Marurah released its position paper on the Group Representation Constituencies system on Monday, 19th August 2013.

The Singapore-based human rights non-governmental organisation proposed that an alternative Ethnic Balancing Contingency System to be implemented in place of the current GRC System.

The NGO said under its proposal, electoral boundaries will be redrawn to abolish GRCs and existing GRCs will be dissolved into their constituent wards as Single Member Constituencies.

Read more on the position paper via Maruah’s website.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

我们都是英雄

原文译自:Rudy Irawan  为何我们要往不对的地方寻找英雄和社会的佼佼者? 他们并不难找。 他们是那些在烈日下仍勤奋工作的建筑工友,为我们铺设道路、盖家园,且辛劳付出仅领取些微报酬。 他们也是护士,在医院和病房长期守护者病患们,确保他们能快些痊愈。 他们也是在民防部队中,在险象环生灾场出生入死,拯救灾黎性命的年轻男女。 他们也可以是单亲爸爸或妈妈,为了抚育教养国家未来栋梁任劳任怨,即使生活中面对重重困难和负担。 这个国家有太多英雄值得赞颂,但我们似乎忽略了他们。 如果要成就一个更好的国家,理应重新定义我们看待这些英雄的定位。 我想,已故建国总理李光耀拒绝个人崇拜,正是因为他深知这点。 新加坡是属于我们大家的。…

网传李显扬陈清木集会将演说 林鼎抨击网军造谣

一则WhataApp信息在网络媒体散播,声称李显扬、陈清木和李玮玲,都将在本月26日的“滥用程序”集会上演说,对此“人民之声”党创办人林鼎火速澄清,不曾作出如上宣布。 林鼎在个人脸书澄清此事,并抨击这是无耻网军所为,散播假消息。 有关信息指出,林鼎公布部分受邀主讲人包括梁实轩、李显扬、李玮玲和陈清木。 林鼎指出他从未作出上述公布,直言“这很显然是一些行动党网军,利用肮脏伎俩散布假新闻。” 他提醒随着选举将近,网军试图社交媒体发布假新闻的情况讲越发肆虐,故此呼吁国人提告警惕,避免陷入假消息陷阱。 “适当时机公布演讲者阵容” 他也指出,将在适当时机才公布受邀演讲嘉宾阵容。 林鼎将在本月26日(星期六)下午四时至七时,在芳林公园举行主题为“滥用程序”的集会。目前已知的主讲嘉宾是近期被总理提控诽谤的时评人梁实轩。 一些支持者也呼吁谨慎网络假消息:

World leaders pay tribute to Mr Lee Kuan Yew

Read a compilation of what world leaders had to say on Singapore’s first Prime Minister, Mr Lee Kuan Yew here.