Straits Time Review fb sc trademarkSingapore Press Holdings (SPH) has announced yesterday (6 May) that it is considering all options, including legal recourse, against new website Straits Times Review (STR) for using the name of its flagship newspaper, The Straits Times.

SPH also claims that it has also lodged a trademark infringement complaint to Facebook against STR for its Facebook page, calling for it to be removed.

“We understand that Facebook is looking into our complaint,” said SPH.

However, STR has posted on its Facebook page this morning that it has “applied for Trademark registration for “Straits Times Review”. $120 only. A search on trademarks with IP Australia revealed that there is no trademark on “Straits Times”.”

STR is believed to be registered on 18 April, based in Australia. It is supposedly run by blogger and former political candidate Alex Tan.

Tan is also known to be a co-founder and former editor of The Real Singapore, which has recently been shut down by the Media Development Authority (MDA) for posting objectionable material, although a current court case against TRS is still pending.

MDA has earlier told media that it is looking into mirror sites that are potentially cloning content from TRS.

Subscribe
Notify of
32 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Kirsten Han calls out Law Minister for taking a cheap shot on LGBT issue

Editor-in-chief of Southeast Asian affairs platform New Naratif Kirsten Han took to…

王瑞杰称政府将和国人一起制定政策 林鼎讥:“选举来料!”

在上周六(15日),副总理王瑞杰表示,新领导班子必须从带领国民过渡到每个人都能积极参与制定、设计政策,藉此巩固政民互信的关系。 他说,接下来几个月,整个第四代领导团队,将主动与人民交流和联系,坦诚相告新加坡面对的挑战和必须作出的取舍,聆听大家意见群策群力,“共同合作与前进”。 王瑞杰是在周六出席“群策群力,共创未来”对话会。该活动是由民情联系组(REACH)和亚洲新闻台主持,约有400名与会者。 他以已故前副总理拉惹勒南当年所提“以行动彰显民主的社会”(democracy of deeds)为目标,表明新领导班子未来需过渡到让每个国民都能积极参与政策制定的制度,结合大家力量解决问题。 “第四代领导团队广纳民意” 他在华语致词中,则表示,接下来面临的最大挑战是“如何发展我国精诚团结、具建设性的政治文化”,他认为这是我国社会稳健发展的基础。 他说,第四代领导团队自踏入政坛后,就不断与各界人士交流,倾听民声、广纳民意。而许多国民也愿意为新加坡积极奉献、实现理想。 “所以未来政府不仅着重为国人建设新加坡,而是会“同”国人建设家园”。他说,会提供新的机会和方式促进政府和国人合作,让国人参与制定政策以及落实相关措施,更好地应付各种挑战。政府与人民共同设计的政策可涵盖广泛范围,包括住房、社会流动和环境可持续的课题。 不过,人民之声党领袖林鼎表示,王瑞杰所言令他笑掉大牙。“朋友们可以问问自己,过去50年,有多少次人民行动党有主动接触你共同制定(co-creating)政策?” 林鼎:王瑞杰急切争取选票…

MP Png Eng Huat questions who implements HDB’s Neighbourhood Renewal Programme – current WP MP or defeated PAP candidate?

Workers’ Party’s Member of Parliament (MP) for Hougang SMC Png Eng Huat…

敦马:想谈判水供价格 批川普“善变”  吁警惕自由贸易

邻国首相敦马哈迪认为马新两国1962年水供协议“太贵了”,有意重启谈判。 马哈受上周五(22日)接受《彭博社》专访,谈及新马水供问题,认为”必须与新加坡坐下来,用文明人的方式来商议。“ 在1962年水供协议下,新加坡国家水务局每天从柔佛河抽取2亿5千万加仑生水,价格为每1千加仑0.03令吉(0.01新元)。 马国则可以每1千加仑马币50仙的价格,从新加坡购回2巴仙即5百万加仑的过滤水。 协议在2061年到期。在2016年12月,马国前首相纳吉向新国保证,尽管林桂水坝水位下降,仍会确保提供足够水供于本国。 马哈迪强调,他与包括新加坡等国家,将着重于更平等的贸易关系。“我们双方都能透过合作受惠。马来西亚需要新加坡的人才。也有许多新国人在成本较低的大马投资。” 马哈迪:警惕川普的“善变” 《彭博社》也询问马哈迪对美国总统川普的看法,马哈迪直指后者“善变”,因为后者在与朝鲜领导人金正恩会面一事,一度摇摆不定。 “与这样的人打交道得谨慎。”不过,马哈迪认为,没有人是完美的,你得知道对方的缺点,也要知道他的长处。 相比纳吉的“务实”外交,急着修法配合泛太平洋自由贸易协定,马哈迪则不苟同绝对的自由贸易。他告诉记者,弱国不可能没有任何保护措施,去面对强国竞争。 他认为,没有任何强国应该试图独揽全球局势,现今更应鼓励分享、合作的良好关系。 不主张强国独大…