Source : en.wikipedia.com

Over the past week or so, a survey was spread online via social media that AirAsia is giving away free tickets to those who is willing to spend some time to fill in a survey about the airline and to share the “offer” with their friends on Facebook.

However, AirAsia has declared on its Facebook page, that the survey was not conducted by the company or any of its affiliation, therefore, members of public are to be aware of this.

The survey consists of three questions. The first is whether the victim has traveled with the airline.

question 2

The second one is whether the victim has ever taken a trip on a first class.

question 2 real

The last one is the satisfaction of the Air Hostess behaviour.

Question 3

After answering the question this window will appear

fake form

But when the writer hit submit, this window appeared

answer

On several pictures that people posted about the offer, the amount of the remaining free tickets always shows 144.

A Facebook user, Calvin Yee, asked the company about the validity of this survey and AirAsia answered, ” Hi Calvin, please note that this is a scam which uses the AirAsia brand without authorisation, to lure the public to participate in its scheme. We advise the public to disregard such invitations and AirAsia shall not be held liable for any claims pertaining to the false scheme. Thank you.”

AirAsia was said to have lodged police report on the matter and said that the company will not hesitate to take any legal action against individuals or groups involved in organising illegal schemes using the AirAsia brand.

It is unknown what information is being obtained via this “scam” or what are the motives but just be warned that there is no “free tickets” at the end of this survey.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

接受《联合早报》专访强调港府民选 中驻新大使馆发文驳黄之锋

两日前,《联合日报》在官网刊载,专访香港社会运动代表人物、众志秘书长黄之锋的视频。 相信该视频拍摄于9月30日,当中黄之锋否认自己是反修例运动的领袖,声明自己“不主张港独”;强调香港政府应民选。 他认为,目前“反送中”运动成功让香港政府撤回“送中条例”修法,但这不代表胜利,只是达到了一个成果或其中一个目标。 针对示威者是否应与暴力割席?对此黄之锋认为,如果和平游行有效果,理应在今年6月港府就撤回修例;他承认示威者使用武力,但如果只是谴责示威者根本无法解决问题。“解决问题最重要的方法是体制上改革。” 至于目前的五大诉求:撤回修例、收回暴动定义、撤销对反送中抗争者控罪、彻底追究警队滥权以及落实“真普选”,只实现了一项。对此,黄之锋指出,此前也没人觉得政府会撤回修例,但现在还会有人认为政府不会容许香港有民主选举,惟他们仍会持续争取。 被指“港独”抹黑不予理会 他引述《明报》的民调指有75巴仙港人支持“真普选”,如港府不听民意将付出更大代价。 对于被大陆媒体形容“港独”份子,黄之锋这么说:“所有香港抗议活动都被说成“港独”,其实没有这回事,他们喜欢抹黑就抹黑吧,这种中国民族主义不用理他”。 中国国家主席习近平在10.1中国国庆70周年,曾指出要坚持和平统一、“一国两制”的方针,保持港澳长期繁荣稳定。 称如今是“一国1.5制” 不过,黄之锋形容如今已变成“一国1.5制”,他认为如遵循一国两制,在香港主权回归后理应有民主选举,那现在根本人们不用出来抗争。 “基本问题是,香港政府应让港人投票选出来。”他称自己不主张港独。对于是否承认香港是中国一部分,他坦言有年轻人要求独立,他反问为何有人主张“民主选举”,有人主张“港独”,“其实是认知上大家明白政治现实,即香港被北京压迫。理论上香港应该有高度自治,但到现在还没有。”…

民调指逾半数国人若失业 储蓄恐不足支撑半年以上

调查指出,许多新加坡人若在此时失去工作,目前的储蓄不足以应付半年以上的生活。 华侨银行(OCBC)于阻断措施期间,针对1000名年龄介于21岁至65岁之间的在职国人和永久公民进行调查,调查显示,他们目前的储蓄,不足以应付至少半年以上的生活。 逾半数以上的受访者表示,他们目前正经历减薪,被强制规定无薪假其或佣金收入减少。其中只有大约18巴仙的储蓄足够支付最多一个月的费用。而大约35%的受访者打算或已经从事第二份工作。 约20巴仙的受访者表示,其储蓄也因此受到影响,下降幅度高达20巴仙,而另有20巴仙的人则维持在储蓄水平。 其次,受访者也认为,退休计划也会受其影响。40至54岁的人群中,其中三分之一的人表示,必须削减退休储蓄;而20岁以上已有财务计划的人,其中23巴仙的人则认为已经为退休留了更多的资金。 除了退休和储蓄受到影响,许多投资计划也出现缩减的现象。调查发现,五分之二的受访者表示正计划缩减自身的投资;16巴仙的人则表示,将削减20巴仙以上的投资。 询及是否担心未来的前景,约55巴仙的人忧虑自己的收入和工作状况,而38巴仙的人则担心会在未来失去稳定的收入,35巴仙的人则表示将持续忧虑自己的工作状况直至今年年尾。 华侨银行财富管理新加坡部总经理陈秀丽表示,尽管在疫情当下严重打击了国人的储蓄和退休计划,但也必须相信疫情总会过去,然而令人欣慰的是,部分国人正在作出正确的选择,持续透过继续储蓄、谨慎消费和根据各项进行稳健投资,增强其财务状况。

去年开始加强维修工作 武吉班让轻轨可靠性提升

武吉班让轻轨系统(BPLRT)在经过不断加强的维修工作后,线路的可靠性比过去四年提升了一倍。 据陆路交通管理局的数据显示,自去年10月至今年9月,这已有20年历史的轻轨线路平均每行驶了6万4000公里,才有一宗超过5分钟延误,比去年的4万3000公里好。 基础建设统筹部长兼交通部长许文远昨日(12月3日)巡视武吉班让轻轨站时指出,这些都是铁路运营商SMRT所加强维修工作的成果。 他表示,这也比他在2015年首次接管该部门时,平均每行驶3万3000公里出现一次超过5分钟延误的情况来的好。 “还不过,但可以做得更好。” 然而相比之下,由SBS Transit经营的新加坡另一条轻轨系统,盛港榜鹅轻轨系统表现更为“优秀”,平均每行驶了34万公里才出现一次延误。 武吉班让轻轨系统自1999年开放服务后,就一直遭受许多挑战。在2018年1月时,轨道旁一设备被火车撞损后,导致了长达五小时的服务中断。 许文远的致辞时指出,当他还是交通部高级政务部长时,需要捍卫这个系统的可靠度记录,当时我已经尽力了,但是议员们都不太信服。 他在2017年,也曾经将乘坐轻轨比喻为“过山车”。 “当我在四年前担任了交通部长时,就决心要果断地解决武吉班让轻轨系统问题。我决定全面翻新轻轨铁路。” 双管齐下加强维修…

Tobacco company fined S$15,000 for supplying cigarettes at a music event in 2016

Yesterday, (20 Feb), Japan Tobacco International Singapore (JTI) pleaded guilty to three…