[vimeo id=”137365319″ align=”center” mode=”normal”]

Workers’ Party (WP) Secretary General, Low Thia Khiang, speaks about how voters have seen for themselves how the government is kept on its toes after voting in seven opposition members of parliament.

He also added that it has been hard for opposition parties to thrive under the governing party. He hopes Singaporeans will give them their support.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

从行动党铁粉到人民之声 毕博渊道来从政路

新加坡人民之声党成员毕博渊(brad Bowyer),日前接受本社采访,谈及他早年如何参与行动党,而后为何又失望退出,走上截然不同的道路。 毕博渊在1985年来到新加坡,曾在英华初级学院(ACJC)就读。为了实现当特种部队的梦想,他曾返回英国受训,但很快就因为受伤而放弃这个念头。 他在1991年返回新加坡并在此定居。热爱演艺的毕博渊,在六岁开始就在舞台表演,此事他参与本地剧场,之后兴趣还延伸到动漫和艺术创作,以及电视制作。 他表示曾涉猎电影和电视制作、教学或担任顾问。甚至曾几次开办自己的影像制作业务。近期他涉足的特效公司至今都运转良好。可惜他因为健康原因而必须离开,专心养病。 为了早日康复,毕博渊去年一整年都在休假,不过自去年10月开始,他为投入政治工作做准备,积极在脸书发帖、做文章和研究社会政治课题等。 2011年后加入行动党 毕博渊虽然是林鼎创办的人民之声党成员,但是毕博渊最早踏足政治,却是从人民行动党开始的。 他解释,2011年大选后,发现社会存在许多问题,便和妻子讨论,希望可以做点什么。“当时想从内部着手,看看我能为改善事物做什么,这是我踏足政治的原因,也加入了行动党。” 毕博渊从志愿者做起,参与了许多借接见活动(MPS)。他负责聆听选民问题,依据与课题相关的部门起草公函,再交给议员过目。 之后,毕博渊在大选时被调到中区社区发展理事会。“我还被推举为支部候选人…当时我也参与协调全国对话会,在行动党总部和不同的公民群体讨论,整理他们的想法后提呈最终报告。” 当询及离开行动党的主要原因,毕博渊表示有两个。其一是新加坡成为跨太平洋伙伴(TPP),他认为此举形同“典当国家”;其二则是总统遴选制,哈莉玛还没当总统,国会中的议员就拿“总统女士”称呼来开玩笑。…

Singaporeans also subjected to hate speech

By Lina Chiam – Senior Parliamentary Secretary Ms Sim Ann has spoken…

Only silent majority agrees with PM Lee on due changes to elected presidency

Hardly anyone online seems to agree with Prime Minister Lee Hsien Loong’s view…

PM Lee: COVID-19 is going to take a long time to burn out

In an interview with a newspaper down under called The Australian, Prime…