Yet another deer collision was caught on camera, this time on Upper Thomson Road. A car dash cam caught sight of a deer running full pelt out of the tree line and crashing straight into a motorcyclist. The animal got back up right after the collision and stood on the empty road looking dazed. The motorcyclist on the other hand, stayed down.

The video was posted on Facebook page ROAD.sg by Kennedy Tan on Tuesday, 12 March. We don’t yet know the conditions of the driver or the deer.

This is the third deer-on-road incident we’ve reported on the past five months. Back in November 2018, a deer was seen walking in circles on Lornie road. In December 2018, a motorcyclist collided with a Sambar deer along Mandai road – the cyclist suffered multiple abrasions while the deer did not survive. Earlier in the year, in February 2018 a deer was hit by a vehicle in Mandai Road while in June, a deer wandered onto the Bukit Timah Expressway causing a three-vehicle accident.

All these incidents happened in areas that are being developed – the construction of the Lornie Highway across Bukit Brown and the relocation and expansion of the Jurong Bird Park and new rainforest park in Mandai.

As for this recent incident, there is also currently development underway in the Upper Thomson Road area –  a park connector is being built to link the Central Catchment Nature Reserve to the upcoming Thomson Nature Park which is also under development. The connector is meant to provide safe passage for wildlife to move between the two forested areas.

With yet another animal collision on the road, the Land Transport Authority (LTA) and other relevant authorities should really look into effective way of protecting both Singapore’s wildlife and human population from each other. In particular, they should investigate why these animals are ending up on roads so much in the past year and come up with an effective solution to the problem.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

李玮玲:媒体一再重复总理对显扬”不实且可耻指控“

已故建国总理李光耀的女儿李玮玲,今早(4月15日)在个人脸书发文抨击,近期媒体报导不断重复哥哥李显龙总理,对李显扬的“不实且可耻的指控”(false and dishonourable allegations),指后者涉及诈欺父亲以在遗嘱中获得更多份额。   “这根本就是说谎。”不过,李玮玲没有指名道姓是哪家媒体的报导。   在2017年成立的部长委员会,李显龙的宣誓声明指责,李显扬身为律师的妻子林学芬,有份参与最终遗嘱的拟定。李显龙直指,弟媳林学芬身为利害关係人直接参与遗嘱的订立“耐人寻味”,並且“似乎涉及利益衝突”。   不过,李显扬也已反驳,自己的妻子从未担任李光耀的律师,“父亲的遗嘱在五年前就执行。当父亲完成遗嘱后,告知全家和他的律师,遗嘱由李&李律师事务所保管。”   至于李玮玲,在上述脸书贴文也指出,在2012年,父亲确有打算在遗嘱中分给他较多的份额,但是在2013年,又重新回归到公平分配的决定。…

【选举】年龄介于30至50岁 人民行动党介绍八准候选人

人民行动党今天宣布增加了八名准候选人,年龄介于30岁至50岁。 行动党第一助理秘书长王瑞杰今天通过视讯记者会,宣布该党将会参选所有的93个议席,之后就介绍了四名准候选人。 他们分别为,人民协会前任总执行理事长的陈国明(50岁)、餐饮与音乐集团Timbre联合创办人谢秉辉(36岁)、曾担任《亚洲新闻台》记者的娜蒂雅律师(Nadia Ahmad Samdin,30岁),以及吉宝岸外与海事总经理的林绍权(42岁)。 较后,党副主席马善高也在视讯会议上介绍了另外四名准候选人。 他们分别为,护联中心旗下关爱乐龄办事处(Silver Generation Office)前总署长叶汉荣(43岁)、律师事务所董事苏慧敏(33岁)、大华银行高级副总裁黄文鸿(43岁),以及全国职总行政研究署处长阀贺米(Fahmi Aliman,48岁)。阀贺米也是原回教理事会(MUIS)的副理事长。

克兰芝一林地遭“错误清除” 国家公园局调查!

上周日(2月14日),大自然爱好者Brice Li在脸书发文,分享克兰芝兀兰一片林地,在两年前还一篇青葱,但是今年初却已被清理一大片土地。 他也分享了一个链接,那是他于2019年5月份,在该森林进行的拍摄,展示了他当时感受到的原始森林之美。“当我听到有一部分已经被清理了时,我完全不敢相信。” 针对此事件,新加坡裕廊集团(JTC Corporation)表示,发现其承包商“错误地”过早清理其中一些特定土地。 对此,国家公园局也告知《海峡时报》,将针对未经许可开发绿色林地,展开调查,也强调将毫不犹豫采取执法行动。 当局称,在接近敏感自然地带的发展,都需要经过较高的监督,以及可能需进行更详细的环境评估。 据市区重建局(URA)于2019年更新的总体规划,大部分土地将用于农业。但是,根据网友分享的照片显示,兀兰森林左上角一块尚未被清理的区域,已经被指定为“商业”用地。 裕廊集团表示,这些土地将专用于发展农业食品创新园(AFIP),属于双溪加株生态区(Sungei Kadut Eco-District)计划之一。 该集团已聘用了环境专家,对该区域特定土地进行生物多样性基准研究,以及环境监测与管理计划(EMMP)。这两项研究预计将在今年4月完成,该机构之后将会和包括自然保护协会在内的组织进行交流,商讨当地发展计划。…

农历新年将至 预计通关人流逾41万料拥堵

农历新年即将到来,也是很多游子准备回乡庆新年的时候,这意味着新马往返通关料出现大塞车。 移民关卡局今日(15日)发文告表示,自1月17日起至1月28日,可能会陆续出现大塞车的情况,尤其是在1月25日至28日,往返新加坡的交通情况预计会拥堵。 根据移民关卡局指出,预计将会在佳节期间,每日通关人数将高达41万5千人。去年圣诞节前夕,移民关卡局表示,每日通关人数多大47万5千人,亦达到数年来通关人数最高的一次。因此呼吁民众若想透过陆路通关,可能会需要比平常更长的时间通关。 当局也说,在繁忙阶段期间,当局首要任务就是防御任何潜在威胁,因此在期间,也会加强安检,因此可能会出现大批旅客通关时,造成交通堵塞。 当局呼吁入境旅客可以调整行程,以避开人潮。 此外,当局也提醒民众在通关时,确保护照的有效日期,避免因护照过期,或忘了带护照而造成通关延误,对其他出入境者造成不便。 在通关之际,移民关卡局也提醒民众,切勿携带任何违禁物品,包括爆竹和“Pop-Pop”砂炮进入我国。若携带相关受管制商品,应在关卡人员检查前主动申报。 至于当天的驾驶状况,欲要陆路通关者可前往移民关卡局脸书,随时更近最新动态,或通过安装在亚逸拉惹高速公路(AYE)和武吉知马高速公路(BKE)的路况提示系统(EMAS)事先了解关卡情况。