Inside flight SQ336 (Imaged from JC Grenoble / Twitter)

A Singapore Airlines (SIA) flight bound for Paris had to turn back to for an emergency landing at Changi Airport barely 30 minutes after takeoff early this morning. The flight was at 24,000 feet over Malaysia when oxygen masks were deployed and the plane descended to 6,000 feet, according to reports.

Flight SQ336 experienced a loss of cabin pressure, which forced to turn back shortly after take-off.

According to reports, the passengers were initially meant to fly to Paris via Air France, but the service was cancelled due to ‘technical issues’. Passengers were then rerouted to an SIA flight instead, but that journey turned awry as well.

The SIA aircraft successfully landed at Changi Airport around 2:30am this morning. A different aircraft was then used, taking off at about 6am and is expected to land in Paris 5 hours behind schedule.

Twitter user JC Grenoble posted a series of tweet detailing the incident, complete with photos of the inside of the plane showing the oxygen masks. According to the twitter user, “there was no panic on board as every seemed normal”. They also said that the pilot took time to update the passengers on the situation.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

许文远称我国地铁南北线可靠度媲美港台

基础建设统筹部长兼交通部长许文远曾表示,我国地铁南北线随着核心系统的更新工程接近完工,可靠度也随着增加,甚至可媲美香港、台湾,但是并非所有网民都认同他的此番言论。 许文远是于7月5日,即上周五走访克兰芝地铁站的电力站时,发出以上言论,并指出东西线和南北线的列车在2014年及以前,几乎在平均行驶10万公里内就会发生一起,延误超过五分钟的事故。 他随后披露,目前两条线路中的三个核心系统更新工程已完成,其他的电力供应系统更新工程已竣工四分之一,列车和轨道电路工程进展说好顺利,预计在20230年,所有六个核心系统的更新工程能够竣工。 南北线更新工程较东北线提早展开,因此大大提升了可靠度,目前的表现已突破政府定下的2020年“百万”目标,平均行驶超过143万5000公里才发生一起延误超过五分钟的事故,可靠程度可以和顶尖的台北捷运、香港地铁相比。 东北线的可靠度也随着更新工程的进行而获得提升,列车记录显示,截至今年6月,列车行驶69万3000公里才发生一起延误超过五分钟的事故,比去年的40万8000公里来得高。 其他地铁线已接近“百万”目标 “政府设下的‘百万’目标是‘苛刻的’,全球地铁系统中,只有一部分能够达到这个目标,而我国的南北线、滨海市区线和东北线的地铁表现已经达标,其他的地铁线也已经接近目标。” 他表示,要让地铁系统完全不发生故障并非易事,成本也相对来的非常高。 他指出,若要每15年更换一次地铁列车,虽然能够降低故障的概率,但是乘客需要支付的费用将会很高。“这些都是我们得为乘客做出的取舍。” 他也吁请乘客们基于耐心和谅解更新工程所带来的不变,当局将确保地铁表现更加可靠,并保障对乘客的服务和地铁职员们的安全。 媲美港台就得意忘形? 我国地铁的发达和便利是很多网友都认同的,因此许文远的此番言论获得了不少网友的认同。…

【武汉冠状病毒】3月19日新增32病例 24起都是入境病例

根据新加坡卫生部文告,截至本月19日,本地新增32起武汉冠状病毒(COVID-19)确诊病例,其中24例都是入境病例,都是返国的本地居民或长期准证持有者,从欧美、东盟国家等一些感染重灾区国家回来。 与此同时,今日有七名病患出院,累计出院病例124人,累计确诊病例345例,仍有221人需留院治疗,其中15人病况严重,需待在加护病房。 不过,今日也有六起病例,感染源头仍不明,包括314例、318、321、330、336和338例。 昨日(18日),本地新增病例多达47例,创下最高纪录。 上述24起病例,个别去过英国、美国瑞士、德国、法国、意大利、瑞士、泰国、菲律宾、马来西亚等国家。全球死亡病例已超过9000起,其中意大利累计确诊3万6455人,死亡2978例。 3月19日新增确诊病例简表 备注:WP(工作准证持有者);LTP(长期准证);NCID(国家传染病中心); 病例 确诊 日期 入住 医院…

HDB extends suspension of late payment charges on mortgage arrears till 31 March, 2021

In order to help ease the burden of the people of Singapore,…

Pwee Foundation kick-starts pilot program with Boys’ Town

By Terry Xu The Pwee Foundation has helped kick-start Boys’ Town WRAP (Work Readiness Attachment Program),…