万新元相关资金,根据警方昨日(18日)公告,将归还马来西亚,目前进行转移手续。

警方回应《亚洲新闻台》的询问,经咨询总检察署,警方商务部门决定提呈相关归还资金申请。

“第一阶段的归还申请约1530万新元于2018年9月获得批准;第二阶段的归还申请则达3500万新元,亦在2019年3月获得批准,部分的资金已汇入马来西亚,其他仍正在进行转移手续。”警方说。

上周五,马国财政部长林冠英表示已从我国追回一马公司相关资金,达9230万新元(约3000万新元)。

2016年,新加坡政府因一马公司丑闻将2亿4000万元的资产与现金充公,去年9月,我国法庭将1530万元归还给马来西亚。

林冠英亦指出,截至目前,已成功追讨回来各国币值的1MDB资金大约为9亿2510万令吉。其中,8亿580万令吉来自美国、新加坡9230万令吉,以及大马2700万令吉。

林冠英表示,国家执法单位包括大马反贪污委员会(MACC)、马国警方、总检察署以及合作的外国执法单位目前正紧密合作,冀望能追讨回更多的舞弊资金,以偿还包括联邦政府未来必须承担利息共高达510亿令吉的1MDB债务。

马来西亚与美国相信一马公司自2009年至2014年,由内部高层挪用公司资金约45亿美元。上个月,马国布城当局曾誓言,将追回一马公司价值50亿的国外资产。

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Take a Stand in Pink

Ho Rui An/ Pink Dot 2011 will be held on the 18…

Halal certification conundrum: MCCY says Muis won’t certify non-consumables, but reminds companies that it is illegal to secure foreign halal certification

In Singapore, the statutory body in charge of Islamic affairs is the…

King Arthur Flour Unbleached All-Purpose Flour recalled due to potential presence of E. coli

The Singapore Food Agency (SFA) has called for the recall of King…

TOC Special Feature: Is Singapore really slum-free?

While helping to build S’pore’s skyscrapers, foreign workers are forced to live in atrocious conditions. Stephanie Chok.