Source : Channel News Asia.

Desmond Lim Bak Chuan, Chairman of Singapore Democratic Alliance (SDA), in its public statement, stressed that the party is deeply concerned towards the impending increase in the cost of water, stating that there is no justification for this increase.
Finance Minister, Heng Swee Keat said in the Budget 2017 speech in Parliament on Monday, “Water prices were last revised in 2000, almost 20 years ago. We need to update our water prices to reflect the latest costs of water supply,”
Mr Heng noted that the price increase will go towards maintaining Singapore’s water infrastructure, and more expensive sources of water such as desalination.
Including taxes, the prices will go up by 30 per cent in two phases. The first hike will be from 1 July this year, and the second from 1 July next year.
Mr Lim said that the source of water comes from Malaysia and questioned, “Did Malaysia increase the cost of water?”
The SDA Chairman said that NEwater plants have been privatised, which means that the government receive payment from the operators, such as rental and licensing fee.
Therefore, he stressed that it is the duty of the Government to ensure that private operators have the ability and capability to be cost effective and maintaining low cost in their operations.
He stated that this is a moral obligation, as water supply is sensitive to Singapore’s national security.
In addition, he said that there are also taxes being paid for the treatments and processes of raw water. Thus, SDA strongly feel that there is no justification to increase the price.
“We hope the government will review the decision considering that the economy is in bad shape and that the increase in cost will affect all Singaporeans including industries that rely heavily on water for their production,” he said.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

健康因素、失望政策进展龟速 残疾人协会顾问辞职

基于个人健康因素,以及对于扶助障友的政策进展龟速感到失望,新加坡残疾人协会(DPA)顾问Nicholas Aw 宣布辞去顾问一职。 他接受英媒《今日报》专访,不点名批评“一些领袖缺乏热诚”,更不违言讽喻中区社区发展理事会主办的年度醒觉活动“紫色运动”,已然失去方向,“变相成为马戏团”。 过去10年,Nicholas Aw都积极为残疾社群发声争取权益,也致力推动有助改善该社群福祉的政策。 2011年,Nicholas Aw获委残疾人协会主席,直至2017年才卸下职位,惟仍留在该协会担任顾问,直到他在今年6月30日离任为止。 根据英媒《今日报》报导,他仍是该协会成员,只不过无意活跃于协会活动。 Nicholas Aw今年53岁,正职为一名律师,他在接受采访时透露自己透露离职原因,一方面是经医生诊断他出现心律失常,因此建议他应减轻工作量。 不过他也表示,在得知诊断结果前,就已和残疾人协会的执行董事讨论离职的决定,因为他对于眼前的状况感到恼火,特别是对于残疾社群相关政策推动进展缓慢。 其中一个例子即是残疾人停车标签政策的修改,从2012年就已进行初次咨询,但直到2017年才落实。…

Chinese doctor who was reprimanded for raising early alarm over outbreak, dies from virus infection

One of the Chinese doctors, an ophthalmologist, who had tried to warn…

印尼强调“零确诊” 驻印外交界却对检测成效感疑虑

印度尼西亚政府在疫情爆发以来,一直号称“零确诊”病例。 截至周三(26日),印度尼西亚有132例经检测后,均未呈阳性。 本周传出,中爪哇省的三宝珑的某家医院,与巴淡岛均传出有病患疑因感染武汉冠状病毒死亡,但当局回应,两名病人的检测结果均呈阴性。 该名三宝珑医院的死者为37印尼籍患者,其死亡原因为支气管肺炎,而另名死者则为新加坡籍61岁男子,曾于本月20日前往一家私立医院急诊室,其症状也和病毒相似,但当局则表示他并非死于武汉冠病,而是另一种疾病。 印尼当局称,两者都经过检测并呈现阴性结果。 虽强调“零确诊”,外交界却对此产生疑虑 然而,雅加达的外交界与公共卫生专家对于印尼的检测效果产生疑虑。 该国迄今未出现确诊病例,《澳洲媒体雪梨晨驱报》(Sydney Morning Herald)昨天(26日)报导,在雅加达外交界流传一份资料,指美国驻印度尼西亚官员曾向印度尼西亚政府高层官员表达关切。 美国、澳洲、加拿大驻印度尼西亚官员之间也曾讨论过此事。 报道也指出,该份文件指“我们认为贵国政府,应在侦测病毒上采取更积极的态度”,并指示外交官们应提供相应的关键信息。…

曾出碟 为多名歌手写歌 音乐之星唐玉璇离世

曾为多名著名歌手写歌,更在新加坡和两名有人共组“闲杂人等”进行街头演唱而爆红的新加坡之星,音乐人唐玉璇于3月8日三度晕倒入院,隔日出院后,于3月10日凌晨在家中忽然逝世,享年48岁。 热爱音乐、甚至自称是为音乐而生的唐玉璇,在和“闲杂人等”另两位伙伴进行演出前,曾表示身体不适,偶尔晕眩。演出过程中,他也曾经晕了一下,随后由伙伴将他送入医院检查。 三度晕倒入院 和唐玉璇同组“闲杂人等”组合的黄绣惠,在接受媒体采访时,如是指出。她也在脸书上称,唐玉璇曾在8日当天三度晕倒,送到新加坡中央医院接受观察一个晚上,因为并没有发现任何病因,所以允许于9日出院。 她指出,医生曾表示唐玉璇的心跳和以前有点不一样,但是没有发现问题,所以让她回家休息。 唐玉璇热爱音乐,就算身体不适,也坚持要把音乐的相关事情安排好。她曾表示自己从小并没有听歌,后来到民歌餐厅驻唱,有不少人点新歌后,她才去学习。后来她在90年代,才成功第一次发片,即是和蔡淳佳、蔡礼莲推出海蝶合辑《Replugged》。 除了热爱唱歌,唐玉璇也曾经为不少著名歌手写歌,作品有刘德华《太多太多的抱歉》、彭羚《肥皂》、许茹芸《执着》和蔡淳佳《看见》等。 组团街头演出爆红 另外,唐玉璇也经营歌唱音乐学校,并和两名友人王志文和黄绣惠共组“闲杂人等”街头艺人演唱,演唱歌曲有包括华语、粤语和英文歌曲。两年前因为街头演唱视频被上载到网路上而忽然爆红,更成为《联合晚报》人气新闻,“闲杂人等”脸书粉丝也在数日内翻倍。 唐玉璇坦言这个组合其实并不太喜欢宣传,但是无可否认的,传媒的力量的确让更多人认识到他们这个组合。“我们努力三年才累积2700名粉丝,但是经过传媒报导后,三四天就增加到超过5000人,虽然很高兴,但是也有点不习惯。” 努力散播音乐力量 唐玉璇也努力散播音乐的力量,她曾经因为身体健康出状况,需要住院留医,平时也要洗肾,发现医院在公共假期非常冷清的情况。…