Source : Facebook.

The Prime Minister Office (PMO) has announced the funeral arrangements for the late president Mr S R Nathan on Monday (22 August).

The sixth and longest-serving president of the country passed away on Monday (22 August) at 9.48 pm at Singapore General Hospital at the age of 92.

Mr Nathan was sworn in as the sixth President of Singapore on 1 September 1999. He was elected President without contest in both Presidential elections in 1999 and 2005.

According to PMO’s website, all the government building would be flown the State flag at half-mast from Tuesday (23 August) to Friday (26 August).

Istana would be providing condolence boards for those who would like to pen their tributes to the late Mr Nathan, starting from 6.00am on 23 August. All Overseas Missions would also provide the condolence boards for overseas Singaporeans and friends.

From Thursday (25 August) at 10.00 am to Friday (26 August) at 12.00 pm, the body of the late Mr Nathan would be lie in state at Parliament House.

The Parliament House will be open for members of public who wish to pay their last respect on Thursday (25 August) from 10.00 am to 8.00 pm.

Members of diplomatic corps and other officials may pay their last respects on Friday (26 August) from 9.00 am to 12.00 pm.

On Friday (26 August), a State Funeral Service would be held at the University Cultural Centre (NUS). Mr Nathan’s family, friends and former colleagues, the President, Cabinet Ministers, MPs, civil servants as well as Singaporeans from all walks of life would be attended the ceremony.

Private cremation ceremony will be held at Mandai Crematorium.

14101940_157946774643620_1712875452_n

The public can express their condolences and share their memories of Mr Nathan at the official website – www.remembering.sg/srnathan and the Remembering S R Nathan Facebook page at www.facebook.com/RememberingSRNathan

The public can call the hotline at 6336-1166 with queries (operating hours: 8am – 10pm), visit www.remembering.sg/srnathan or the Remembering S R Nathan Facebook page for more details.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

8 June, a Day of National Remembrance for those who perished in Sabah quake

Singapore’s Prime Minister Lee Hsien Loong declared last night that 8 June…

民主党获准对更正指示提出上诉 日期待定

去年12月,人力部援引防止网络假信息和网络操纵法令,要求新加坡民主党在其脸书帖文与网络文章中作出更正。 民主党则申请撤销更正指示,却被驳回。高庭法官昨日(26日)批准民主党,就上述裁决向最高法院上诉庭提出上诉。 去年12月14日,人力部指民主党的三则包括脸书贴文图表与网络文章,均称本地受雇的专业人士、经理、执行员与技师(PMET)人数减少,而外国PMET的受雇则激增,同时民主党也在网络文章中指出本地PMET的被裁率愈来愈高,这些均与事实不符。 对此,民主党亦在今年1月2日作出回应,表示所采用的内容均出自于人力部的数据,因此内容均属实,并要求人力部长杨莉明撤销更正指示,并要求公开道歉。 随后,民主党也入禀高庭,申请撤销人力部的更正指示,而高庭在1月16日与17日进行审理,并于本月初发表书面裁决,驳回民主党的申请。 双方也在聆讯时提出证据,总检察署以代表政府的立场出席,并出示相关数据,表示2015年至2018年间,每1千名本地PMET中的被裁人数有所减少。 而民主党也出示图表显示,2010年至2018年间,每1千名本地PMET中的被裁人数呈上升趋势,以此辩驳。 对此,法官认为,民主党的数据追溯至2010年的论点存在问题,根据人力部的数据,民主党关于本地PMET人数骤减的言论是虚假的。 昨午,民主党向高庭申请,要求针对上述裁决提出上诉。经半小时的内堂审理后,法官予以批准。民主党秘书长徐顺全在庭外告诉媒体,上诉日期待定。 是否会聘请律师参与上诉,徐顺全则表示,“看起来我们似乎必须这样做”,但他也补充,目前仍未与党员达成共识。

川金峰会期间5韩请愿者被捕 新国严法对外籍一视同仁

五名南韩妇女在本月11日晚,前往金正恩下榻的瑞吉酒店附近请愿,被新加坡警方以制造混乱,和多番不听取警方警告,援引《公共秩序法》逮捕。 新加坡警方声明,这批请愿者是在东陵路和那森路交接处,于晚上9时10分被捕。她们的请愿地点正好靠近朝鲜领导人金正恩一行下榻的瑞吉酒店。 据《海峡时报》报导,警方曾劝阻和警告他们,不能在以上管制地区示威请愿,惟后者不愿给予合作,开始吵嚷大声喊叫。鉴于对方持续引发骚动且屡劝不听,警方才实施逮捕。 《2009年公共秩序法案》规定,户外公众游行与集会必需在活动前的至少14天,通知警方跟获得警察许可,否则视为非法。只有室内集会可在无需警方许可下,能自由进行。 仿效伦敦海德公园,新加坡演说者角落是本国唯一不需警方许可,可自由使用、供民众集会的地方。但是,任何人在演说者角落举行活动/请愿之前,还得在国家公园局通过在线方式注册自己的个人信息,该地区周边也有许多闭路监控设备,形同变相的监视。 再者,即使只有一人举着牌子请愿或为任何政治原因(比如,抗议公积金)而静坐,该法也视为非法集会。至于至少5000人参加的公开活动,和上万人参加的私人活动,主办单位必须在活动前的至少28天,通知警方。 近期发生的5名韩籍请愿者被捕事件,显示新国《公共秩序法》对待本国与外籍人士都一视同仁。若外籍人士前来声援或参与本国的人权或社会议题请愿,都有可能被对付。 新、台、马集会比较 在马来西亚举办集会,也需向警察申请准证,警方有权不批准任何地点、时间主题不适合的集会,或会要求主办方更改地点。 马来西亚经历4次干净选举联盟集会以及其他大大小小和平请愿运动,集会者态度已日趋成熟,惟每次的集会都需与警方斡旋、角力。 为了确保集会者安全,也不得随意越过警方防线以及遵守已订立的解散时间,大部分集会者都懂得表现克制,尽量避免留学冲突。 前朝政府在推出《2012年和平集会法令》,企图进一步管制民间发起的集会权利,不过马国上诉庭在2014年一项标志性裁决,捍卫马国人民的集会权利。…