May 2015 Boon Keng

In yet another incident within weeks, a commuter had her legs caught in the platform gap at the Boon Keng train station along the North-east Line on Thursday morning.

The woman, in her 40s, had to be freed by the SCDF using “hydraulic rescue tools”.

She was later taken to the Tan Tock Seng Hospital and, besides some abrasions and sweeling on her right knee, is reported to be in stable condition.

The incident delayed train services for about 10 minutes, the SBS Transit, which runs the line, said in a tweet.

Services resumed at 8.53am.

On the SBS Transit website’s “Safety Tips” page, it advises commuters to mind the gap between the train and the platform and not to rush into the train when the doors are closing.

“In an emergency, press the Emergency Train Stop (ETS) button located at alternate pillars on the platform. When the ETS is pressed, the approaching train will stop. If the train is already at the station, it will not move off. To avoid unnecessary train delay, please use the ETS only in emergencies.”

Just a week ago, another woman had her leg stuck at the platform gap of the Jurong East Station.

May 2015 - Jurong East

Here are some other recent incidents.

May 2013

March 2015 - Hougang

June 2012b

April 2014

August 2014 - Serangoon Station

June 2012

Subscribe
Notify of
16 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Doctor hopes that Healthcare Services Act 2020 will better address whistle-blowing in the healthcare

In a letter published on the Straits Times (ST) forum today (28…

China confirms SARS-like virus spread from human to human following the fourth death

China health commission’s expert on Monday (20 Jan) said that human-to-human transmission…

研究指政府应考量国人对移民比率的接受度

李光耀公共政策学院新加坡政策研究所和种族和谐资源中心(OnePeople.sg),從去年8月至今年1月进行一项民调,探讨可能影响本地社会凝聚力的隐忧。 根据李光耀公共政策学院官网,发布有关研究报告的简介,指出近期发生的一些社会事件,都与五大关键议题有关:族群、宗教、移民、阶级和性少数权益(LGBT)。 “仅在今年,“美丽求求你”讽刺视频风波、立法禁止外国传教士发表煽动性言论、再到上周末出现摩根大通高管辱骂本地保安,引起社会反弹,”以及有要求废除刑事法典377A的呼声,都一再占据着本地媒体的版位。 故此,该研究旨在探讨本地居民如何受到上述五大隐忧影响,以及国家干预与公共论述的缓解机制。 研究认为国人都意识到管理社会隐忧的重要,尽管过去族群和宗教议题都由政府管理,惟相当大部分人口亦认为移民课题、LGBT和阶级需要政府的参与与公共讨论。 研究建议政府在制定移民政策时应考量国人对移民比率的接受度,特别是有六成受访者坦言,不喜欢和新移民做邻居,住家附近的新移民人口在1-20巴仙之间,对他们来说才是比较理想的。 近七成认为移民仍不够融入本土社会 此外,有将近67.5巴仙受访者,某种程度上赞同或非常赞同,新移民对于融入本土社会仍做得不够好;不过93巴仙受访者赞同孩子与不同背景的人一起玩耍。 而来自不同学历、不同年龄背景的受访者中,有近半认为在移民课题上认为政府应干预和管制移民涌入,这可能显示本地人的排外心理和对就业的不安全感在提升。 报告也提到近期发生的摩根大通高管辱骂保安事件,而坊间一些声音不外乎要求对这位外籍高官采取行动、调查他的学历背景、开除他/驱逐出境。 报告也分析居民在看待此事上把身份和阶级关联在一起,甚至将之关联到此前新加坡和印度政府签署的《综合性经济合作协议(CECA)》,使之成为当局必须处理的不利因素。此外,包括保安协会、工会和一些议员也站出来呼吁立法保障低薪劳工的权益。

要小贩营业超过12小时? 读者批社企“现代奴隶制”

从2015年开始,国内至少有七座小贩中心,以社会企业模式经营。 本地有114做小贩中心,在2027年前,还会增减13座小贩中心。不过根据卫生部兼环境及水源部高级政务部长许连碹博士,日前在拜访淡滨尼综合站小贩中心时,曾对媒体表示,未来是否会继续沿用社企模式,还有待评估。 早前有小贩反映,他们在这些社企经营的摊位,被征收附加费用,例如高达1千200元的中央清洗碗盘费。而一般社企小贩中心,管理层所征收的中央洗碗盘费用,约介于600-800元。 淡滨尼综合站小贩中心,也被誉为首个24小时营业的小贩中心。 事实上,就有读者在两年前,在咖啡店集团旗下子公司OTMH,于2016年11月正式接管淡滨尼小贩中心前,致函本社申诉,有关社企管理层对小贩们的要求,形同要落实“现代版的奴隶制”。 当时,有关读者有意申请该小贩中心摊位,于是联系社企OTMH公司,被告知业者需至少营业12个小时,最长24小时。 鼓励小贩经营超过12小时 这意味着,要实施现代咖啡店24小时不打烊概念,管理层可以要求摊主们拉长经营时间,也更倾向于把摊位租给愿意长时间工作的小贩,最好是能24小时、每周七天都营业。 读者认为,小贩和其他辛勤工作的新加坡人一样,也需要休息和休假,他们也要陪家人子女。压榨小贩们的劳动和时间,剥夺他们应有的休息,藉此最大化小贩中心的盈利。 该读者也质疑,为何审核小贩申请资格的不再是环境局,而全权交给有关社企公司。 他认为,完全由该公司自行决定而不是公开招标,有欠公平。这是因为小贩中心是用公款建设,政府才是拥有者,社会企业只是管理小贩中心的代理人。 “为何他们(指社企)可以被赋予如此多自由,在不公布遴选过程的情况下,来自行选择小贩?”…