You May Also Like

Singapore ranked 4th the cleanest, least corrupt nation perceived in the world

In this year’s annual ranking of countries based on corruption level, Singapore…

MND rejects TOCA’s application to cancel POFMA correction direction on article related to Dr Cheong Koon Hean’s statement on S’pore population

Minister Lawrence Wong has rejected The Online Citizen Asia’s (TOCA) application to…

涉欺瞒人力部 谎报员工薪资 餐饮公司GD遭罚逾九万元

餐饮业者GD集团涉欺瞒人力资源部,虚报多达20名客工的工资,以符合申请就业准证(Employment Pass)的要求。GD集团为此面对20项抵触雇佣外来人力法令的控状,被法庭罚款9万4500元。 根据人力部网站资料,只有合格外籍人士才能领取就业准证,在新加坡工作,其中包括有关客工需有合格相关资历,并领取至少3千600元月薪。 然而,人力部文告指出,在2013年2月至2015年7月,GD集团为了聘请更多客工,虚报20名客工的薪水。该公司替他们谎报4千元-4千800元的月薪,而实际上该公司只给这些客工1千500至2千200元的薪水。 不过,文告未阐明GD公司当初替客工申报了何种“合格资历”,得以获得人力部为这些“外国人才”发出就业准证。 人力部指有关为贵公司透过谎报工资,企图规避外籍劳工的限额规定,藉此骗取客工就业准证,但实际上付给员工的薪资却低于申报薪资。 目前,GD公司也被禁止聘用外籍客工。 “人力部有责任保户守法雇主权益,我们仍会继续惩戒违规雇主,确保企业的公平竞争。” 事实上,这并不是首次发生雇主谎报客工工资的案例。在2014年,也曾有经营便利店的雇主犯下同样错误。 谎报薪资以取得就业准证可视为欺骗行为,每项控状罚款高达两万元,或监禁两年,或两者兼施。    

HDB: Vegetation cleared to remove rat burrows and rid stray dogs of possible hiding places

Netizens were shocked when they saw images of what was formerly a…