suspects in toa payoh vandal
Statement from the Singapore Police Force:
BREAKING NEWS: 5 Youths Arrested for Vandalism at Blk 85A Lorong 4 Toa Payoh #sgpolicearrest
Police have arrested five 17-year old youths for suspected involvement in a case of vandalism that had occurred at Blk 85A Lorong 4 Toa Payoh.
On 7 May 2014 at 6.47am, Police received a report of graffiti being painted on the exterior wall of the roof top of Blk 85A Lorong 4 Toa Payoh. Following the report, officers from the Criminal Investigation Department and Tanglin Police Division conducted extensive ground enquiries and managed to establish the identity of the suspects. On 9 May 2014, an operation was mounted which led to the arrest of the five suspects.
The five suspects will be charged in Court on 10 May 2014 for the offense of Vandalism with Common Intention under Sec 3 of the Vandalism Act, Cap 341 read with Sec 34 of the Penal Code. This offence carries a punishment of imprisonment of up to three years or fine up to S$2,000, and shall also, subject to Sec 325(1) and 330(1) of the Criminal Procedure Code 2010, be punished with at least three strokes of the cane.

spf-fb
Credit – Singapore Police Force Facebook
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

港发起“勿忘初心”大游行 警民冲突再度爆发

昨日(1日)香港示威者在港岛与九龙区发起三大游行,虽然均均获得警方不反对通知,但仍无法避免爆发警民冲突。 警方向示威者发出催泪瓦斯驱散示威者,集会也被迫提前一小时结束。 综合媒体报道,该游行分成三大集会包括早上在港岛区的“孩子不要催泪弹”,从爱丁堡广场集合一路到政府中部东翼前地;中午则有“感谢美国保护香港”游行,则由中环遮打花游行到美国驻港总领事馆,最后返回遮打花园。 下午则是“勿忘初心大游行”,由尖沙咀钟楼沿着梳士巴利道,到红馆,惟游行至下午被警方镇压。 据大会称,游行人数达38万人。 其中规模较大的是下午在尖沙咀的“毋忘初心”游行”。 据《法国国际广播电台》(RFI),大批市民下午3时在尖沙咀文化中心一带聚集,游行至红磡香港体育馆,重申五大诉求,并要求解散警队。 示威者在游行期间高喊“光复香港,时代革命”与“解放香港”,而警方也开始向千名示威者发射催泪弹,结束了区议会选举前后一段香港难得平静的日子。 《路透社》报道,该地区商店已早早关门,避免被警方投掷催泪弹。 当示威者游行至九龙海滨地区时,警方开始投掷催泪弹,包括一些老年人和携带动物的人,也逮捕了数人,该场集会也在下午5点左右被警方宣布终止。 警方随后通过脸书发表声明称,由于有数百名“暴徒”在尖沙咀梳士巴利道近帝国中心一带聚集,当中有“暴徒”投掷多枚烟雾饼,造成公众恐慌,要求立即停止违法行为。 尖沙咀“毋忘初心大游行”发起人Swing于下午7点会见媒体,解释发起活动原因,是希望在区议会小胜后,唤回香港人的初心--“五大诉求,缺一不可”。…

Appreciating Singapore

Tan Jian Wei will be singing the national anthem with gusto and fervour.

Malaysia seeking to limit premiership to two terms; bill to be debated in March

The Malaysian Parliament is seeking to set a two-term limit on the…

【选举】意图阻止在野党扎根 林瑞莲再抨非选区议员制

工人党主席林瑞莲再次抨击非选区议员制度,指这是人民行动党为了防止在野党建立政治根基的做法。 工人党昨日(1日)首次在线上直播,也反击“在野党可当非选区议员”的论述。 该党后港单选区候选人陈立峰,引述前党魁刘程强的话,认为没有选民和选区的非选区议员,就如同水塘里的浮萍。 “人民行动党推行非选区议员制度,其根本目的在于确保没有其他政党可以在选区扎根,而且非选区议员在行动党选很难获得设施使用权,因为那是行动党成员常用以办活动的地方。” 工人党在上届国会中,共有三名非选区议员,分别是吴佩松、贝理安和陈立峰。 然而,非选区议员制度自引入以来,工人党便一再抨击,认为非选区议员并不等同于当选议员,且是为了行动党的政治优势所创建的。 工人党秘书长毕丹星认为,工人党必须取得至少三分之一的议席,方能确保行动党无法随意修改宪法。 佘雪玲则录制视频向年轻选民喊话,“记得2020大选是你们的机会,在国会选出你们想要的政府。我们可以有一个选择聆听人民心声,同时脚踏实地的政府。” 非选区议员制度早在1984年出现,在当选的在野党候选人少于下限的情况下,让得票率最高的落选者以非选区议员的身份进入国会,以确保国会有一定人数的在野党议员。 非选区议员享有在国会的投票权利,包括对修改宪法、拨款法案、财政法案、不信任动议以及罢免总统等事项进行辩论和表决。 随后,在2016年修宪,包括非选区议员在内的反对党议员人数下限已从九人增至12人。