新加坡公民组织功能八号氏族会(Function 8),对于政府在国会提呈《防止网络假消息与网络操纵法案》感到遗憾,并要求政府撤下有关法案,遵从宪法赋予人民的言论自由。

该组织认为,毫无疑问该草案将在下个国会会议中通过,对各个层面群体,不管是国人、外籍人士、社会和企业都会造成深远影响,终结掉新加坡原本就饱受拘束的言论空间。

法案对于被指控涉及散播假消息的人士或机构,可施以一年至10年的监禁刑期;罚款两万元至100万元不等。不遵守更正或撤文指示者,还要面对每日10万元的罚款。

该组织认为,法案几乎合法化了任何形式的审查。缺乏明确的功能标准定义,任何部长或公仆,都可以被指派为“主管部门”,有权力发出诸如要求更正、删除文章、停止通信、封锁、目标性更正、总更正指示、公开发信者网络位置、禁止令等等。

“这些公务员获得绝对权力,来决定哪些是真,哪些是假。这种裁决权理应在司法机构手上。如果这些人士犯错,他们又能豁免于加诸平民百姓身上的刑罚。”

功能八号要求政府撤出防假消息法,因为政府的职责理应是捍卫宪法赋予人民的言论自由,而不是通过打压性质的法令,强权把这些公民权益夺走。

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

WP’s Yee Jenn Jong rebuts Lawrence Wong, says desire for checks and balances has always been present

In a lengthy Facebook post today (21 July), Workers’ Party’s Yee Jenn…

Aloysius Pang passed away due to injuries sustained while carrying repair works in self-propelled howitzer

Singapore Armed Forces (SAF) Operationally Ready National Serviceman, Corporal First Class (National…

Marathoner Soh Rui Yong commences legal battle against SNOC and Singapore Athletics over recent conflicts

In the most recent development of the conflict between Singaporean long distance…

A four-horse race benefited Tan Cheng Bock

~by: Bhaskaran Kunju~ It’s been about a week since the Presidential Elections…