You May Also Like

Free handouts of cannabis oil at Bangkok medical marijuana clinic

A medical clinic in Bangkok opened Monday offering free cannabis oil to…

ICA confirms Minister Tan and his grassroots were given priority clearance at Tuas checkpoint

Immigration & Checkpoints Authority (ICA) confirms Minister Tan Chuan-Jin and his entourage…

Latest data: Number of foreign PMETs continues to increase in Singapore

Last week, the Manpower Ministry (MOM) finally released its foreign workforce numbers.…

骨痛热症今年夺20人命 创12年最高

根据环境局的资讯,过去两周再有两人因骨痛热症离世,使得今年累积因骨痛热症病例死亡的人数达到20人。 环境局官网显示,过去五周的骨痛热症个案有持续攀升迹象,而上周的骨痛热症病例攀升至377宗,截至本月16日,当局迄今已累积接获1万4327宗的骨痛热症个案通报。 当局记录中,2005年的死亡病例最高,多达25起,以及2007年累积多达24起。2013年病例多达2万2000夺起,夺命病例达8人。 近期因感染上述病症离世的病患年龄为52岁和78岁,而20宗死亡病例中,病患年龄介于45至94岁。 上月13日,本地资深华乐指挥林亚历,也因为骨痛热症病情恶化逝世,享年69岁。 卫生部发言人指尽管多数骨痛热症病患都能痊愈,惟年长或有病在身病患则面对并发症和导致死亡的更高风险。 环境局官网资料也显示,伊蚊数量在10月比前个月增长32巴仙,同时,在居家地区发现的孑孓繁殖点也增加55巴仙之多。 当局指2013和2015年年底,都出现感染病例增加的迹象,故此当局推测明年病例可能增加,故此呼吁各界做好防护工作,包括清楚居家周遭的积水避免蚊虫滋生等。 截至本月19日,当局发现83个活跃骨痛热症集中区,包括六个最大的集中区为蔡厝港Avenue 2、Jalan Grisek, Elias…