Istana 150th Anniversary NETS Flashpay Card (Source: Singapore Mint).

In commemoration of the 150th anniversary of the Istana, one of Singapore’s oldest National Monuments, President Halimah Yacob launched an Istana Souvenir Series of Medallions and Flashpay cards at the Chinese New Year Istana Open House.

In a press release on Wednesday (6 February), the Istana said that the collaboration between the President’s Office and the Singapore Mint, the Istana Souvenir Series consists of five unique medallion designs featuring the architecture of the buildings within the Istana compounds and significant highlights of the Istana.

It stated that the designs of the series create a unique opportunity for Singaporeans to know more about the history and heritage of the Istana.

The Istana noted that part of the proceeds from the sale of the Istana Souvenir Series will be donated to the President’s Challenge.

A Singapore Mint stated in its website that the key highlight of the series is the exclusive Istana 150th Anniversary 2oz 999 Fine Silver Proof-Like Medallion, which features the frontal view of the Istana Main Building on the obverse.

The Presidential Crest is presented on the reverse, it stated, adding that it is the only medallion in Singapore to feature this highest honor.

A total of eight different silver medallion and card products with limited mintages are available in the Istana Souvenir Series. This includes five single silver medallions, one card and two special silver medallion sets consisting of various medallion combinations.

Istana 150th Anniversary NETS Flashpay Card (Source: Singapore Mint).
Istana 150th Anniversary 2oz 999 Fine Silver Proof-Like Medallion (Source: Singapore Mint).
Sri Temasek 1oz 999 Fine Silver Proof-Like Medallion (Source: Singapore Mint).
Istana Building 1oz 999 Fine Silver Proof-Like Medallion (Source: Singapore Mint).
Istana Open House 1/4oz 999 Fine Silver Proof-Like Medallion (Source: Singapore Mint).
Istana Ceremonial Guards 1/4oz 999 Fine Silver Proof-Like Medallion (Source: Singapore Mint).

 

Istana 150th Anniversary 3-in-1 999 Fine Silver Proof-Like Medallion Set (Source: Singapore Mint).
Istana 150th Anniversary 2-in-1 999 Fine Silver Proof-Like Medallion Set (Source: Singapore Mint).
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

犹如战场:香港中文大学爆发大规模冲突 多名学生受伤

香港示威活动不断升级,自上周五一名大学生周梓乐示威期间坠楼后身亡,示威者为悼念他,于11月11日发起“三罢行动”,最后还衍生出警民冲突,警方在清场过程中,更是开枪射伤两名示威者,其中一名示威者情况危及。 然而,示威活动并没有因此平息,反而加剧了冲突。 综合港媒消息指出,昨日(12日)各区爆发大规模示威行动,示威者堵路并焚烧示威者晚上多次堵路并焚烧离物,警方除了施放催泪弹驱散之外,亦出动炮车射水,有示威者投掷汽油弹。 入夜后,大批防暴警察闯入中文大学、城市大学、香港大学、理工大学等校园,其中以中大最为惨烈。 据《立场新闻》报道,防暴警察在闯入校园后,施放大量催泪弹与橡胶子弹,同时拘捕多名示威者,而学生则以投掷转头、汽油弹等激烈反抗。 《路透社》则形容,香港中文大学数百名示威者聚集在校园内,与防暴警察激烈抵抗,现场状况惨烈,犹如战场。 香港中文大学校长段崇智则曾在傍晚到场调停,学生要求警方撤出校园并释放被捕者,但由于防暴警察称校长无法控制身后学生,称并非谈判的时候,要求他立即离开,随后警方与学生再次爆发冲突,而段崇智则被催泪弹击中,也在催泪弹中离开现场。 暴力升级影响港民 由于示威活动的暴力情况升级,为避免再有人收到伤害,香港教育局宣布停课,并表示由于受到示威者的广泛破坏,亦有学校遭受不同程度的威胁,因此宣布暂时停课。 教育局强烈谴责此等故意危害学童安全、剥夺学生学习基本权利的行为。 香港新界交通金早上再次陷入严重瘫痪,东铁及荃湾线全线暂停,西铁线荃湾西至屯门亦无列车服务,巴士亦只能提供有限度服务。 许多市民已无法正常上班。…

假冒买家! 男子卷逾八万元被捕

涉嫌冒充买家,男子诈骗网上购物平台逾八万元。 警方指出,于周二(6月16日)接获投报,指网上购物平台来赞达(Lazada)疑似出现诈骗交易。 商业事务局即刻和该网购平台取得联系,并密切展开合作调查,随后确认了一名22岁嫌犯,在该网购平台上假冒买家,卷走了超过8万6000元。 警方昨日展开行动,将嫌犯逮捕归案,并起获一台膝上型电脑、手机和两张信用卡。 嫌犯今天(19日)被带上庭面控,若诈骗罪名成立,他有可能会被判入狱不超过10年,以及罚款。

选区范围检讨委会报告终于出炉! 国会议席增至93席

千呼万唤始出来,选区范围检讨委员会报告今日终于出来。根据最新的报告,国会议席将从现有的89增至93席;六人集选区则缩减为五人集选区。 我国来届选举最迟必须在明年4月前举行。选区范围检讨委员会的成立,旨在于选举前划分选区,也是迈入大选前进行的例行工作。 上述委会划分出14个单选区,17个集选区,一个新的四人集选区–盛港集选区成立,纳入现有盛港西和榜鹅东单选区,以及白沙-榜鹅集选区的一部分。 盛港西的现任议员是交通部兼卫生部高级政务部长蓝彬明医生,榜鹅东则是张有福。 当局重设两个单选区:即从义顺集选区重新划出哥本峇鲁(Kebun Baru)、以及从宏茂桥集选区重新划出杨厝港。 当局增设的两个单选区:玛丽蒙(Marymount)则是从碧山-大巴窑集选区划出;榜鹅西从现有的白沙-榜鹅划出。 被取消的单选区是榜鹅东、盛港西和凤山。 至于白沙-榜鹅和宏茂桥六人集选区,缩减为五人集选区。 原本是四人集选区的东海岸和西海岸,则扩大为五人集选区。这两个选区过去都是兵家必争之地,东海岸也曾受到工人党强攻,取消的凤山单选区将纳入此集选区。 至于早前前进党大阵仗访西海岸,引起各界揣测该党有意强攻此区。根据选区范围委会划分,该区扩大为五人集选区后,也纳入丰加北单选区,和蔡厝港集选区的一部分。 丰加北单选区是环境及水源部兼卫生部高级政务部长许连碹博士的选区。…

疑兜售纸巾被阻 轮椅阿叔攻击地铁站员工

疑在阻止在地铁站内售卖纸巾,乘坐电动轮椅的阿叔愤怒地频频用脚踢赶地铁站工作人员,但是最后却跌坐在地上。 有关事件相信发生于11月21日,发生在武吉士地铁站,靠近B出口,通往滨海市区线的通道上。 有网民摄下轮椅大叔攻击地铁站员工的一幕,于周日(16日)分享到社交媒体上,瞬间引起网民纷纷议论。 在脸书群组Fake News – Singapore上,仅有8秒钟的视频帖子写道,“乘坐轮椅的年长者被地铁站工作人员告知,不能在地铁站内招揽和售卖纸巾。但是,年长者却试图用轮椅撞向工作人员,并从轮椅上滑下来。有关视频已经在WhatsApp中流传”。 视频中只见一名大叔坐在轮椅上,朝向身穿白色衬衫的地铁站工作人员逼近,甚至用双脚频频攻击对方,相信是被阻止售卖纸巾而感到不满。相反的,地铁站工作人员则一直退后,甚至举起双手避免触碰到对方。 两人在斜道上“纠缠”,最后卡在墙边,相信是因为用力过猛,导致大叔从轮椅上滑下来。 网民热议孰是孰非 视频吸引了超过6万6000人观看,甚至有211个留言,评论着谁是谁非。 部分网民认为地铁站工作人员不应该干扰这些老人家,他们都是为了赚取一口饭吃,应该睁一只眼闭一只眼。…