The Land Transport Authority (LTA) called for a tender yesterday for the Environmental Impact Assessment (EIA) of a portion of the Cross Island Line (CRL). According to the official press release from LTA’s home page, “the Government has worked with nature and environmental groups to finalise the scope of the EIA” to be around the Central Catchment Nature Reserve (CCNR).
Working with stakeholders

It was stated that LTA has been co-operating with residents and nature groups over the past 8 months to deal with their worries on the building of the CRL as to how it might adversely affect the reserve with the construction of the line. The nature groups put together a working group report that will be viewed in conjunction with an earlier position paper by Nature Society Singapore (NSS) to help find out how the different “possible alignment options could affect the CCNR”. An EIA consultant will start working by the second half of 2014.
Two Phases of the EIA

The EIA will be conducted in 2 phases to study the impacts of the two alignment options.
Phase 1 will involve the consultant doing an initial examination of the current ecosystem and physical conditions along the suggested corridors and a further judgment as to the potential impacts to the environment. In addition, the consultant will also offer mitigation methods to undergo the soil analysis works with little impact to the Reserve.
Phase 2 will involve the consultant giving an evaluation of the impact that may be a consequence to the building and establishment of the project.
The EIA is expected to be finished in 2 years. Meanwhile, it was also said that the Government will not only take into consideration the EIA but also issues on connectivity, travel times, costs and landuse compatibility as well.

The Cross Island Line (CRL)

The CRL is a 50km long new train line announced a year ago in January as part of Singapore’s aim to “improve the connectivity, accessibility and coverage of the rail network” to support Singapore’s potential growth in the future. The CRL is targeted to be completed by 2030.
Cover Photo taken from Nature Society Singapore

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

新加坡等国不愿被迫选边站 李显龙:亚洲前景取决中美能否克服分歧

我国总理李显龙,在最新一期的《外交》杂志,发表题为《濒危的亚洲世纪– 中国、美国以及对峙的危险》评论。 有关文章探讨中美关系对亚洲的影响,也提及许多亚洲经济体都与中美两国有关联。李显龙认为,许多国家包括新加坡,都不愿被逼迫两者之间选边站。 他指出,中美做出的战略选择,会形塑全球秩序的轮廓。“大国之间相互竞争是自然的。不过他们之间的协作能力才是治国之道的真正考验。这将决定人类在诸如气候暖化、核扩散、疾病传播等全球性议题上,能否取得进展。” 李显龙不忘提起,当前的冠状病毒19疫情,就足以提醒各国相互协作的重要。 “疾病不认国界,当前迫切需要国际间的合作来控制疫情,减低对全球经济的伤害。”但他坦言,即便假设中美两国关系最好状态,要协调对疫情的集体行动仍是很大的挑战。 他指出,亚洲国家目前已全神贯注解决眼下的疫情危机和挑战,以协助改善国人生活,打造更安全和繁荣的区域。 “它们的成功以及亚洲世纪的前景,取决于中美能否克服分歧,建立互信和有建设性地努力,以维护稳定与和平的国际秩序。这是我们这个时代的根本问题。”

林鼎获梁实轩保释 开直播谴责警方逮捕行为

今早(2日)10时许,人民之声党领袖林鼎律师,突然被三名商业事务局警员带离其办公处。 据警方在脸书发布的文告,警方援引刑事法典第309条文的刑事失信罪逮捕他。此外,林鼎在防止骚扰法令(POHA)下,被他的前雇员指控,在任职林鼎的事务所期间被骚扰。 林鼎代表律师拉维(M Ravi)较后在脸书更新贴文,指林鼎获准保释,保释人是时评人梁实轩。林鼎原本今早和梁实轩,在律师楼为下周6日至10日进行的总理诽谤诉讼作准备。 林鼎在获释后,也于今晚进行直播,谴责上述逮捕。他表示本身无意作出反抗,仍被戴上手铐。他称,审讯时他选择拒绝回答调查官提问,也强调这是有政治动机的。 据林鼎描述,他被逮捕后随即被警方带回审问半小时,在他拒绝回答后,便被拘留在一个没有任何桌椅的小室等候。直到下午3.15分,再带回审问室,他同样拒绝回答。半小时后又继续呆在拘留室,直到晚上七点才被梁实轩保释。 早前,警方否认逮捕有政治动机。警方也在脸书贴文,分享林鼎代表律师誌期9月27日的信函,指林鼎无意出席警方传召。 林鼎则在直播中质疑,下周他需代表梁实轩进行辩护。但此举似乎要让梁在诉讼中处于不利情况。他也阐述两年前受理一名客户的交通事故索赔案,但最后却被有关客户指控动用庭费。 至于骚扰指控,林鼎则驳斥“此生从未非法跟踪过任何人”,也声称对雇员予以应有的尊重。 只因分享一则脸书贴文,梁实轩在2018年11月被总理提告诽谤。

【冠状病毒19】新增四入境病例来自印度 三人是年龄一至六岁孩童

本地在今日(5日)新增908例冠状病毒19确诊。在今天下午的简报中,该部解释这批乃最后一批客工,当局预计未来几日新增病例将偏高,直至工作小组完成宿舍的检测为止,才减少。 在今日新增入境病例中,都来自印度,其中三名年龄仅介于一至六岁,持家属准证((Dependant’s Pass),以及一名63岁的短期探访准证持有者。 四人是在7月22日抵境并遵守居家通知,也在这期间接受冠病检测。 至于社区病例则是一名26岁孟加拉籍男子,未出现症状,是在当局未宿舍外必要服务客工进行检测时发现的。 另一方面,今日有314人出院,累计出院人数4万7768个。

何晶:不应下定论群聚拥挤 造成客工宿舍疫情扩散

总理夫人何晶又发表“伟论”!她在周六(5月30日)发文,指出我们不应武断地定论,客工宿舍“群聚、拥挤”的情况,就是造成客工宿舍疫情爆发的主因之一。 何晶也是淡马锡首席执行长。淡马锡控股在疫情爆发后,也与盛裕控股集团寻找并确认博览中心,设立为社区护理设施。 何晶在贴文中解释,例如豪华游轮即便乘客都有独立的客房,但还是造成了疫情爆发;疗养院也不拥挤,监狱同样把囚犯区隔开来,但这些地方都出现了疫情。 社区护理设施(CCF)分为红黄绿区。一些隔离设施的“黄区”仍转变为感染群。她指出,在经过调查后,当局发现这可能是因为他们习惯把食物集中在一起,集体进食的社交习惯。 何晶提及分享食物的社交习惯存在于不同文化,也指她也认为防疫应着重在防止飞沫传播。 故此,她认为在大家反对拥挤客工宿舍、在仓促落实应对疫情的改变前,应先理解病毒的传播途径,以及人们社交习惯的本能。 “听起来像精英口气?” 不过,也有网民留言对何晶这番言论嗤之以鼻,“听起来像精英居高临下的口气,客工群体对我国经济社会作出重大贡献,这种论述似乎严重缺乏同情心。” 网民认为,即便客工的习俗可能造成疫情传播,但暗示这就是主要原因是谬误的,也缺乏基于事实的证明,反而促成分化我者与他者(因文化等)的区别。 杨莉明曾指工地共用工具也可能是传播途径 事实上,人力部长杨莉明在4月25日接受《联合早报》直播访谈, 曾提及专家研究也得知客工之间感染不仅是宿舍问题,他们也有共同工作场所如建筑工地等,而工地中工友间共用工具也可能是传染渠道之一。