photo: mothership.sg

A Singapore Armed Forces (SAF) regular serviceman was found unconscious yesterday morning (30 Nov) at Chong Pang camp, at the foot of a building, a press release from the Ministry of Defence (Mindef) said last night.

Three medics arrived on site at 11.26 am and commenced resuscitation immediately and then the serviceman was brought to Khoo Teck Puat Hospital (KTPH) at 11.36 am and arrived at 11.43 am, by an SAF ambulance.

An SAF Medical Officer continued to resuscitate him en route to the hospital, but the serviceman was pronounced dead at 11.50 am at KTPH, Mindef wrote in its statement.

The reason of the death was still undecided and Mindef said that a police investigation will be conducted.

The Ministry of Defence and the SAF extend their deepest condolences to the family of the late serviceman and it is assisting the family in their time of grief, the press release said.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

许文远称我国地铁南北线可靠度媲美港台

基础建设统筹部长兼交通部长许文远曾表示,我国地铁南北线随着核心系统的更新工程接近完工,可靠度也随着增加,甚至可媲美香港、台湾,但是并非所有网民都认同他的此番言论。 许文远是于7月5日,即上周五走访克兰芝地铁站的电力站时,发出以上言论,并指出东西线和南北线的列车在2014年及以前,几乎在平均行驶10万公里内就会发生一起,延误超过五分钟的事故。 他随后披露,目前两条线路中的三个核心系统更新工程已完成,其他的电力供应系统更新工程已竣工四分之一,列车和轨道电路工程进展说好顺利,预计在20230年,所有六个核心系统的更新工程能够竣工。 南北线更新工程较东北线提早展开,因此大大提升了可靠度,目前的表现已突破政府定下的2020年“百万”目标,平均行驶超过143万5000公里才发生一起延误超过五分钟的事故,可靠程度可以和顶尖的台北捷运、香港地铁相比。 东北线的可靠度也随着更新工程的进行而获得提升,列车记录显示,截至今年6月,列车行驶69万3000公里才发生一起延误超过五分钟的事故,比去年的40万8000公里来得高。 其他地铁线已接近“百万”目标 “政府设下的‘百万’目标是‘苛刻的’,全球地铁系统中,只有一部分能够达到这个目标,而我国的南北线、滨海市区线和东北线的地铁表现已经达标,其他的地铁线也已经接近目标。” 他表示,要让地铁系统完全不发生故障并非易事,成本也相对来的非常高。 他指出,若要每15年更换一次地铁列车,虽然能够降低故障的概率,但是乘客需要支付的费用将会很高。“这些都是我们得为乘客做出的取舍。” 他也吁请乘客们基于耐心和谅解更新工程所带来的不变,当局将确保地铁表现更加可靠,并保障对乘客的服务和地铁职员们的安全。 媲美港台就得意忘形? 我国地铁的发达和便利是很多网友都认同的,因此许文远的此番言论获得了不少网友的认同。…

Ex-PR exec demands man in India to rescind ownership claim while MCCY says imitation of song “best form of flattery”

It was reported earlier that Indian public relation firm, Pauline Communications, came…

Highest daily record of 386 additional cases of COVID-19; Ninth death confirmed with four new clusters

As of Monday (13 April), 12pm, the Ministry of Health (MOH) has…

新、柬总理同意不再“揭开旧伤疤”

李显龙总理和柬埔寨总理洪森一致同意,本着维护两国外交关系精神,同意放下重提过去问题,不再“揭开旧伤疤”(not to scratch old wounds)。 我国总理在周末前往泰国曼谷,出席第34届东盟峰会,期间也会见柬埔寨总理。 根据《高棉时报》报导,柬埔寨外交部长布拉索昆(Prak Sokhonn)在一份声明中指出,新加坡和柬埔寨两国领导同意不再追究旧问题,以免伤及两国关系。 “两国领导都意识到,对于过去事件存有不同看法,也没人能改变过去的事,不过,清楚认识不再刮开过去的旧伤疤造成痛苦,是很重要的。” 柬埔寨当年率先承认新加坡独立 他也指出,当年在新加坡脱离马来西亚后,柬埔寨是第一个承认新加坡独立的国家。 李显龙在曼谷出席为期两天的亚细安峰会时,在场边分别会晤越南总理阮春福、洪森,也会见了泰国首相巴育和印尼总统佐科。…