The Infocomm Media Development Authority (IMDA) and the Peoples’ Association Active Ageing Council (PAAAC) are currently looking for Singaporeans or PRs aged 50 and above to sign up as the “Silver Infocomm Wellness Ambassadors” (SIWAs).

They are looking for seniors who are recognised for their active IT lifestyle and have a passion to inspire and encourage their peers to take up IT. The job is to help fellow seniors go digital.

The person need to have “a passion for e-lifestyle, actively using technology in his/her daily life, and have shown significant effort in learning/teaching/sharing technology knowledge with others”.

The online advertisement said, “These silver-haired tech-savvy active agers have shared and imparted their IT-knowledge and expertise to their peers at many community platforms to help them become digitally ready and reap the benefits that technology brings.”

Strangely, the job advertisement also said the person must be willing to be “interviewed, photographed, make public appearances or undertake other activities for publicity or outreach purposes as Silver Infocomm Wellness Ambassadors”.

He or she must participate at events organised by IMDA or PAAAC to share IT experience through “talks at events, interviews or filming opportunities, where applicable”.

And in return to help IMDA and PA in their publicity, the senior would receive a $100 voucher.

The nominations for SIWA is now open till 16 June 2019 and interested seniors who are aged 50 and above can sign up at https://www.imda.gov.sg/SIWA2019 for a chance to become an “ambassador”.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

调查显示:购买旧组屋比例激增

根据房地产公司OrangeTee的调查,自5月动用公积金存款购屋的条例调整后,欲购买旧组屋的比例激增。 《今日报》报道,OrangeTee周二(6日)公布调查结果,显示比起去年同时段,今年5月和6月,询问40年以上的公共组屋之比例增长四成;而30-40年组屋的交易比例亦上升10.4巴仙。 今年5月至6月期间,30年的旧组屋的交易量相较去年的40.6巴仙,提升至44.9巴仙。 反观位于10-30年的旧组屋交易量则从43.4巴仙下降至35.8巴仙。 房地產咨询公司OrangeTee研究主管Christine Sun对此表示,“主要来自逐年稳定增长与近期的政策调整,尤其是政策的实施,或许已经开始刺激消费者对购买旧公寓产生兴趣”。 建屋发展局两周前曾估算,表示第二季度的转售比例,比起上一季度,飙升近三成。 今年五月起,政府简化动用公积金储蓄购买较旧住宅的条例,只要相关组屋能让买主住到至少95岁,即可动用公积金普通户头存款支付至估价顶限(valuation limit)。 此前,要动用公积金买房,若屋契少于60年,屋契期限必须让最年轻买家足以居住到80岁,才可动用公积金,但可动用的金额会受限在估价顶限的一定比率;如果屋契少过30年,买家则不能动用公积金买房。 该项政策吸引年轻买家,在新条例下,房子屋契需至少20年以上,但只要让买主住到95岁,仍可可动用公积金买房,使年轻人能够在少动用公积金储蓄下,申请较少的组屋贷款。 过去政府提出若干政策,如为租凭60-70年的较老旧单位制定新房屋改造计划,或提出自愿提前20年的重建计划,以提高旧组屋价格,但效果不彰,旧组屋的价格仍停滞,难以销售。 然而,Christine…

How fair is our criminal justice system?

~by: Teo Soh Lung~ The recent decision in the motion filed by…

一新加坡注册公司 涉澳难民营四亿元合约风波

澳洲媒体揭发,一家在新加坡注册的公司巴拉丁控股(Paladin Holding),卷入澳大利亚难民营的保安合约风波,这家公司被指专业经验和资本都不足,却拿下数亿美元合约负责难民营维安,也令澳洲政府遭来舆论压力。 巴拉丁控股从澳洲政府手中,获得总值4亿2千万澳元(约4.06亿新元)的合约,等同于每月1千645万新元,为位于巴布新几内亚曼努斯岛(Manus Is.)的三个难民营中转站,维持治安。 在澳洲政府的政策下,对于企图偷渡到澳洲本土寻求庇护的难民,都被安顿在这个偏远小岛上的三个难民营,已有数百名难民长期困于此处。 根据《澳洲金融评论》报导,巴拉丁公司背景可疑、财力单薄、经验不足,且和巴布新几内亚某位资深政治人物有关系。 报导也指出,巴拉丁注册于澳洲的办公室地址,竟是南澳省(South Australia)外海的野生动物天堂坎加鲁岛(Kangaroo Island)的一间简陋海滨小屋。 结果当媒体爆料后,公司立即把注册地址改为位于澳洲首都坎贝拉的办公楼。 消息称该公司的董事包括一名德国公民、一名旅居新加坡的澳洲人和另一澳洲公民。 若前往新加坡会计与企业管理局(ACRA)官网查询,就会发现巴拉丁控股有限公司(Paladin…

吉宝远东船厂 经理和六男子被控涉贿

吉宝远东(Keppel FELS)船厂一名经理,以及六名男子在今日(14日)被提控涉贿,涉案金额近88万新元!! 有关船厂经理林玮伦(Alvin Lim Wee Lun),被指和两名被告勾结,在2014年至2017年之间,向三名承包商索贿87万9900新元。 至于涉嫌行贿的承包商,Growa FE董事经理Fatkullah Tiap,因涉嫌行贿49万2300元,面对18项控状。 Titan Offshore Equipment董事龙家骏,涉嫌行贿19万6700元,面对七项控状。…