Civil right activist Jolovan Wham said that the Facebook caption and headline that TODAYonline shared on their page on his conviction was misleading.

Wham was found guilty yesterday (3 January) for illegally organising a public assembly without a police permit in 2016 and not signing a police statement.

He organised an event called “Civil Disobedience and Social Movement” that featured speakers like Hong Kong pro-democracy activist Joshua Wong, artist Seelan Palay, and freelance journalist Kristen Han.

TODAYonline’s article regarding this issue was published and it was titled “Activist Jolovan Wham found guilty of organising assembly without permit, refusing to sign police statement”.

The digital news provider then shared this article on their Facebook page and accompanied it with a caption that said,

Wham, who organised an event called “Civil Disobedience and Social Movement” on Nov 26, 2016, will return to court on Jan 23 for sentencing.

District Judge Kessler Soh said Wham, who did not testify during the trial, had failed to “raise any valid defence”.

However, Wham found that this Facebook post along with the headline was misleading to the public as it gave the impression to them that since he didn’t testify in court, he didn’t give a defence.

But, the activist revealed that this it is inaccurate because in reality, his defence arguments were actually submitted in writing to the judge.

Although he testified his defence by submitting it in a written form, but many netizens believe that he did not testify due to the headline and caption that the news site published.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

MAS looking to issue environmental risk management paper to financial institutions in 2020 Q1

Education Minister Ong Ye Kung announced in Parliament on Tuesday (4 Feb)…

承认为中国套取情报 狮城男子公然亲中?

上月24日,美国司法部宣称,一名新加坡男子姚俊威,承认自2015年至2019年期间,以顾问公司为掩护,替中国向美政府及军方人员套取情报。 此次事件也引起中美再次口水战,中国外交部发言人也指责美方执法部门“不断炒作中国渗透”,更反指美国在全球都有搞间谍活动。 据《海峡时报》报导,姚俊威过去10年,也曾积极在诸如《外交家》( The Diplomat)杂志和以中国为主的部落格等发表评论,或是在社交媒体Quora发表看法,有时甚至是和其他网民打笔战。 在一些评论中,他更毫不遮掩对中国的仰慕,在回应一些与中国历史有关的贴文,也坦率表达自己的亲中立场;若有网民表达对中国的偏见,他也总会表现极大的不耐烦回应。 在一则贴文,他强调新加坡不能远离东盟和亚洲,“当华盛顿(美国政府)对自己在全球的地位愈发困惑,意味着我们比任何时候,需要更多地参与和拥抱中国的经济崛起。” 姚俊威也是立化中学和国家初级学院毕业生,他对现代化中国“感到骄傲”,更赞扬中国“活力四射、热情、尽管有时急躁却非常努力。” 此外,姚俊威也强调自己出身卑微,父母没受过正式教育,8岁那年与有钱亲戚到快餐店用餐,但经历“感到屈辱”的待遇,当时有钱阿姨到柜台帮他支付,不过妈妈坚持不肯,认为身为华人,不应让孩子看到自己比他人穷,为此妈妈买了最基本的乳酪汉堡;姚俊威也指自己迄今不吃乳酪汉堡,那是亚洲的时髦品。 目前,姚俊威将面对10年监禁,并将在10月9日判刑。他在2015年,到新加坡国立大学李光耀公共政策学院就读博士学位。2019年申请缺席假。但在被逮捕和遭美国司法部指控后,上述学院也终止姚的博士生资格。 李光耀公共政策学院院长曾强调,该案只涉及杨俊伟个人意愿,据目前所知,并没有牵涉其他师生。 而网上迄今还存在的一篇报导,姚俊威以“新加坡国立大学李光耀公共政策学院博士”的名号,赞许中国的“新四大发明”(共享经济、无现金支付等),能为包括新加坡等东盟国家的年轻一代带来影响“:…

三个月贪近四万元被揭发 法籍经理认罪囚10个月

毛广岛一名自助餐厅的经理在三个月内贪污3万9000元,于昨日(7月23日)被判坐牢10个月。 这名47岁的法国籍男子欧贝尔(Aubert Sebastien Tony Stephane)在去年11月14日,受聘于餐饮服务公司法国索迪斯集团(Sodexo)在新加坡的分公司,担任岛上索迪斯自助餐厅Rasa Bukom的饮食服务经理,负责管理小额现金和收取餐厅摊位的现金。 每个摊位的收银员会将每日的现金销售记录在一张纸上,然后和现金一起交给欧贝尔,再由欧贝尔将每日收入记录在销售总结报告中。若出现收取金额超过销售数字时,有关超额现金也将反映在报告中。 欧贝尔会将收集的现款收入保险箱,每周交到他的公司去。 他从今年1月开始贪污罪行,拿走了该月份的超额现金865.65元,并没有在销售总结报告中记录。 2月份,他又拿走了1541元,并从3月份的超额现金销售中拿走了1226元。 另外,他也从现金销售中挪用了3万4000元,并从员工和前雇员的索赔中偷窃了742元。 他的贪污举止在公司于今年3月20日进行突击稽查时,被揭发了,1月至3月的现金在保险箱中丢失了。…

“阿谀奉承未深究问题” 前海时记者抨击主流媒体短板

因前雇主樟宜机场集团主席廖文良的指控,印尼籍前女佣巴蒂·莉雅妮(Parti Liyani)遭卷入长达四年的官司。直至本月4日,才获高庭平反,推翻判决改判无罪。 前海峡时报资深记者Goh Eng Yeow感叹,主流媒体并未针对此事“深入探究问题”,反而是选择“阿谀奉承”。 2016年,46岁的印尼籍前女佣巴蒂被开除,廖家父子在两日后又报警,指控巴蒂偷走5万元财物,包括价值2.5万元名表、Prada的名牌包和Gucci墨镜等。2019年3月20日芭蒂被判罪名成立, 然而,今年9月,法官陈成安推翻了上述判决,指廖家父子报警,可能存在“不当意图”(improper motives),被告有充分理由投诉人力部,而廖家“先下手为强”将他开除。 质问主流媒体没有深入探究问题 对此,Goh在脸书上发文,指主流媒体只会一味的刻画廖文良美好的一面,并晒出一张《海峡时报》的文章,内容为廖文良谈及自己一直都聘雇比自己更优秀的人。该篇报道于去年出版。 “所以我从我的前主管Alan John(已退休)那里看到这长篇大论的文章,想问为何没有再去质问,曾在去年以梦想和卑微背景打动我们的廖文良,问问他为什么?”…