commons.wikimedia.org 

The Istana Grounds will open to the public on Wednesday, 6 July, from 8.30 am to 6 pm in celebration of Hari Raya Puasa, the President’s Office announced in a press release on Friday (1 July).

However, the Istana Lawn, which is still under renovation until the end of the year, will remain closed and will not be part of this event.

Members of the public can look forward to highlights, such as a display of birds by Wildlife Reserves Singapore and balloon sculpting by the SingTel Recreation Club.

There will also be music performances by school bands, such as St Joseph’s Institution Military Band, Dunman High School Symphonic Band, PayaLebar Methodist Girls’ School Handbell Ensemble, and the NTUC Ukulele Group.

Entry to the Istana grounds is free for Singaporeans and Singapore permanent residents. All other visitors are required to pay an entrance fee of $2 per person. Entry to the Istana grounds is via the main gate at Orchard Road. The nearest MRT station is Dhoby Ghaut.

Members of the public are to note that the last entry to the Istana Ground for the Open House will be at 5pm.

For more details, visit the official webpage of Istana here.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

An ageing population? – Part 4

~by: Gordon Lee~ Welcome to the last part of this article. In…

《财富》杂志全球女强人排行榜 何晶排位第20!

国际财经杂志《财富》( Fortune’s)最近公布2020年全球女强人排行榜,总理夫人、淡马锡控股首席执行长何晶也入榜,排位第20! 《财富》杂志如是介绍何晶女士:作为新加坡总理李显龙的夫人,比起其他总裁获得更大的平台,再者,何晶也善用本身众多粉丝的脸书专页,声援新加坡政府在防疫上的表现,也捍卫淡马锡雇用的国际雇员。 《财富》提及淡马锡的投资组合自2016年以来都在成长,直到2020财年才因疫情下影响才萎缩2%,投资组合净值约为2千140亿美元。 同时,简介也介绍淡马锡注入约63亿元拯救新加坡航空,同时也捐赠洗手液和口罩,赢得国人好感。 在今年8月,因为有网民起底淡马锡雇员,何晶也不客气在脸书斥责这是“胆小鬼的仇恨行为”,也挑战若有人对该集团的聘雇方式有意见,应通过正当管道,投诉到人力部等监管机构。

万事达请区域总监 “偏好会说印地语”

金融服务业者万事达卡(Mastercard)公司,近期在职业社交网站领英(LinkedIn)发布一则招聘启事,为该公司开放银行产品管理寻找区域总监。 这个两周前发布的招聘启事,要求求职者有能力在区域关键市场中奠定开放银行的链接、寻找潜在客户、协调公司同仁和第三方供应商等,看似中规中矩。 然而,招聘条件对于偏好的语言能力,却提及需通晓印度语(Hindi),外加能说流利英语。既然有关职缺乃是针对新加坡的,却要求求职者需通晓印地语,不免显得突兀。 针对本社的询问,劳资政三方公平与良好雇佣联盟(TAFEP)就表示讲探讨此事,向有关公司要求更多详情。 TAFEP也强调,若要在本地招聘,所有雇主应遵守公平服用的守则,也强调该联盟严正看待任何招聘歧视的现象,也会将任何违规情况通报给人力部以采取行动。 而根据劳资政公平雇佣准则,若招聘条件对英语以外的特定语言有要求,那么雇主就应在招聘广告中合理解释,确保他人能充分理解、扩大求职人选的范围,也能避免他人对雇主留下负面印象。 另一方面,本社也已针对此事咨询人力部和万事达公司,以寻求当局回应。 不久前,本社也报导一家公司在劳动力发展局的MyCareersFuture.sg官网,发布招聘员工广告,不过工作条件却提及“欧洲/西方人士为佳”(preferably Europeans/ Westerners),被当局要求更正。

【武汉冠状病毒】新电信一职员确诊 受影响楼层关闭消毒

新电信(Singtel)发表声明证实,该公司其中一名职员,昨晚(5日)确诊患上武汉冠状病毒。 有关职员在新电信电信中心Comcentre一号大楼,第20楼上班。致使新电信需关闭有关楼层进行消毒。 据了解,上述职员最后一次上班时上周三(26日),此后就请病假。不过,同一楼层办公的员工都被指示需在家办公两周,卫生部已启动追踪调查曾与确诊者接触的相关人士。 新电信指出,自我国在上月初把警戒级别上调至橙色以来,就已落实分开工作,减低接触感染风险,以及限制旅游出行、限制公司访客、在公众场所准备消毒液和体温监测等。 根据新加坡卫生部文告,截至本月5日中午12时,本地新增五起武汉冠状病毒(COVID-19)确诊病例,累计确诊病例已多达117例。