Founder and organiser of Singapore Unbound recreating Seelan Palay’s performance art in New York

Singapore Unbound issued a statement today strongly condemning the conviction of artist-activist Seelan Palay for holding a piece of art outside Parliament in 2017. The courts fined Mr Palay S$2,000 for his artistic demonstration which it ruled to have caused public disorder. He refused to pay, so consequently, he was sentenced to two weeks’ imprisonment.

In their statement, Singapore Unbounded lamented the egregious violation of citizenship right, noting that Mr Palay had not caused any public disorder and that he has the constitutional right to speak and assemble freely.

They also said that the government’s definition of just one person as an “assembly” is “clearly politically repressive and go against international standards for such rights”.

Singapore Unbound is calling for Seelan Palay’s conviction and sentence to be quashed and for a repeal or amendment of all laws and legal provisions that unjustifiably restrict the rights to freedom of expression and peaceful assembly to bring Singapore’s laws into line with international human rights laws.

Founder and organiser of Singapore Unbound, Jee Leong Koh, also recreated Seelan Palay’s performance art – this time in front of the Singapore Permanent Mission to the United Nation’s building in New York as a peaceful protest of Mr Palay’s conviction by the Singapore courts.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=382574712282752&id=140829369790622

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Speaking up is not anti-Singapore

~ By Jen ~ At a recent gathering with some Singaporean friends,…

罗厘脚车争道 司机否认撞骑士

遭脚车骑士挡道,罗厘司机鸣笛示意对方让路,骑士也不满地打落罗厘的左侧镜,自己随后也被撞倒在路旁草坪上。 但是在面控时,罗厘司机却表示自己没有触碰到脚踏车,否认涉及鲁莽驾驶。 有关事件发生于去年12月22日,当时58岁的张胜仲,和35岁的英国籍脚车骑士张豪宇,在巴西立第三通道和巴西立坡交界处发生冲突,两人在事后,于今年1月皆被控上庭。 然而张胜仲面对的控状,于今年三月份,遭控方将从原本的“疏忽行为”修改为更严重的“鲁莽驾驶”,指控他突然左转罗厘并撞上脚车司机,导致对方自脚车上摔下,倒在草坪上。 据《刑事法典》,疏忽行为导致他人生命受危害可被判入狱不超过六个月、或罚款不超过2500元、或两者兼施;而鲁莽驾驶刑法则是疏忽行为的一倍,即罚款不超过5000元、入狱不超过一年、或两者兼施。 供证人指罗厘曾越界 张胜仲表示不认罪,并且没有接触到脚踏车,只是查案人员陈俊严指出,张胜仲所驾驶的罗厘当时曾一度越过分界线,再从隔壁车道左转向脚踏车骑士。 身为控方第一个供证人的陈俊严也法庭上投放出三段行车记录的画面,以证实其说辞。 惟,张胜仲的代表律师对此表示,其被告人当时听到类似有东西被压碎的声音,而且也听到右边德士鸣笛,以为已经撞到德士了,所以才左转。 而张胜仲始终坚持,他的罗厘并没有和脚踏车接触。 另外,张胜仲也因为没有在事发24小时内报案,因此触犯公共交通法令,一旦罪成将可被罚款不超过一千元,或者坐牢不超过三个月。

为单亲妈妈发声疑事实有出入 吴家和接POFMA更正指示

社运份子吴家和日前分享一则单亲妈妈被赶出租赁组屋的故事,引起许多民众关注并捐赠给她;岂料实情并非如此,国家发展部透过防止网络假信息和网络操纵办事处(POFMA Office),向吴家和与本地社会政治网站The Independent Singapore(简称TISG)发出更正指示。 2月19日,吴家和于脸书上发文,一位名为莉娜的单亲母亲向他求助,她与六名孩子因无力支付租金被赶出租赁组屋,正在她亲人家暂居。 据吴家和指出,其孩子均仍在上学阶段,年龄分别为14岁、12岁、9岁、8岁、五岁和一名两个月的孩子。 她告知吴家和,由于拖欠租金而被赶出来,她也正开始工作并已向社会家庭发展部申请社区关怀(ComCare)的援助计划。 同时她也要求提供奶粉供宝宝喝,以及为孩子们的EZ-Link充值,让孩子们能够搭上巴士。 消息一出,也引起本地社会政治网站The Independent Singapore的注意并将其报道,民众在看见帖文与报道后,也纷纷加入捐款行列,欲协助可怜的单亲母亲度过难关。 事实与报导有出入…

吁避免潜在卫生危机 陈清木医生忧此时选举增感染风险

今日(21日),新加坡卫生部证实,有两名确诊病患不幸病逝,其中一人是75岁的女公民。迄今,我国已累计385例确诊病例。 对于当前局势进展,新加坡前进党陈清木医生坦言,病例增长令人担忧,我国医疗团队也已不眠不休努力防堵疫情蔓延。而许多入境病例,大多是避免被其他国家“封镜”影响,而仓促回国的国人或永久居民。 “然而却在此刻,我们却听到大选可能在今年4月举行的舆论。” 陈清木医生行医半世纪,特别关注年长者的健康安危。 早前他已录制视频,表态不认同在疫情当下举行选举。 他指出,在我国投票是强制的,如果选举,候选人和志工会去拜访社区、巴刹、挨家逐户拜票,还有竞选集会也会聚集人潮。 投票日当天国人也必须亲自前往投票站,更不用说到时还有执勤警员、检票员、选举官等,这肯定不符合世卫组织呼吁保持社交距离的建议。 “若当前举行选举,可能让260万选民不必要地曝露在感染病毒的风险。” 他在脸书贴文分享世卫组织的指南,呼吁60岁以上的年长者,或有心脏、呼吸道、糖尿病等疾病,应远离人潮或人群拥挤的地方,以减少与潜在病患的接触。