Thai media The Nation reported that a Singaporean businessman, Simon Ong Chin Sim, 65, was arrested and charged after his speeding Porsche lost control and hit a Thai police officer at a speed checkpoint in Krabi.

The incident happened on Thursday morning (29 Nov).

Ong’s Porsche was part of a convoy of 5 Porsches seen speeding at high speed coming from Phuket. They all have Singapore licence plates.

As the speeding convoy approached the checkpoint, the first Porsche tried to slow down. The second also slowed suddenly.

Ong was driving the third Porsche and apparently tried to swerve left to avoid the second Porsche. But he lost control of his vehicle and the left wheel hit the Thai officer, Senior Sgt Maj Suriya Chumduang, at the checkpoint.

He suffered from hip and leg injuries and was later rushed to Krabi Hospital.

Ong was arrested on the spot and charged with reckless driving causing injury.

According to Bloomberg, Ong is the Deputy Executive Chairman and Co-Founder of Kingsmen Creatives Ltd.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Family involved in alleged murder of a toddler at Chin Swee Road flat had ‘various interactions’ with community agencies – MSF

On Thursday (26 September), the Ministry of Social and Family Development (MSF)…

拨款预算增24巴仙 移民局新柔长堤关卡仍面对人手不足问题

昨日,移民局发文告,解释新柔长堤上周末交通塞爆,主要是发生虚报炸弹事件、汽车抛锚和驾车人士胡乱插队造成。 许多网民也到移民局脸书抱怨,在关卡出入境大排长龙,一些网民指出,移民局并没有开放更多柜台,来疏导缓慢和拥堵的通关情况。 在誌期19日的声明中,移民局则指出上周末因为有驾驶者插队而导致拥堵情况加剧;此外,还有车子抛锚、虚报诈弹事件等。 “移民局官员全天候工作,尽最大努力确保民众能安全通关。”文告称,由于职员换班和调派人手到交通流量更高的区域,为此有些关卡将暂时关闭。 换言之,移民局默认了一些柜台“因为调派人手到高流量区域”而被迫“暂时关闭”,并没有足够人手来应对上述情况。 移民局预算比去年增加24巴仙 然而,在拨款给移民局的2017和2018预算对比下,可见政府已增加了移民局预算高达24巴仙。在2017年预算,拨款给移民和关卡监控项目的预算是为8亿1789万3800元。 在今年的预算则提升到10亿1416万2300元,增加了1亿9626万8500元: 虽然增加了24巴仙的预算,移民局在面对高峰时期,仍必须暂时关闭部分柜台,“把人手调派到更高交通流量的区域”。 这意味着,即使提升了近两亿元的预算,移民局仍无法有效供应充足的人手和资源,来缓解关卡拥堵的问题。民众有必要质问,移民局如何使用增加的近两亿元拨款?  

王乙康称会馆会员获2B阶段报名优先权 以铭记创立学校的根源

针对会馆会员在为孩子报名属下小学一年级时,拥有2B阶段报名优先权,经常让公众不解,教育部长王乙康解释,这是为了不让国人忘记,这些政府辅助学校的历史和根源。 王乙康昨日(5日)在新加坡福建会馆教师节晚宴上说,政府辅助学校中的利益相关者、家长与社区都是我国教育体系下的主要合作伙伴,时至今日,他们继续维护学校与社群文化,协助培养下一代健全的价值观,为学生提供全面发展的教育。 王乙康也解释,自我国的自治、独立与增长后,政府向政府辅助学校提供了与政府学校相同条件的服务,包括发放教职员工的薪水,使得学校管理委员会的资金压力大大舒缓,能够更专注在学校的运营上。 谈及政府辅助学校的资源,王乙康说,华族会馆早期为了满足当时社会对教育的需求,就已创立辅助学校,成为政府辅助学校的重要部分。 我国教育制度可分成两大类:政府学校,以及政府辅助学校,其中政府辅助学校,是由社群成立并服务于社群。 它们自主组建教职委员会并为了学校的持续发展而筹集资金。鉴于起源和历史背景,这些学校也承载了创校社群的精神、文化和价值观。比如由福建会馆办的道南、爱同、光华等学校,连同许多其他社群学校,就属于“政府辅助学校”。

Composition of Honour Singapore raises questions about its values

By Terry Xu A new non-profit organisation (NPO) called Honour (Singapore), officially…