Two bank accounts in Singapore have been frozen by the Singapore Police Force as part of an investigation into alleged money laundering as part of the 1Malaysia Development Berhad (1MDB) scandal unfolding in Malaysia.

The Business Times reported on Wednesday morning that the police froze the two accounts on 15 July under Section 47 of the Corruption, Drug Corruption, Drug Trafficking and Other Serious Crimes (Confiscation of benefits) Act, Chapter 65A.

“We understand that the Malaysian authorities have launched investigations into certain matters related to 1MDB,” said the police statement to The Business Times. “Singapore will continue to provide our full assistance and share information with the relevant authorities in Malaysia, within the ambit of our laws and international obligations.”

The 1MDB saga has seized headlines across the Causeway in Malaysia, particularly after publications like the Wall Street Journal, The Edge and Sarawak Report alleged that some US$700 million were being transferred to Prime Minister Najib Razak’s bank account through entities related to the development company.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

可见度非常低 印尼烟霾情况堪忧

印尼加里曼岛林火肆虐,烟霾笼罩该国、马来西亚及新加坡,导致两国国民频频抱怨,要求印尼采取必要措施。 我国和马来西亚的空气污染指数都非常“糟糕”,就新加坡环境局官网指出,我国西部和南部的空气污染指数都超过了100点,迈入不健康水平中。相对的,马来西亚的空气污染指数也非常不健康,已有三个地区的空气污染指数超过200点了,东马的斯里阿曼甚至达到了416点。 然而,身为烟霾源头的加里曼丹,其空气污染指数可想而知,一定不会良好的。 今天在脸书群组All Singapore Stuff上,就有网民分享了一个据悉是加里曼丹烟霾情况的视频。 该仅两分钟的视频是由读者Yap所提供,据说已经在信息平台WhatsApp上流传了。视频中只见车辆停在路旁,可见度非常低,汽车和电单车骑士都停车不敢行驶,真的让人看得心惶惶。 视频间中有类似警车的讯号声音频频传来,电单车骑士也站在路中间帮忙指挥交通。不久后便看到白底红色条纹,类似救伤车的车辆经过,后面紧跟着两辆罗厘。 试想想,若当时没人在中间帮忙指挥,在可见度非常低的情况下,两车要发生车祸的几率将会高出很多。 有关的视频传出两小时后已经吸引了1万4000人观看,243人做出反应,77条评论以及189人转发。 署名Michael Kvm的网友则问到,马国已经开始进行人工造雨的工作了,“我们的政府做了什么?”

去年400自杀个案 20至29岁年轻人占17巴仙

2019年共有400起自杀个案,比起2018年的397起提升了三起,其中20至29岁青年,是所有年龄层中最高的。 新加坡援人协会(Samaritans of Singapore,SOS)的统计显示,我国2019年共有400起自杀案件,而且大多数年龄层的自杀死亡人数也略微增加,而因自杀死亡的人数从2018年,每10万新加坡人中的8.36巴仙下降至8巴仙。 400起自杀年龄中,则以10至29岁青少年居多,值得关注的是,20至29岁的年龄层中,自杀死亡人数占总数17巴仙,共71人。 另一方面,20岁至29岁的年龄层的求救意识也稍微提升,据数据显示,自2019年的3月份至目前,其热线求救的个案量从3千396增至4千124。 而根据新加坡援人协会所观察,大多数欲自杀者都面临不满足的伴侣关系、难以应对的个人心理健康那个问题、以及极具挑战性的情况,才会衍生出自杀的想法。 而且根据近日援人协会的调查,共有2千497名受访者参与调查,其中有580名20至29岁的人参与调查。有三分之一的20至29岁年龄层的人在情绪不稳定时,都不会选择寻求协助,这源于社会环境对自杀的污名化,导致他们欲寻求协助时,因恐惧、羞愧。 担心被批评,甚至笃定认为不会出现任何改变,而拒绝向外求助。 援人协会执行董事Gasper Tan表示,“尽管求助热线的数量提高,证明青少年逐渐注重他们的心理健康,亦明白他们需要提早介入,但某一族群的高自杀率数也令人担忧。” 他也表示,该现象也意味着需要促进更多社区工作,使青少年在寻求协助时无需受到异样的眼光投射。…

Hong Lim Park turns into a sea of Pink [UPDATED WITH PHOTOS]

Media release by the organisers of Pink Dot/ Over 10,000 pink-attired Singaporeans…

98 new cases of COVID-19 infection in S’pore; 96 locally transmitted cases, 38 unlinked

As of Thursday noon (5 Aug), the Ministry of Health (MOH) has…