An Instagram photo of Sylvia Lim eating orh luak was all it took to spark speculation that she would be leaving the Aljunied GRC team to contest in Fengshan SMC.

Sylvia Lim Instagram post
Sylvia Lim Instagram post

But all that came to naught today when the Workers’ Party confirmed that the Aljunied team would remain intact, while both Png Eng Huat and Lee Lilian will continue to stand in Hougang and Punggol East respectively.

The somewhat anti-climatic reveal has shown that we all should have taken the advice Lim gave in her second Instagram post:

Although new to Instagram, Lim has 1,708 followers at the time of writing – possibly from the attention drawn to her account by Teo Chee Hean, first Assistant Secretary-General of the People’s Action Party (PAP) and current Deputy Prime Minister of Singapore.

Teo on Friday took issue with the photo of Lim eating orh luak (or oyster omelette) in Fengshan, saying, “Now we see the chairman of the town council saying that Fengshan SMC looks quite delicious. What’s going to happen? You’re going to swallow up Fengshan? For what purpose? To serve the residents of Fengshan? Or is Fengshan delicious because you want to add it to the pot? And help the town council with the deficit?”

Lim’s Instagram account could be one to watch this elections. Her latest post shows her with Ron Tan, Pam Chae and Kenneth Foo in Chong Pang. While Chae is a member of the Workers’ Party youth wing, both Tan and Foo are deemed potential candidates to be fielded by WP in the upcoming election.

“In the den of my ‘favourite’ Minister… Better move in groups. #reasonstowin,” read her caption.

Chong Pang, within Nee Soon GRC, is the stronghold of Law Minister and PAP Assistant Treasurer K Shanmugam.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

包装纸巾都要“减料”? 职总平价促民提供样本

包装上注明内含10张纸巾,但是细数后只有七张,遭网民讽刺职总平价(Fairprice)应该是“不平价”(Unfairprice)。对此,职总平价呼吁上传有关视频的网民提供产品样本,以便协助调查,而目前超市存货内并没有任何异常。 据了解,名为Raven Qiu的网民,日前在脸书专页Complaint Singapore上载约两分钟30秒的视频,视频展示一大包的职总平价Soft包装纸巾,从中抽出一包来做示范。 他展示了包装上的资料,包括厂商、地址、品牌和包装内容后,就取出纸巾,一一点算并放置在桌上,发现只有七张纸巾,并非如包装所述的10张数。 有关的视频传出后,已经有3万4490人看过,454人有反应,195个评论以及293人转发。大部分网民都表示难以置信,但是也有的网民表示曾经开过拥有13张纸巾的包装,也有人认为这个实属正常,毕竟人有错手。 职总平价获悉有关事件后,在回复公民记者网站《Stomp》的询问时表示,他们非常重视有关事件,并且指产品的完整性至关重要。 惟,他们表示未接获有关的反馈,因此希望能够和制作视频的网民取得联系,提供产品样本,让他们能够履行责任展开调查。 职总平价也呼吁人民停止传播煽动性言论或未经证实的消息,避免造成不必要的恐慌。他们也强调对其产品有不满的人士,可以随时要求退款或退换,更欢迎有疑问的民众直接联络他们的客服热线(电话:65522722)询问。

男子惊见坐轮椅送外卖 女送货员举止激励人心

一名男子透过GrabFood帮妻子订了一杯巧克力泡泡茶,但是等了外卖服务半小时,奶茶还没有送来。当他开始等到不耐烦时,一名坐在电动轮椅的女子、行动不便的女子,却带着他订购的巧克力泡泡茶出现。男子感到非常惭愧和不忍,事后更把此事件在社交网站上分享,网民纷纷表示,“她的不易,勉励了我们要感恩”。 Shahril Jantan昨日在脸书上贴文,分享了和他为妻子订泡泡茶的过程。文中他指出,订购的奶茶店在淡滨尼,到他位于勿洛蓄水池一带的住家单位,车程需要10到12分钟,脚车程需要15到20分钟,而使用电动踏板车也只需要12到15分钟。 泡泡茶迟迟不来 顾客不耐烦 他表示,当时等了半个小时,泡泡茶还没送到,就感到非常不耐烦了。 他当时用应用程序查看送货员的行程时,发现送货员的进程比想象中还慢。“我当时就想,送货员是不是走路过来的,还是他使用了其他的交通工具。” 过后他更发现,送货员竟然走错了停车场的入口,令他感到耐性到了极点。 Shahril Jantan表示,但是当他从窗口往楼下看时,看到了令他惊讶和羞愧的一幕,一名坐在电动轮椅的送货员来到他的楼下,正在缓慢地前进。 “我有预感,她就是我的送货员,我急了下楼去见她。我到楼下时,她已经到了电梯处,我的心感到非常沉重。” 他即刻趋前询问,是否就是从淡滨尼送饮料过来的送货员时,女子点点头,说是的。“我感到很心痛,有点情绪化,但是因为她在我身边,所以我尝试保持冷静。”…

After the spending frenzy comes the reality

At just about this time last year (2006), we were inundated with…

第二阶段解封 局势受控仰或为选举铺路?

本周一(15日),政府跨部门防疫工作小组宣布,第二阶段解封将在本月19日开始,允许不超过五人的聚会,每户家庭也获允许接受不超过五人拜访。 国家发展部长黄循财表示,当局乃根据卫生情况、防疫能力和经济社会安全等,决定是否进入第二阶段。 针对选举时机,他坦言大选可能在第二或第三阶段召开,目前没人知道确切时机。但若举行选举,选举局一定会解释相关防疫措施和竞选准则。 不过,近期种种迹象,都令坊间感受到“选举近了”的氛围,网民担忧在抗疫期间举行选举,恐拿人民性命安全当赌注。 这是因为有别于台湾和新西兰,都是在病例减少后的数周才解封。反观我国目前每日仍有超过百余病例的记录(惟当局坚称社区病例已减少)。 我国实则每日仍有百余新增病例 网民Jimmy认为:“泰国、新西兰和台湾,实则连续数周近乎零病例,才允许群聚、堂食、开放海滩和体育活动等。但我国目前每日仍有百余新增病例不等” 有者也指出,部长们大可宣扬局势已受控等说辞,然而在人口较密集的新加坡,又是否该谨慎一些?也有者认为,第二阶段的群聚,似乎有意为来届选举活动铺路。