Source : Wikipedia.

The Ministry of Finance (MOF) announced on Sunday (2 October) that about 840,000 Singaporean HDB households will receive the next instalment of the GST Voucher – Utilities-Save (U-Save) rebate in October 2016.

It stated that those living in 1- and 2-room HDB flats are able to offset about 3 to 4 months of utilities bills on average with their regular GST Voucher – U-Save annualy. While, those living in 3- and 4-room HDB flats are able to offset about 1 to 2 months of utilities bills on average. 

The GST Voucher – U-Save rebate forms one of three components under the permanent GST Voucher scheme. The U-Save rebate help HDB households offset part of their utilities bills. It is distributed every quarter and expected to cost $190 million annually.

Eligible Singaporean households will each receive a GST Voucher – U-Save of up to $65 in October 2016, depending on their HDB flat type listed on the table below:

msf

For more information on the GST Voucher – U-Save, members of the public can call SP Services at 6671 7117, or email [email protected]. More information on the GST Voucher can also be found at www.gstvoucher.gov.sg.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Government to ease circuit breaker restrictions gradually, expects citizens to be "very careful" to avoid new clusters

As the circuit breaker is being set to end on 1 June,…

【冠状病毒19】比利时、荷兰也现二次感染病例

日前,世界各地传出有康复者二次感染的症状,包括香港、荷兰、比利时等。对此,上海复旦大学附属华山医院感染科主任张文宏表示,人类短期内难以通过疫苗达到群体免疫,故即使疫苗面世,在未来数年内仍须保持常态化的防疫态势。 继香港传出全球首宗二次感染的病例后,荷兰及比利时各有一名康復患者再度染疫,引发全球关注。此次二次感染患者包括香港33岁男子,于四月中康复出院,惟本月欧洲旅游后,再对病毒呈阳性;荷兰的二次感染患者为一名老人,其免疫系統虛弱;而比利时一名女子则在首次确诊后,三个月左右再度染疫。 对此,上海复旦大学附属华山医院感染科主任张文宏表示,人类短期内难以通过疫苗达到群体免疫,而且针对香港出现的二次感染病例,指该病例是个别案例,非一般意义上的复阳,需进一步观察再感染患者是否成为常态。 张文宏也表示,再感染关乎免疫的持久性,也关乎未来疫苗保护的时间和重复接种的间歇时间。全球目前有2千200多万人曾感染,假如再感染成立,那么在冠病高发和流行地区,再感染或成为常态。不过他也指出,目前四种较常见的冠病病毒,感染后免疫时间都超过4个月。 而荷兰病毒专家科普曼斯则表示,早已预料会有二次感染,认为要观察有关情况是否经常发生。比利时病毒专家范德兰斯特则指,女患者两次感染的病毒菌株差异,“足以称得上是不同的病毒株”。 他解释,这名患者首次确诊时只有轻微症状,“那么你身体产生的抗体较少,不足以保护你免受第二次感染”。

HDB: No full refunds for BTO flat buyers at Fernvale Link

  The Housing and Development Board (HDB) said in a statement on 23…

李智陞反驳乐施会贫富不均指数 指政府政策“已见成效”

昨日,乐施会公布的全球各国缩小贫富不均指数,在157国中,新加坡位列149位,排行倒数第九。不过,我国社会及家庭发展部长李智陞对此作出回应,我国国民拥屋率高、医疗成效领先全球,说明政策是否见效,比国家拨款多少在社会开支更重要。 他认为,应该注重政府政策是否让人民取得实质受惠,例如良好健康、教育、就业和居住权,而不是去“满足一堆指标。” 乐施会的报告指出,新加坡是世界上最富有国家之一,但排名倒数第九,其便于避税的措施乃是部分因素。再者没有定制最低薪资,保障劳工权益不力。对于社会开支仍相对很低- 只有39巴仙花在教育、医疗和社会保障上,不如南韩和泰国,一半开支都花在这三个项目。 对于乐施会的排名,李智陞反驳说,新加坡享有高拥屋率、医疗服务领先全球、学生表现排名佳等例子,说明所推行的政策已取得成效。 ”以低税、低支出就能见成效“ “再者,相比其他经济体,”本地低收入和中位数收入家庭过去10年的收入增长是最快的。“他补充,对比大部分国家,仅以最低税率和较低支出,就能达到成效,才是新加坡的成就。 乐施会指出,我国在医疗上的开支仅占国内生产总值4.6巴仙。但是李智陞引述经济学人智囊单位(EIU)评价的医疗成效排行榜,我国位居全球第二、世界卫生组织医疗系统位列全球第六。 李智陞甚至言道,新加坡人普遍承担的所得税偏低,几乎一半人口不缴任何所得税,但是这些群体却能从政府获得高素质基础建设和较多社会援助。 他也指出,新加坡15岁学生在国际学生评估项目(International Student Assessment,简称PISA),数学、科学和阅读都名列第一,本地最贫穷家庭学生优于表现其他经合组织(OECD)国家。…