photo: purpleparade.sg

The Purple Parade is coming to Singapore on 5 November 2016, 3pm – 7pm this year for the very first time.

The inaugural edition of the parade will be held at the external facade from the Convention Centre to the outdoor space outside PasarBella.

To facilitate the event, the following roads will be closed to vehicular traffic on Saturday, 5 November 2016 during the stipulated period.

source: SPF Facebook
source: SPF Facebook
image: purpleparade.sg
image: purpleparade.sg

Security officers will be deployed to regulate traffic and assist motorists. Parking restrictions will be strictly enforced. Vehicles found parking indiscriminately or causing obstruction will be towed, the police said.
During the closures, access will only be granted to police and emergency vehicles.

source: static.wixstatic.com
source: static.wixstatic.com

For further enquiries, members of the public may contact the organiser, APM Property Management Pte Ltd, at the hotline: 6825 2660 or access its homepage.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Bill on deliberate online falsehoods to be tabled possibly by the first half of next year, says Senior Minister Edwin Tong as the prospect of GE2019 looms

Senior Minister of State for Law Edwin Tong has hinted at the…

【2020财政预算案】明年不调涨消费税

副总理兼财政部长王瑞杰称,政府明年不会调高消费税,但是到了2025年仍有需要。 王瑞杰在前年2月宣布,未来消费税将从目前的7巴仙,调高到9巴仙。他当时表示,许多领域的开支都会增加,尤其是医疗保健、基础设施和国防。 不过如今他表示考量到当前的经济状况,决定不调涨。不过他仍表示,政府将审慎考量调涨消费税的时间点,好让国人有所准备。但到了2025年,仍有调整的必要。 他强调,政府调整消费税都会推出援助配套,总值60亿元的配套下,每位成年国人预计五年能获得700元到1600元的现金补助;此外现有消费税补助计划也协助低收入国人抵消所支付的税款。 王瑞杰分析,当前国际全球化倡议式微,全球经济中心往亚洲转移,对我国有利,但与此同时我国面对老龄化社会的问题。为此他呼吁除了短期挑战(如武汉冠病疫情),也要长远规划。

电动滑板车禁令影响生计 约30名快递员集体申诉

电动滑板车禁令于周一颁布后,直接打击到我国将近7000名外卖快递员的生计,约30名快递员到宏茂桥3到的人民行动党支部,希望能够在李显龙总理与民会面的地点,向总理当面申诉有关禁令所带来的不便,希望能够获得解决方案。 这群快递员于昨日(11月6日)晚上8时,到宏茂桥3到第322座组屋集合请愿。其实这并非他们首次做出申诉,这周以来,他们及其他同行都向部长申诉,希望能够看到一线生机。 据悉,虽然快递员们似乎有些愤怒,但是现场秩序良好。 现场负责接见选民的义工们将快递员的申诉记录后,建议他们进行联名请愿,让政府了解受影响的人数和情况等。 有快递员申诉道,他们选择当快递员实属不得已,但是面对政府在过去陆续颁布的指示行事,包括要求符合UL2272防火标准、行驶速度、重量等,他们都一一遵循了。但是,现如今却要禁止在人行道上行驶,简直加剧了他们的困境。 “现在所有人都因为电板车使用者撞死人,就要求禁用,但矛头应该针对肇事者才对,不要打翻我们的饭碗。” 蓝彬明尚穆根会见快递员 除了当局,其他的部长也接见了快递员的申诉,其中包括内政部长兼律政部长尚穆根,以及交通部兼卫生部高级政务部长蓝彬明医生。 蓝彬明指出,他曾向申诉者解释实施有关措施的考量,并且给出一些建议,如改用其他工具等。“我尝试了解他们家庭所受到的影响,若有必要,福利委员会也能提供援助。” 尚穆根也在其脸书上帖文指出,他约30名骑电板车的快递员会面。他起初遇见三人,随后就要求和其他的人见面,因此大家都来了。“当时我们在空旷的地区会面,所以我请他们靠近一些,方便我们互相聆听。” 他指出,会面现场一切顺利,他解释了自己的离场后,快递员们也分享了各自立场和困境。尚穆根表示,他也承诺会将快递员们的反映和观点,转达给交通部和内阁,此举令快递员们非常感激。 他也指出,将会针对此事再次召开会议。…

Indonesian domestic worker to be charged for murder of 77-year-old woman at Tampines

An Indonesian domestic worker has been arrested for a murder of a…