Joshua Wong (image – Wikipedia)
Joshua Wong (image - Wikipedia)
Joshua Wong (image – Wikipedia)

Student leader for the pro-democracy demonstration that happened in Hong Kong in September 2014 ha been denied entry into Malaysia, where he was supposed to be speaking at an event.

The Scholarism Facebook page, managed by the student group that led the protests, better known as the Yellow Umbrella movement, indicated that Wong had arrived at Malaysian immigration, and had his passport checked by the local customs officers.

However, he was detained and asked to assist with investigations, and was subsequently denied entry and had to return to Hong Kong. The Malaysian authorities supposedly did not give any reason for the denial of entry.

Wong was supposed to be speaking at an event in Malaysia to commemorate the Tienanmen Square massacre.

Joshua Wong denied entry Malaysia Scholarism

Subscribe
Notify of
6 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

前学生在美国认罪 黄靖“感到高兴”

7月24日,美国司法部宣称, 新加坡籍男子姚俊威(前译杨俊伟),承认自2015年至2019年期间,以顾问公司为掩护,替中国向美政府及军方人员套取情报。 新加坡内政部则在26日答复媒体询问时表示,姚俊威所为,目前未对新加坡安全构成直接威胁。 另一方面,我国外交部前常任秘书比拉哈里,指姚俊威在2015年入学后,其导师就包括中国籍学者黄靖,后者在三年前被指试图影响新加坡舆论,而被驱逐出境。 据彭博社报导,黄靖证实几年前确实教过姚俊威。姚俊威2015年在新加坡国立大学李光耀公共政策学院就读博士学位。 根据《南华早报》报导,黄靖指出,姚俊威只是其他系成员转介给他的,后者也是他所监督的六位博士生之一,也是表现最差的。 不过,对于比拉哈里指控黄靖就是中方“代理人”,也招拢了姚俊威,黄靖则驳斥,并要求前者拿出证据,否则就要收回上述言论。 如今黄靖是北京语言文化大学国家与地区研究所的特聘教授兼系主任,对于前学生被美国逮捕、并在最近认罪,黄靖竟表示“感到惊讶,却很高兴他被抓了”! 当被询及是否知道中方常利用学生从国外套取消息,黄靖表示不熟悉这类事件,也不认为这些都是公开的。 他对姚俊威的看法:“他给我的印象是既害羞又谦虚。但他也渴望出头……那种自我重要感。在那之后,我对他的印象并不多。” 另一方面,中国外交部发言人王文斌指责美方执法部门“不断炒作中国渗透”,也反指每房在全球都有搞间谍活动。 曾经是李光耀公共政策学院亚洲和全球化研究所所长的黄靖,曾经在我国居住近十年。…

TOC photographer hauled to police station by SBS Transit staff

by: Jewel Philemon/ On 17 Aug 2011 at about 9.30am, one of…

烟霾生态灾害危及人类及野生物种

印尼森林大火持续延烧,导致我国与邻国马来西亚受到烟霾影响,人民叫苦连天,甚至威胁受保护动物人猿。 《法新社》报道,婆罗洲人猿生存基金会(The Borneo Orangutan Survival Foundation)周二发文表示,烟霾已经为上百只人猿的生命健康带来影响。 “浓厚的烟雾不仅仅威胁了工作人员的身体,也同时威胁了我们目前照顾的355只人猿,已有37只人猿很可能患有呼吸道感染。”婆罗洲人猿生存基金会表示。 印尼森林大火始于当地人使用“刀耕火种法”开垦土地,印尼苏门答腊岛与加里曼丹岛上居民经常以这种方式开垦种植农作物,此方式容易使火势造成一发不可收拾。 为能尽快灭火,印尼政府已部署上千名军警作为临时消防员,派出数十架校方飞机,将苏门答腊与加里曼丹原始森林的大火扑灭。 过去数十年间,人猿的自然生态因经常受到当地居民开垦土地的威胁而急速下降。据国际自然保护联盟的数据,加里曼丹原始森林的人猿自1973年由28万8500只下降到今日的10万只。