Mr M Ravi

10174814_751561074934622_3069768539108784282_n

For “misconduct unbefitting an advocate and solicitor,” human rights Lawyer M. Ravi was fined $7,000 by the Council of the Law Society of Singapore.

This penalty, which comes under the Legal Profession Act, was imposed as Mr Ravi had, in his capacity as the advocate and solicitor for several plaintiffs, “prematurely released various court documents relating to the legal proceedings before they were served on the opposing party”.

Mr Ravi was also charged for making statements to the media which were “calculated to interfere with the fair proceedings or trial of the legal proceedings”.

The incidents happened when Mr Ravi was representing Mr Wee Kim San in his case for constitutional protection against discriminations of homosexuals in the workplace, and during a judicial review against the deportation of a foreign worker who was  involved in the Little India riot in December 2013.

A disciplinary tribunal, appointed by Chief Justice Sundaresh Menon to look into possible misconduct, recommended the penalty.The tribunal comprised of Senior Counsel Giam Chin Toon and lawyer Gina Lee-Wan.

Mr Ravi has pleaded guilty to all of the seven charges levied against him. The tribunal had recommended a $1,000 fine for each charge, for a total of $7,000. He was also ordered by the tribunal to pay to pay $3,000 in costs to the Law Society.

Subscribe
Notify of
8 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

王乙康称会馆会员获2B阶段报名优先权 以铭记创立学校的根源

针对会馆会员在为孩子报名属下小学一年级时,拥有2B阶段报名优先权,经常让公众不解,教育部长王乙康解释,这是为了不让国人忘记,这些政府辅助学校的历史和根源。 王乙康昨日(5日)在新加坡福建会馆教师节晚宴上说,政府辅助学校中的利益相关者、家长与社区都是我国教育体系下的主要合作伙伴,时至今日,他们继续维护学校与社群文化,协助培养下一代健全的价值观,为学生提供全面发展的教育。 王乙康也解释,自我国的自治、独立与增长后,政府向政府辅助学校提供了与政府学校相同条件的服务,包括发放教职员工的薪水,使得学校管理委员会的资金压力大大舒缓,能够更专注在学校的运营上。 谈及政府辅助学校的资源,王乙康说,华族会馆早期为了满足当时社会对教育的需求,就已创立辅助学校,成为政府辅助学校的重要部分。 我国教育制度可分成两大类:政府学校,以及政府辅助学校,其中政府辅助学校,是由社群成立并服务于社群。 它们自主组建教职委员会并为了学校的持续发展而筹集资金。鉴于起源和历史背景,这些学校也承载了创校社群的精神、文化和价值观。比如由福建会馆办的道南、爱同、光华等学校,连同许多其他社群学校,就属于“政府辅助学校”。

MOM clarifies Mustafa Centre’s cost-cutting measures are fairly implemented, but silent on the allegations of “cashback practices” made against the company

The Ministry of Manpower (MOM) on Wednesday (9 Sept) said that Mustafa…

马国资源部:柔佛设新滤水厂 三年后不再依赖我国水供

马来西亚水务、土地及天然资源部长西维尔再也古玛声称,预计自2022年开始,柔佛州将无需再依赖新加坡的净水供应。 “我们必须确保柔佛在不依赖新加坡进口的情况下,拥有足够的净水,这就是为什么我们需要为柔佛州提供新的滤水厂。” “滤水生产量必须达到每天260百万公升(MLD)。在2022年,我们能够达到这个要求。” 据《马新社》报导,西维尔周一(8月19日)在柔佛州,与该州州务大臣拿督萨鲁丁嘉玛开会后,在记者会上如是说道。 不影响目前水供协议 当被询及有关的变动是否会影响马国和新加坡的水供协议时,西维尔表示这并不会带来任何影响,协议仍然有效。 根据目前的水供协议,我国以每1000加仑3仙(新加坡1分)的价格,向马来西亚购买生水。相对的,马国则以每1000加仑50仙的价格,向新加坡购买经过处理的净水。 另外,西维尔指出,该部门已经与柔佛州政府达成协议,通过有效地管理污水和废物,以便解决该州的河流污染问题。 “我们双方还就森林永续管理部分达成一致协议,尤其是在涉及维护作为国家财产的永久森林保护区部分,将森林保护区纳入国家遗产保护范围。”  

【国会】王瑞杰称仍持续研究何时调消费税 不能无限期搁置

王瑞杰表示,将会持续观望及研究何时调高消费税,但不能永久延迟消费税上涨。 副总理兼经济政策统筹部长及财政部长王瑞杰今日(15日)在总结部长声明辩论时,虽然他今年2月曾宣布明年的消费税仍维持在7巴仙,但他重申,政府仍然需要调高消费税,以维持医疗和学前教育方面的需求。 “政府将持续研究和观望调高消费税的时间,同时也会纳入各种因素包括我国经济复苏、收入前景以及可以延后部分开支,而不危害我国长期的需求。” 今年2月,王瑞杰宣布,鉴于新加坡受到疫情的冲击,经济大受打击,因此原定在2021年提高9巴仙的消费税,将维持在7巴仙。 他表示,受到旅游业的重挫和阻断措施的影响,我国今年消费税的收入预料将比年头估计的低14巴仙。 “我们预计,在国际旅行恢复前,消费税收入将会持续偏低,甚至几年。” 他也保证,政府将致力于帮助国人持续管理消费税税率,例如推出总值60亿元的定心与援助配套(Assurance Package for GST),帮助国人应付消费税上调。 他也回应有关非选区议员梁文辉无限期搁置消费税的问题,指出有逾六成的净消费税是来自于居住在我国的外国籍人士、旅客,以及我国前20巴仙高收入家庭。