Woodlands Checkpoint (Photo – Trung Đức)

The Hari Raya Puasa holiday is coming up on 6 July 2016. You can expect the traffic flow through the land checkpoint of Woodland and Tuas to be heavy for those who are visiting Johor for a short holiday get-away. The traffic is expected to be particularly heavy on Tuesday (5 July 2016) and Wednesday (6 July 2016).

The Immigration and Checkpoint Authority (ICA) has advised travellers to adjust their travel plans if possible to avoid traffic as it will inevitable build up due to the surge of travellers and vehicles seeking clearance at the land checkpoints with security checks.

If you are planning to go through the Immigration Checkpoint by land, there are few things you need to do to make it more comfortable for everyone.

  • You are encouraged to travel in group to avoid massive numbers of car queuing at the gate.
  • Drivers must remember to stay on lane and wait for your turn patiently.
  • Eligible users (Singaporeans, Singapore Permanent Residents and Long Term Pass holders) are encouraged to use the enhanced Immigration Automated Clearance System (eIACS) at the bus halls for immigration clearance.
  • Travellers are remember not to bring unlawful or prohibited goods into and out of Singapore.
  • You are reminded to check and ensure that you are using your own valid passport before setting off on your journey. Remember to check the remaining validity of your passport. It has to be six months or more.

For those who are riding on a motorcycle on these days, you are strongly advised to check on the traffic situation before embarking on your journey.

The LTA’s Expressway Monitoring and Advisory System (EMAS) installed along the AYE and BKE can be monitored in advance when you are about to leave Singapore by Woodlands or Tuas and are curious about the traffic situation.  Other than the EMAS, you can choose to call the traffic information hotline at 6863-0117 or tune in to radio for the latest traffic condition.

ICA said that they will continue to take necessary measures to improve clearance efficiency as much as possible without compromising security and seeks travellers’ understanding and cooperation during the peak periods.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

70户国民滞留马国求助 狮城驻新山领事馆安排返家园

马来西亚在18日起至31日落实行动限制管制,有70户狮城家庭向新加坡驻新山领事馆求助,后者在昨日(18日)与马国移民局协调,并成功安排这批国人返回家园。 这批人士约有130多人,我国外交部长维文在昨日发文表示,欣慰我国驻新山领事馆立即与马国移民机构协调, 并安排了专车载送年长者和行动不便人士,协助他们尽快返回家园。他也向马国柔佛移民机构致谢。 “在这非常时刻,也让我们意识到新马之间的唇齿相依关系。我们正与马方紧密合作减少行动限制下带来的干扰,确保生活如常,并共同防堵疫情。” 马国迄今武汉冠状病毒(COVID-19)确诊病例已暴增至790宗。马国首相慕尤丁已落实行动限制令,禁止马国人民出境,外国游客也不准入境。不过外籍人士仍可离境。 另一方面,据马国行动党士都兰州议员曾笳恩发文指出,行动管制期间,所有马来西亚籍新加坡永久居民(PR)以及持有长期探访准证(Long Term Visit Pass)者,可以出境。他宣称已致电新加坡驻新山总领事吉文星确认这项消息。 不过,马国工作准证持有者,在限制令期间仍不能自由离开马国。 20日起工作准证持有者   返新需获批准…

Singapore Airlines cabin crew members to care for non-COVID-19 patients at Khoo Teck Puat Hospital

In light of COVID-19 pandemic that impacted airlines due to the travel…

绿色和平组织轰印尼政府执法不力 导致林火问题延续

印尼森林山火危机仍在持续,甚至严重影响当地生态与各国,印尼绿色和平组织(Greenpeace Indonesia)抨击,尽管事态严重,但自2015年至2018年,10家涉及焚烧大片森林的油棕公司并未受到行政或民事制裁。 此外,印尼政府也不曾因森林山火而吊销任何公司的油棕种植许可证。 “自2015年起,印尼政府本就应将遏制森林火灾再度发生作为首要工作,但实际上的结果显示,他们在打击这些企业上,只有空泛的承诺与出尔反尔的执法行动,所以吁请总统佐科威,马上撤销所有制造火灾的公司的许可证”,印度尼西亚绿色和平组织森林倡议人员陶菲克(Kiki Taufik)说。 绿色和平组织根据官方记录进行分析,发现在2015至2018年期间,逾340万公顷的土地被烧毁。 政府声称要应对火灾的同时还要兼顾执法,实属困难,但显然分析结果明显与政府所说有所差距。目前烟霾已经在过去两周内影响了邻国。 “为何造成严重火灾的10家企业,没有一家受到总统佐科威的严惩?为什么要豁免这些造成严重灾害的公司?很不幸的是,是因为政府并不重视执法,这也是为什么火灾会再度燃烧起来”, 陶菲克表示。 另外,绿色和平组织早前也揭露,因非法采伐与造成森林火灾的公司,尽管被政府向民事法庭起诉后,却没有一家偿还过罚款,截至今日,其欠款总额已高达12亿美元。 印尼森林山火不仅仅是普通火灾,更是对无论是生态、健康还是经济都有着重大影响。世界银行曾估算,2015年的森林山火已造成印尼损失160亿美元,其中来自各方面如林业、农业、旅游业以及其他行业的亏损。另外,烟霾导致数十万人患上呼吸道与其他疾病,据悉,可能带来逾10万人过早死亡。 在生态方面,因烟霾制造了每日1130万吨碳排放量到大气层中,其数字甚过整个欧洲联盟的碳排放量。…

20年来最大幅度萎缩 我国整体就业人数减少逾17万人

据人力部报告《2020年劳动市场报告》显示,我国去年整体就业减少17万2200人,是20年来最大幅度的萎缩,其中不包括外籍女佣在内的非居民就业人数因冠病疫情影响减少了16巴仙。 人力部今日(28日)发表上述报告,被裁人数在持续五个季度上升后首度出现下降的趋势,去年第四季预估被裁人数为6100人,这比前个季度的9120人少了三分之一。 而第四季制造业和建筑业则受到非居民工作准证持有者的减少,整体仍处于下滑的趋势,但在公共管理和教育等服务业类的居民受雇人数则出现增加。 餐饮业及零售业也因为年终佳节而增聘人手,因此提振了就业率。 另一方面,第四季度的劳动市场也出现改善,居民就业人数连续第二个季度增长,甚至在2020年底已经恢复到冠病疫情暴发前的水平。 就业率在在上一季增至2万8900人。不过,非居民就业人数继续下跌,导致总就业人数减少1万3500人。 尽管整体就业率有所下降,但去年全年的居民就业人数也增加9千300人。报告显示,本地居民的失业率也从4.6巴仙降至4.4巴仙,而公民的失业率也从4.7巴仙微降至4.5巴仙。 与去年9月相比,12月的整体失业率也降至3.6巴仙,下降了0.4个百分点,这已经是失业率连续两个月降低,但人力部仍强调,去年12月的失业率同比前年12月仍相对较高。 人力部表示,尽管疫情的严重冲击,但居民仍愿意持续参加工作,比起离职,居民更愿意加入或留在如今的工作岗位内。 人力部也针对就业率提升,但失业率未有所降解是,指尽管就业人数有所回升,但鉴于经济仍处于低迷,加上毕业生等新劳动力的加入,推高了失业率。