dummy matador
dummy matador2
Photos of two anti-tank dummy weapons being left on by the roadside were posted online.
The source of the photos is from a thread, “Who left his MATADOR by the roadside?” in popular online chat forum, the Hardwarezone forum. The photos were posted at 12.47pm by “VoteWisely” on Thursday and another commenter within the thread, “Dividend Moderator” commented that the exercise which the fake weapons were used in was about 4-5 hours ago ( around 8 am to 9 am).
According to online sources, the dummy weapons were found by a civilian and the finding was reported to the police.
MATADOR (Man-portable Anti-Tank, Anti-DOoR) is a 90-millimetre (3.5 in) man-portable, disposable anti-armor weapon system developed in collaboration between Singapore and Israel.
A post on The Singapore Army’s Facebook page this afternoon at 3.50 pm said,

“Two Light Anti-Tank dummy weapons were discovered by a member of public on 16 Oct 14 near the junction of Sungei Tengah/Old Chua Chu Kang Road, and have been handed over to the Police and the SAF.
These dummy weapons are meant only for training, and are inert. The unit responsible has recovered the items.”

Dummy weapons are weapons that cannot fire and are used to instill realism in training.
Investigations by SAF are currently underway.

sungei tengah road
Location where the dummy weapons are found.
Subscribe
Notify of
3 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

六架F-15SG战斗机飞越全国医院 致敬前线人员

今年国庆庆典,当局将安排六架F-15SG战斗机在“团结之吼”(Roar of Unity)环节上飞越政府大厦前大草场和医院,展示示团结象征,也为前线工作人员致敬。 战斗机将会经过八家医院,包括陈笃生医院、盛港综合医院、樟宜综合医院、邱德拔医院、黄廷方综合医院、国立大学医院、亚历山大医院、以及新加坡中央医院。 飞行表演指挥陈文锋中校表示,团结之吼象征着国家的团结,因此想要借此向处于抗疫阶段的前线人员致敬。 该项目也将在8月9日当天,上午10点45分开始,并将分两路环绕全国一圈,让留守家中的国人也能眺望巨型国旗,预计于11点15分返回巴耶利峇空軍基地。 除了空中表演外,上午也会举行游行和阅兵仪式,晚间也会在星烁艺术表演中心表演。 国庆日当天上午10点20分开始的检阅礼上,参与的士兵人数则从往年的1800人锐减九成至200人左右。来自武装部队陆军、海军、空军和新加坡警察部队的军人和警察分四个仪仗队伍参加检阅礼,每个仪仗队只有36人。 而观众席也将会 分成三个隔离区,每个隔离区则约50人左右,该三区则不允许互动,每个区域也会有不同的出入动线。 除了上述两项重要的表演以外,还有总统哈丽玛将会游行时带领队伍唱国歌,向前线人员和必要工作人员致敬,以及新加坡届时也会在各地举行升旗仪式,以示团结。

马废除国安法令 人民之声促释放恶法下被扣少年

根据马新社报导,马来西亚首相敦马哈迪称,希望联盟(Pakatan Harapan)政府将履行的承诺,废除2012年国家安全行动(特别措施)法令。 敦马称,有关法令在前首相纳吉领导期间通过,允许政府未经审讯可扣留任何人士,“就算被扣人士在狱中死亡,也不会有任何人需负责,这就是纳吉通过的法令。” 他说,希盟政府承诺将继续维护法治精神,以良法保障人民权益,涉嫌犯罪必先经过法庭审讯,由法庭裁决。 其他将被检讨的法令包括1948年煽动法令、1959年防范罪案法令、1971年大专法令、1984年印刷与出版法令等。 当初纳吉宣布废除内安法令,还受到国阵成员追捧“开明”,但不久又在国会通过国安法,其中仍有未审先扣的条例,开司法改革倒车。 国安法下1600人被扣 马来西亚人民之声则发文告表示,欢迎政府废除国安法令。人民之声指,该法自2012年7月落实以来,被扣留者多达1600人。尽管前朝政府保证不滥权,但是该组织仍记录下无数在拘留期间被酷刑折磨和缺乏公平审判的个案,情况如同1960内安法令下的扣留者遭遇。 “任何奉行法治的国家,都不会容许公平受审权利被剥夺。刑事诉讼法和扣押程序规范警方权力,理应成为他们查案和未审扣留前的基准。”人民之声强调,只有司法机构才有扣合和审前扣留的权力,而不是警察。 人民之声称,大马警方的执法过程也显示,作为现有刑事诉讼法的替代法案,国安法的存在没有必要性。因为过去6年,许多触犯刑事法典下第六章(反对国家)和第七章(与武装部队相关犯罪),以及2007年反贩卖人口和反贩运移民法令(ATIPSOM)的罪行,都能在刑事诉讼法找到对应条规。 相对下,国安法却可能被滥用,让被扣留者断绝与外界联系,由警官逼供,可能形成法治的破坏。 人民之声也促成政府在修法期间停止使用国安法。同时,要求所有在国安法、1959年防范罪案法令(POCA)、2015年反恐法(POTA)、1985年危险毒品法(特别防范措施)之下,被拘留的未成年人立即被释放,并让他们参与复苏计划。…

A Foreign Domestic Worker’s Open Letter to Her Employer: What Your Helper Wants you to Know

Bhing has been a domestic worker in Singapore for 22 years. On her…

Hougang is not WP's own little fiefdom

~by: Ravi Philemon~ Should Hougang be reserved exclusively for Workers' Party (WP)…