Source: Hady Matyyn Twitter account.

Passengers of a northbound train that had left Ang Mo Kio MRT station on Monday (11 March) at around 7.30 pm were startled as the train left the station with its door wide open.

A passenger, Hady Matyyn, who happened to be inside the train and posted the video of the incident.

“Was on the train and this happened, luckily nobody was hurt, do something about this, SMRT,” he wrote on his post.

The station manager can be seen in the video, handling a train door fault while in the train when it moved off with the door open.

Speaking to the media, vice-president of SMRT corporate communications Margaret Teo said that in-train announcements were made to tell commuters to keep clear of the door area and hold on to grip poles.

She then noted that the train stopped shortly after travelling around 200m and returned to Ang Mo Kio station, where all commuters disembarked safely.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

电视论坛与人民互动 网民对财长回答大不满

新加坡财政部长王瑞杰在星期一(2月18日)发布2019年预算案后,他于星期二(2月19日)出席了一个预算案电视论坛,让民众有机会就预算案内容向部长提问。 长约一小时的论坛中,王瑞杰听取民众提出有关各种主题的问题,例如相关的预算案好似一个大选预算案、立国一代配套(Merdeka Generation Package)如何鼓励保持身心健康活跃的生活,以及新加坡的出生率。其他民众也表达了他们对高昂生活费,以及中产阶级缺乏福利保障一事表示担忧。 超过500留言表达不满 有关的电视论坛在亚洲新闻频道(CNA)脸书上直播。留言区充满了网友向部长提出各种项目的问题,以及他们对王瑞杰的回答表示不满。 在亚洲新闻频道(CNA)脸书直播过程中,共获得超过500个留言,许多人质问公积金的提款年龄。失望的是,有关的问题并没有得到解答,因为并没有现场观众对王瑞杰提问此事。 质疑消费税增加 在发表2019预算案时,王瑞杰表示政府计划在未来数年,将消费税从7巴仙调高至9巴仙。针对这个事项,一位市民提问道,政府是否能吸纳食物等必需品的消费税。王瑞杰回答说:“在我们推出消费税前,我们已经非常仔细地研究过这个项目。最近这个课题再次引起争议后,我又在研究了一遍”。 然而网民对此回答并没有感到很满意,他们质疑消费税的调涨,甚至呼吁废除消费税。 财案没照顾中产阶级 除此之外,有民众表示新加坡的生活费持续增长,他问财政部长,政府是否会采取一些措施,帮助没有被纳入立国一代配套的群体。王瑞杰指出,政府需要保持成本低廉,这是很重要的,而且可以通过很多方式来达到这一目标,例如拥有一个开放和具有竞争力的系统,来自世界各地的进口货物,以及保持一个强壮的经济体。…

SDP’s Paul Tambyah says that Singapore’s border may not remain shut until December

Given that Singapore is an open economy and is dependent on trade…

陈振声点评我国经济成长预测 称准备迎接挑战惟不需过于悲观

昨日,有鉴于持续的低迷、不确定性和中美贸易冲突,新加坡贸工部宣布对2019年的国内生产总值(GDP)经济成长预测,下调至“0.0至1.0巴仙”之间。 对此贸工部长陈振声在脸书也点评最新的经济成长预测,他坦言,下行的风险增加,美中贸易冲突升级且可能旷日持久;英国“无协议”脱欧等不确定因素也浮上台面,但面对这些挑战的也不仅仅是新加坡一个国家,全球经济都在萎缩。 “我们应做好准备迎接挑战,但不必过于悲观。我们仍能吸引良好投资这一事实,反映了投资者们对我们长期价值的信心。” 他说,就在上月,芬兰纳斯特石油公司(Neste),将再投资14亿欧元(约21亿新元)扩大在新加坡的再生能源产能。 陈振声重申政府将继续监督局势,因为每个经济周期的情境都不同,必须采取适当措施支持本地企业和劳工。 在上月,国际货币基金组织(IMF)称,因全球贸易紧张局势影响外部需求,将2019年新加坡经济增速预测,放缓至两巴仙。

Shenzhen becomes the first city in China to ban eating dogs and cats

Since the outbreak of COVID-19 that quickly became a pandemic sweeping across…