In a joint media release by the National Environment Agency (NEA) and the Ministry of Transport (MOT) earlier on 21 March, driverless vehicles to sweep roads in Singapore will be tested out in the year 2020.

The AESVs (Autonomous Environmental Service Vehicles) would be designed, developed and tested by two consortiums in accordance to a Request for Proposals issued in December 2017.

The consortiums consist of “experienced and established” players from the autonomous vehicles and environmental services industries, said NEA and MOT.

The first consortium comprises Nanyang Technological University, Enway, Veolia ES Singapore Industrial and Wong Fong Engineering Works, while the second is made up of ST Engineering Land Systems and 800 Super Waste Management.

The vehicles’ safety features will be tested in two stages; first, within a circuit at the CETRAN AV Test Centre then on public roads at designated autonomous vehicle (AV) test sites such as one-north following a stringent assessment.

The authorities also mentioned that the AESVs will have a trained safety driver on board at all times for the duration of the trials to take immediate control of the vehicle with regards to strict operational protocols.

(Source: Dulevo International)

Once the trials are successfully completed, the pilot deployment of the AESVs for road cleaning will take effect after 2020.

“Building on existing technologies used on our mechanical sweeper vehicles to monitor the progress and status of road cleaning, these projects seek to further automate road cleaning, by catalysing the local robotics industry to build up expertise and experience in delivering environmental robotic solutions, which can then be commercialised and potentially exported,” said NEA CEO Tan Meng Dui.

Such vehicles also have the potential to improve productivity, said Permanent Secretary for Transport Loh Ngai Seng also elaborated on how the deployment of AESVs would improve the productivity of road cleaning operations and “optimise the use of (our) road network”.

“With reduced reliance on manpower, we can potentially shift road cleaning activities to the night and reduce congestion during the day,” he added.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

马共总书记陈平终于“回家” 巫统放软姿态:“尊重家属决定”

离开马来西亚超过半世纪,2013年9月16日在泰国合艾去世,马共总书记陈平生前遗愿是回到老家拜祭父母,致离世都无法如愿。 不过在一众老战友的安排下,成功在今年9月16日,把陈平的骨灰,送返马国霹雳州实兆远的老家。 据马国媒体报导,陈平亲属早在去年就委托陈平生前的老战友,组成“陈平亲朋好友及同志骨灰处理工作组”,安排把陈平骨灰运回马国。但为了避免引起争端,此前才未有张扬,行程保密。 该工作组负责人蔡建福,在昨日召开新闻发布会公布陈平骨灰“已回家”的消息。除了携带陈平骨灰到老家合照留恋,也前往红土坎本律华人义山,让陈平得以在祖坟前“拜祭”父母及兄嫂。 之后,他们带着陈平骨灰,乘船前往红土坎码头与邦咯岛之间的海域,将部分骨灰撒入大海;两日后将剩余骨灰撒到位于和丰的蒂蒂旺沙山脉山脚下,完成陈平的遗愿。 据了解,马国前朝政府国阵最大盟党巫统,在失去政权后也对陈平骨灰返马一事态度放缓;该党总秘书丹斯里安努亚慕沙指出,在宗教角度上,巫统尊重陈平亲友将陈平的骨灰运返马的决定。 “我们针对的是活人,不管是陈平或任何人,既然已经去世,那么我们应尊重家属要做的任何事,只要不违反法律。” 陈平原名王文华,17岁时加入马来西亚共产党,以在第二次世界大战时进行反英殖民斗争,过后则在日军侵略时,反过来获得英国的协助,对抗日军。 遭前朝政府内长拒绝 24岁时,陈平受委为马共总书记,并在1955年华玲谈判破裂后,走入马泰边境的森林。 自1989签署年《合艾和平协议》,渴望返回老家实兆远的陈平是第一个向马国政府申请回国的马共领袖。但却遭到拒绝,直至2013年离开人世都无法如愿以偿。 尽管此后陈平家属和老战友,都试图将其骨灰运返马国,却遭到时任马国国阵政府内政部长阿末扎希拒绝。当时他提出的理由,是考量到那些过往与马共战斗、或受害者家属的后代情绪。

没上过大专 回顾“海南鸡饭”创始人如何鼎立传奇

环境及水源部高级政务部长许连碹周一(11日)宣布,环境局、精深技能发展局与淡马锡理工学院合作,为理工学院和工艺教育学院的毕业生,推出为期12个月的“小贩攻读专业文凭深造课程”,着手学习经营摊贩。 该计划获得热烈响应,为此当局将在两年内把培训名额从现有100名增至300名,而加入培育新手小贩摊位也增至80名。 而该计划也会征求有经验的小贩成为“师傅”,手把手教导学生经营摊贩,而“师傅们”每月可获得500元至1千元的培训津贴。 此外,当局也会预算安排摊位和15个月的补贴租金,为有抱负的新手小贩提供支持。不仅如此,许连碹也表示小贩也会获得数码化方面的支持。 许连碹表示,随着逐步认同小贩文化和价值,设立小贩也被视为是进入餐饮业的大门,也能吸引有意在餐饮领域创业者投身小贩事业。 “海南鸡饭”的创业经历 值得关注的是,我国大部分小贩在经营小贩生意前,未有参加过任何结构性专业课程。事实上,一些年长小贩教育水平也不高,甚至有些不曾上学。那他们又如何在没有上过大专、课程下,一步步走向成功的? 提到新加坡想到的食物,一定是闻名四海的海南鸡饭。根据国家图书管理局资料显示,海南鸡饭最早是由王义元开始在新加坡售卖,再由我国“瑞记”餐厅老板,同时亦是其徒弟莫履瑞在50至60年代发扬光大。 之所以会称之为海南鸡饭,还要源自中国海南“文昌鸡”,而身为海南琼海市的王义元,为了学煮海南鸡饭,曾前往文昌县文成镇的“毓葵鸡饭店”请教养鸡及烫鸡技术。 1936年,王义元从海南远赴南洋,来到新加坡后,他发现新加坡境内有许多海南人,且大部分都来自文昌县,也许是为了解决思想之情,于是决定开始在当地买起鸡饭。 每天早上,他会提前先把饭煮好,弄成鸡饭团,并将白斩鸡煮了切片,方便客人街上吃,再手提两个竹箩在街上沿街叫卖。 随着生意逐渐叫好,王义元也开始在海南二街开始租咖啡店,把生意做大。然而,由于屋主换人,他被迫搬到了海南一街继续营业,并持续到退休,并在50年代在陈笃生医院逝世。…

MAS survey: Economists downgrade Singapore growth forecast, recession may loom

Based on the results from a quarterly poll released on Wednesday (11…

飞伦敦新航班机液压泄漏 392乘客苦等七小时

飞往伦敦的新加坡航班出现液压泄漏情况,导致392名乘客的行程受影响,在机场苦后七小时后才启程。 392名乘坐新加坡航空班机飞往伦敦的乘客,于7月10日凌晨登机后苦等两小时,过后被告知班机出现液压泄漏情况而被 “请” 下机,最后在等候约五小时后才终于启程。 有乘客爆料指出,原本将于当日乘搭凌晨1时10分的新航SQ306班机,飞往英国伦敦的敦伦希思罗机场,却面对延误7小时的情况,彻底被打乱了行程。 36岁的银行职员杨先生表示,乘客们于凌晨12时10分登机,在机舱内坐等两小时后,机组人员才透过广播通知飞机引擎漏油,要求所有的乘客下机等候。 他指航班于10日早上8时30分才起飞,“我原本的中转时间充足,如今却只有一个半小时的时间办理转机手续,飞往爱尔兰”。 提供睡袋棉被和茶点 他透露,该航班几乎客满,有不少老幼乘客。 当全体乘客被要求返回候机处等待时,新航提供了茶点,却没有安排住宿,仅取来睡袋和棉被,让乘客得以休息。“许多乘客甚至直接在长椅上躺下就睡了。” 虽然也有数名职员出面进行安抚和通知最新状况,但是数百名乘客们的询问仍然让他们疲于应付。 “登机后,空服人员给每名乘客派发充气枕头,以表歉意。”…