A man was standing on a ledge outside a bedroom of a 4th floor unit of Block 138 Bedok Reservoir Road as a fire broke down on Monday (20 February).
Singapore Civil Defence Force (SCDF) said that it was alerted at about 5pm this evening to the fire.
It then responded with one Fire Engine, two Red Rhinos, two Fire Bikes, two Support Vehicles and two Ambulances.
SCDF said that when its firefighters arrived, they saw a man standing on the ledge outside a bedroom on the 4th storey as black smoke billowed out from the window. Firefighters quickly pitched a ladder and rescued him from the ledge.
SCDF stated that the man was conveyed to Changi General Hospital for burn injuries, adding that 6 occupants from neighbouring units were also evacuated to safety by SCDF.
“Firefighters had to force their way into the locked unit and extinguish the blaze with two water jets,” it said.
The cause of the fire which gutted the entire unit is currently under investigation.

Source : SCDF Facebook account.
Source : SCDF Facebook account.
Source : SCDF Facebook account.
Source : SCDF Facebook account.
One of Facebook users, Yok Makan, posted the video of the incident, showing thick smoke billowing from the building.
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

五糖果罐藏91逃税烟 55岁男子被罚千元

55岁男子将91条各类逃税烟藏在金属糖果罐内,在新加坡游轮中心(Singapore Cruise Centre)被逮捕,并被罚款1000元。 移民与关卡局周三(15日)在脸书帖文,以“甜蜜的劫数”(Sweet disaster)作为标题,叙述以上时间。 当局指出,官员于本月6日,发现到男子的行李扫描图中出现异常物品,因此开始起疑。他们在随后检查过程中,发现了藏在五个糖果罐内的逃税烟。 当局将案件交给新加坡海关部门,而男子也因为涉嫌违规行为,缴付了1000元的罚款。 移民与关卡局指出,类似的隐蔽手法令人忧心,因为人们或许会使用类似手法将限制物品偷运入我国。 “无论如何,当局将继续对乘客和车辆进行安全检查,以保障我国的安全。”

著名管理学院INSEAD院长确诊感染 学校仍开放但不授课

著名商学院欧洲工商管理学院(INSEAD)院长,证实确诊感染武汉冠状病毒,成为本地第220起病例。 欧洲工商管理学院昨日(15日)于网站发表声明,证实该院院长伊利安·米霍夫(Ilian Mihov)冠状病毒检测呈阳性,目前正于国家传染病中心进行治疗。 声明表示,米霍夫于本月10日至12日在法国枫丹白露的欧洲校区,于13日返回新加坡。 对照卫生部的资料,米霍夫应是第220例病患,53岁男性永久居民。 他于14日出现轻微的症状,并立即前往国家传染病中心进行检测,透过鼻咽拭子检测,15日呈阳性。目前情况稳定,状态良好。 声明也指出,由于他于9日最后一次出现在亚洲校区,而学校仍持续开放,但不会进行授课,院方也取消了所有原定5月底之前举行的活动。 至于曾与米霍夫有过密切接触的同事也必须进行14天的缺席假,并对他曾到过的工作区进行彻底消毒。

为治病妻花光积蓄 中国男子冀筹医疗费用助回国治疗

中国籍女子因严重疾病目前于我国就医,却因昂贵的医疗费用,花光积蓄。其丈夫为救妻子,向公众筹款,希望能筹集资金,待妻子病况较稳定助她回中国治疗。 网络募捐平台Give Asia日前分享,一对中国籍夫妇在我国工作,而其妻子雯冰(译名)于2020年初被诊断患有严重型再生不良性贫血(severe aplastic anemia)和肺结核,病况复杂。丈夫表示,在接受严重型再生不良性贫血的治疗前,医院必须先控制他体内的肺结核。经治疗后情况稳定下,她出院继续治疗肺结核。 不料在出院后,她开始发烧到40度,于是在2月1日再度回到医院治疗,并被诊断为严重肺炎。 丈夫指出,经过几天的抗生素治疗后,却不见好转,反而是他的氧气饱和度也逐渐下降,甚至需要仰赖呼吸机支撑,于2月10日进入重症监护室(ICU)。 然而,随之而来的并不只是妻子状况不见好转,医疗费用也逐渐暴增。由于两人并非我国公民,因此无法享有任何医疗福利。其医疗费用从两万余元累计到19万余元。丈夫表示,在妻子入院之际,他们已经支付了一万余元,但随着情况不见好转,他们必须再支付至少13万5千元的押金。 “医疗费用不断上涨成为了雯冰、我以及家人的压力来源,也因此,让雯冰只同意某些治疗程序”,丈夫表示。 因疫情影响滞留新加坡 截至目前,丈夫表示他们已经将耗尽近6万元,而剩下的钱也会用其支付住院费用。由于在新加坡治疗严重型再生不良性贫血相当昂贵,因此两人也希望,能够回到中国继续治疗。然而,近期因武汉冠状病毒的肆虐,让他们只能滞留在新加坡继续接受治疗,但却也要继续承担昂贵的医疗费用。 因此他们也希望透过筹款,除了可以减轻在新加坡接受治疗的负担,也希望能够让妻子可以安然回到中国继续治疗。…

64-year-old Singaporean arrested for suspected drug trafficking activities

A 64-year-old Singaporean male was arrested for suspected drug trafficking activities in…