Injured 14-year-old Tan Li Xuan, who had her right hand crushed in a sugarcane machine accident two weeks ago (story) was visited by Singapore’s Prime Minister Lee Hsien Loong.
PM Lee posted on Facebook on Sunday a photograph of him and the Tan family, who live in his Ang Mo Kio GRC ward, beside Li Xuan’s hospital bed in Tan Tock Seng Hospital. He added: “Glad that she is healing, and she and her family are keeping their spirits up.”
Li Xuan lost two fingers on her right hand in the accident, and needed an operation to transplant one of her toes to save her partially severed right thumb.
PM Lee shared with Li Xuan the story of John Wesley Powell, who lost an arm in the American Civil War, but led an expedition down the Colorado River which discovered the Grand Canyon and wished her a speedy recovery.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

乐施会回应李智陞:新加坡税制宽容大企业避税

我国社会即家庭发展部长李智陞昨日反驳乐施会公布的贫富不均指数,坚称政府政策已见成效。不过,乐施会贫富不均政策负责人麦斯罗逊今日回应,新加坡的税收政策影响是跨国界的,乃至成为了富有企业的避税天堂。 在早前的贫富不均指数报告中,乐施会指出,新加坡是世上最富有国家之一,但是在消弭贫富不均的努力上,全球排名倒数第九,排名还低于孟加拉、优于老挝。 至于在落实扶贫累进税制的政策上,我国完全包尾(第157名),部分原因与我国的税制有关。 侵蚀他国可供投资医疗教育的收入 “新加坡有害的税制,正侵蚀着其他区域(发展中/落后)国家的收益。这些被规避的税收,足以让这些国家投资在学校和医院的建设。罗逊在接受路透社采访时,这么指出。” 李智陞早前回应,我国国民拥屋率高、医疗成效领先全球,说明政策是否见效,比国家拨款多少在社会开支更重要。 税制方面,李智陞指出,新加坡人普遍承担的所得税偏低,几乎一半人口不缴任何所得税,但是这些群体却能从政府获得高素质基础建设和较多社会援助。 对此,乐施会认为我国应终止宽容富人的税收。新加坡增加个人所得税达2巴仙,但是对于收入最多者的最高征税率仍维持22巴仙。再者,一些不利措施也导致一些大企业,在我国可以在海外避开数十亿元的税收。

Singapore reports an additional 618 cases of COVID-19 infection, brings total tally to 12,693

As of 25 April 2020, 12pm, The Ministry of Health (MOH) has…

社论:与其变成“津贴国” 何不普及化医疗服务?

日前,荣誉国务资政吴作栋在脸书发文指出,新加坡虽然避免了福利国的隐患,但他认为必须慎防陷入“津贴国”的潜在危险。 他认为,英国在70多年前推行福利国制度时,无法预料到今天会承受的巨大负担。“这种制度的根本风险在于–现在看起来对的事情,将来可能出错。” 他说,随着国家的需求、挑战和特征会改变,我们无法预知几代人过后,津贴国会面对怎样的潜在负担。 故此, 他认为必须在政府的责任、社区、家庭和个人之间取得平衡,确保新加坡能持续发展、进步。 换言之,或许新加坡为了避免陷入“福利国”陷阱,反倒成为“津贴国”,一方面国人继续承受各种生活压力,一方面政府则必须这里津贴一点,那里发一些填补,使得整个系统更为繁琐、复杂化,这反倒增加行政上的成本和负担,许多民众也感到混淆,去问问看有多少年长者,究竟能分辨出立国一代配套和建国一代的差别? 医疗乃基本人权 之前,工人党秘书长毕丹星在参与国会辩论时,就曾呼吁落实永久性的乐龄医疗护理配套,让国人只要年满60岁,就能自动享有一系列的基本医疗津贴。 这并不是要我国成为“福利国”,而是保障国人最基本的医疗保健权利,让他们免于无法看病、看不起病的忧虑。如果真得体恤国民,珍惜年长者对国家的牺牲和奉献,那么就应该把看病视作人民的基本权益。 过去,曾有报导指一名年长者因感到无法排尿,到陈笃生医院急诊部门求助。但他申诉,医院职员不让他使用建国一代卡,结果他还要为看诊付105元的费用。 这事件发生在2015年,当时的卫生部的答复是这样的:建国一代卡可用在CHAS社保计划诊所、综合诊所和医院专科门诊,但不包括急诊部门。 这是因为,公共医院急诊部门为紧急意外伤患、有生命危险者服务,为确保病人得到所需紧急治疗,所以急诊部的手费都是划一的。…

Limited seats added to Ryuichi Sakamoto’s performance, Fragments, along with an intimate artist talk

The Singapore International Festival of Arts (SIFA 2019) is opening up a…