Singapore Police Force (SPF) has earlier announced that there was heavy traffic along Upper Thompson Road due to an overturned tipper truck and oil spillage.

SPF conducted lanes closure at cross junction of Upper Thomson Road and Ang Mo Kio Avenue 1 towards Sembawang Road and road closure at cross junction of Upper Thomson Road and Jalan Leban.

Motorists are advised to avoid Upper Thomson Road and use alternative routes.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

It’s not that Singaporeans want foreigners, it’s the quality of foreign talents needed: KF Seetoh

It is not that Singaporeans want foreigners, it is the quality of…

Australia authorities seize 585kg of Ice found inside fridges that was shipped from Singapore

The Australian authorities have launched an investigation after intercepting 585kg of Ice,…

Yip Pin Xiu wins Singapore's first gold medal at the World Para Swimming Championships

Singapore’s Yip Pin Xiu bagged Singapore’s first medal at the 2019 World…

双溪登加宿舍贴通告 不准工友搭公交上班? 交局澄清:不曾限制

双溪登加客工宿舍(Sungei Tengah Lodge)近日出现一则公告,自8月1日起,限制居住在宿舍的员工,避免搭乘公共交通去上班。 本社联系宿舍当局,对方指出,陆交局与人力部曾反映。居住在双溪登加客工宿舍的外来客工已对当地的交通运输造成负荷,续指外来客工去往工地的交通本应由公司负责。 本社英语站记者前往探访,发现从双溪登加客工宿舍的巴士,沿路经数家公共机构,包括军营和内政部培训学校,而不远处则是蔡厝港地铁站,巴士站内总是在尖峰时刻(早上与下午)挤满了人,排队位置并没有标定边界,因此乘客在等待公共汽车时。已形成了非正式的队列。 而记者访问一些在巴士站排队的工友,他们反映并未注意到有关不准搭公交的公告。但他们表示,确有员工专用巴士让他们共乘,但只有在特定时段才行驶。 记者在尖峰时刻造访忙碌的巴士站,发现搭乘公交的人。以工人、外来客工以及当地居民居多,而且巴士在尚未开动前就会坐满。 为此,宿舍负责人向本社英文站记者表示,曾建议那些雇主,为客工提供专巴或安排包车来往工地。目前包车的行程,是早上5点45分至7点15分娩,每隔10分钟一台,将送往三站:文礼、武吉甘柏以及克兰芝站,但并没有提及有无安排下午的员工包车。 宿舍负责人续指,他们也正在调查专巴的需求,以及是否为员工开设其他巴士站点。他亦指,人力部已表明雇主有义务为住在宿舍内的员工提供专车服务。 两周前一名社工也告知记者,当地客工确实有被指示只能搭乘私人交通工具,下令勿搭乘公共交通。社工透露,还是会有非正式的私人交通工具可前往小印度,收费一到三块钱不等。然而,这些私人巴士只有等到坐满人才会开车,这也表示他们无法预测开车的时间。 尽管课题含有歧视意味,但社工表示当地客工大都不敢申诉。 陆交局:不曾限制工友搭公交 为此,本社两周前亦询问陆交局,获得陆交局巴士服务部门(the…