Source: Aloysius Pang Instagram account.

A Singapore Armed Forces (SAF) Operationally Ready National Serviceman, Corporal First Class (National Service) [CFC (NS)] Pang Wei Chong, Aloysius, 28, an Armament Technician from the 268th Battalion Singapore Artillery, who was seriously injured during a Singapore Armed Forces (SAF) training exercise in New Zealand, is in critical condition and being managed in the intensive care unit.

The Ministry of Defence (MINDEF) said in a press release on Wednesday (23 January) that CFC (NS) Pang’s condition had worsened and required additional surgery, which was completed on Tuesday at 11.54 pm (SG time).

The ministry noted that since arriving in New Zealand on the morning of 22 January (SG time), Dr Teo Li Tserng, Chief of Trauma and Acute Care Surgery at Tan Tock Seng Hospital, has been working with the New Zealand medical team to provide the best care for CFC (NS) Pang.

CFC (NS) Pang, who is also a professional actor, sustained serious injuries to his chest and abdominal areas while carrying out repair works on a Singapore Self-Propelled Howitzer.

The incident happened at approximately 2.05 pm (SG time) on Saturday (19 January), during his participation in Exercise Thunder Warrior, at Waiouru Training Area, New Zealand.

The serviceman is currently being taken care of at Waikato hospital, Hamilton, New Zealand.

The exercise, which is conducted annually since 1997, is an artillery live-firing exercise held at the Waiouru Training Area in New Zealand.  This year’s exercise runs from 5 January to 2 February, which involves more than 500 personnel from the 268th and 24th Battalions, Singapore Artillery.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

对假消息和公共利益定义过于广泛 《新叙事》忧“泼马”阻吓异议和批评

本月13日,律政部长援引《防止网络假消息和网络操纵法令》,向历史学者兼《新叙事》总监覃炳鑫博士发出更正指示。 根据《防假消息法》办公处文告,当局认为覃炳鑫在本月8日发布在Youtube的视频,对于《防假消息法》含有不实声明。 对此,《新叙事》昨日发声明回应,表示他们会遵守有关指示,但仍会透过合适管道进行上诉。 不过,他们欣慰政府的声明作出两项说明,即《防假消息法》仅针对虚假事实陈述(第2(2)条文),不适用于意见观点。 “批评属于意见,不是事实陈述,也不在《防假消息法》的范围内。基于事实的批判也不受该法约束。” 对此,《新叙事》反驳,诚如视频中所言,他们认为《防假消息法》对所谓假消息和公共利益的定义过于广泛,理论上,这使得对新加坡政府所有的批评,似乎都可能被认为是“虚假的”。 “尽管政府再三保证能容纳批评,遗憾的是我们难以置信。” 该社认为,更正指示似乎在阻吓独立媒体,对公民当中和异议者制造恐惧,故此谴责《防假消息法》实为不公正、不民主的法律,故此呼吁民众共同检讨之。 同时,他们也欢迎内政兼律政部长尚穆根,针对此事进行辩论。

国家血库存量告急! 当局吁民众未来三周踊跃捐血

由于血库目前存量告急,新加坡红十字会与卫生科学局公开呼吁公众在未来三周内踊跃捐血,尤其是O型血是目前所需量的一半。目前正需要至少1500 名O型捐血者、各750名A 型捐血者以及B型捐血者。 新加坡红十字会与卫生科学局今日联合发文表示,血库需要共3000名O型、A型和B型捐血者的捐献,以确保本地血库的存量足以应付病人的输血,以及紧急情况的需求。 “O型血作为通用血型,在未知患者血型前,都会需要准备O型血输入。此外,新加坡近乎一半以上的患者拥有O型血,因此只能接受相同的血型输入。” 文告也指出,若年满16岁至60岁,体重达45公斤以上,并具备O、A以及B型血的民众都符合捐血资格,而17岁以下的民众则需要签署父母同意书。 民众可以带着NRIC或护照前往以下四个地方捐血: Bloodbank@HSA (Outram) Bloodbank@Dhoby Ghaut loodbank@Woodlands…

What happens when academic achievement is valued more than anything else?

A 16-year old student decides to spend her holidays working to earn…

职场工伤死亡率维持10万雇员:1.2人

根据新加坡人力部数据,我国在2017年每10万名雇员中,有1.2人在职场遭遇致命工伤;368人遭遇非致命工伤事故。 人力部长杨莉明在昨日透过书面答复义顺集选区议员黄国光提问,提供职场工伤数据。 他指出,新加坡和欧盟职业安全健康局(EU-OSHA)都要求,申请病假超过三天以上的工伤都需要上报。再者,新加坡政府也要求住院至少24小时的工伤都需上报。 我国在2017年的职场工伤死亡比例, 达到每10万名雇员中,有1.2人不幸遭遇工伤死亡。该数据低于欧洲国家每10万人有1.7人工伤死亡的比例(按照欧盟职安局数据)。 在2017年,我国每10万雇员中有368人遭遇非致命工伤,相对下欧洲国家则达到1586人:10万人的比例。不过欧盟职安局并未区分轻型或重度工伤类别数据。 我国的职场安全与健康目标是把职场死亡率维持在10万名劳工:1.8人之下。 义顺集选区议员黄国光是在国会询问,我国每10万名雇员遭遇工伤的比例。 2017年42人因职场意外死亡 根据去年2月发布的2017年度职场安全报告,我国在2016年因工伤意外死亡的劳工多达66人,在前年则减少至42人,使工伤意外死亡率降低至每10万名雇员有1.2人的水平,算是2004年以来最低。 但在昨日,于菜市组屋区发生一宗严重致命意外,一名28岁孟加拉籍电梯维修员,在维修时电梯从五楼急坠而下,当场枉死。人力部已展开调查有关事故。 而在不久前,也有社交媒体流传视频,指有清洁工人乘坐极度摇晃的缆车,在共和大厦58层处情节外墙,险象环生,遭人力部勒令终止该大厦所有高空清洁工作。…