Damaged water main at River Valley Green construction site due to drilling works (Source: PUB).

A construction company was fined S$42,000 earlier on 2 April 2019 for damaging a water main located at a construction site at River Valley Green, which led to a loss of approximately 1.5 million litres of potable water, equivalent to slightly more than half the size of an Olympic swimming pool. ​​

National water agency PUB stated in a press release on Tuesday (16 April) that Dae Sung Construction Pte Ltd was a sub-contractor employed by Tiong Seng – Dong Ah Joint Venture to carry out soil improvement works for the construction of the Great World MRT Station and tunnels for the Thomson MRT Line.

According to the agency, an 800mm diameter water main was punctured when drilling works commenced on 15 February 2017.

Investigations then revealed that Dae Sung Construction had failed to ascertain the exact location and alignment of the water mains in the vicinity before drilling. In addition, they did not exercise due diligence in supervising their drilling rig operator when carrying out the drilling works. ​​

After the puncture, PUB said that it had to carry out urgent repair works to avoid water supply disruption to customers and to minimise water loss. The affected water main had to be shut down for about 10 hours to facilitate repairs. ​​

Damaged water main at River Valley Green construction site due to drilling works (Source: PUB).

Under the Act, it is an offence to damage any PUB water main or connecting pipe with a diameter of 300mm or more. Offenders may be fined up to $200,000 or imprisoned up to three years, or both.

This was, however, Dae Sung Construction’s first offence, the agency noted.​​ Dae Sung Construction was charged under the Public Utilities Act and fined $42,000.

​​Since 2015, PUB said that it has taken enforcement action against 27 contractors for causing damage to water mains or connecting pipes.

“PUB takes a serious view against such acts that could cause water wastage. Contractors should always refer to PUB’s advisory​ on the prevention of damage to water pipe infrastructure before carrying out any construction works in the vicinity of water mains,” the agency stated.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

解析陈振声演说 “受投资者信任”,潜台词是选民也要信政府?

新加坡国立大学建筑系客座教授郑庆顺,分析贸工部长陈振声昨晚(14日)发表的演说。他赞许后者演说确实涵盖许多层面,显示他对当前我国面对挑战的广泛认知。 不过,陈振声提到我国受投资者信任,似乎潜台词在说,选民也该相信政府。郑庆顺则认为,信任也来自透明度、问责和能力。 郑庆顺先是指出,陈振声以港口为背景,作出卓越演说,也彰显新加坡作为国际供应链枢纽的重要。后者提出“共同建设更好新加坡”,亦有意展示当前政府的稳固政治委托。 陈振声也提及在医疗保健、幼教、运输、科技工艺和金融领域创造10万就业机会。 不过,郑庆顺认为,陈振声没有提到的是,这些提供给本地人就业机会的工作,薪资与生活成本的比较。 从演说中似乎仍强调新加坡的全球大型企业投资。尽管全球局势不明朗,陈振声举例我国的药物生产和物联网前景。惟他未进一步说明这些领域能创造多少就业机会。 演说围绕“新自由主义企业全球化”的概念,陈振声也提及区域全面经济伙伴关系协定(RCEP),惟对于保障粮食、水和能源方面的邻国关系,则未有提及。 郑庆顺也指出,若要索取强力委托,新加坡人首先要确保国人就业和尊严受到保障。

逾2.7万住户受影响 许宝琨:初步调查指上月停电疑变电站设备故障

我国上月部分地区发生停电事故影响2万7000名住户,贸工部高级政务部长许宝琨医生指出,这是过去五年来第一起涉及电压互感器故障的停电事故,初步调查显示,电力中断可能和光明山站(Bright Hill)变电站的设备故障有关。 上月26日下午一点半,碧山、汤申、宏茂桥和新民一带突然停电,在工程师抢修下,电力供应在下午1点46分开始逐步恢复,直到当天下午2点58分时全面恢复。中断时间从16分钟到一个半小时不等。 工人党非选区议员贝理安(Leon Perera)针对此事在国会提问。许宝琨在答复时称,根据能源市场管理局(EMA)的初步调查,电力中断可能是由于光明山站变电站的设备故障造成,导因疑和变压器故障引发的火患有关。 “在检测到火灾后,保护装置立即启动,隔离故障区域,避免进一步损坏下游设备。” 他指出,新能源电网有限公司(SPPG)在故障发生后的30分钟就内,回顾80巴仙受影响用户的电力供应。 “我国电供系统仍可靠” 不过,他仍认为我国电供系统仍是全球最可靠的电供系统之一。加上近期发生的事故,过去六年,全国消费者每年遇到电力中断的平均时间,从12秒到4.2分钟不等。 相对下,大阪、香港、纽约和伦敦等大都会,在2017年财年的消费者平均电力中断时间,则达到5至21分钟。 当询及会采取哪些措施以减少类似停电故障发生,许宝琨则指出,能源市场管理局将彻查此案,并在必要时采取监管措施,而新能源公司也对发生故障的设备等进行更频繁的检查和优先更换特定零件等。 “当然,新能源电网有限公司也成立了内部调查委员会,来调查近期事故。同时,聘请有关设备制造商的专家,来检查是否涉及设计、材料缺陷导致电力中断。”…

【国会】到国会议事 全体议员受促戴口罩

如今,国会议员出席国会会议,除了在致词时可暂时脱除,其他时候都必须戴上口罩。 今日(4日)国会议长陈川仁宣布上述新举措,表示国会议员有责任在当前危机时刻,不论在国会殿堂内还是社区,都要起到引导表率的作用。 与此同时,由于阿裕尼集选区议员刘程强,因伤必须在加护病房静养,陈川仁也代表全体议员,慰问和祝愿后者早日康复。 总理李显龙是在4月3日,坦言政府重新思考对口罩的建议。而今民间已习惯和受敦促,到一些公共场合都应戴上口罩,保护自身和他人。 政府在4月14日宣布,即日起我国民众外出都必须戴口罩,否则将面对罚款甚至被控上法庭。

“合法必要”公开信息行为 智慧国数码政府署:莫与个资被盗案例混为一谈

日前本社报导,一名单亲妈妈蔡女士(译音),因为被诊断患有红斑狼疮,自2016年起就一直待业。她想申请提早领出公积金过活和养活家人,遗憾的是被当局拒绝。她在上月15日,写信给新加坡总统哈莉玛求助。 对此公积金局在脸书作出回应,并直接公开蔡女士全名,详述蔡女士治疗过程、其女儿获得政府助学金等财务状况。 这已不是公积金局在声明中,直接公开公积金局成员的名称。过去一些在网络上对于公积金局申诉者,都被当局直接公开点名。 不过,智慧国及数码政府署在前日回应媒体询问,认可政府“合法及必要”的公开信息行为,却“不应与公民资料未经授权被盗的案例”混为一谈。 “需捍卫公共信任” 当局称,相关单位作出澄清,是为了让民众对详情有更全面的理解。公开特定个资,也是为了传达可核实的事实,且如有必要让个体对政府的个案作出质询。 “公共机构需捍卫公众赋予他们的信任,并确保公民不被误导。” 当局也举例,个人资料保护委员会,也同样允许私企公开个资,以厘清一些个体作出的误导性指控。 当局指公共机构需遵守《公共部门(治理)法》以及政府指南中的资料保护守则,且与个人资料保护法的需求同样严格。