We refer to the new licensing requirements announced by the Media Development Agency today.

The new requirements have extended an additional layer of compliance to online news sites which do not have a media license like Yahoo!News.

In principle, this could mean that the requirements could be extended to not-for-profit websites like TOC, as the new regime makes no distinction between commercial news sites and volunteer run websites like TOC.

Based on publicly available data of visitorship statistics for TOC and the regularity of our posts on Singapore news and current affairs, it would appear that the licensing regime could apply to TOC.

It is unclear why the MDA has chosen not to include us under the new regime, and we hope the MDA can clarify if the new licensing rules are intended to apply to non-commercial websites like TOC.

In the event that the new licensing rules are extended to TOC, we will have to reassess the viability of continuing the website in light of the significant financial and legal liability the new rules impose.

For and on behalf of The Online Citizen:

Terry Xu: Executive Editor
Howard Lee: Deputy Chief Editor
Choo Zheng Xi: Consultant Editor
Lee Song Kwang: Core Team Member, Treasurer

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Building Bridges: Indignation 2008

LGBT pride season hopes to build bridges. Selene Cheng reports.

EBRC still deliberating; Report will be made public when ready, says Chan Chun Sing

The Electoral Boundaries Review Committee (EBRC) is still deliberating, said Trade and…

疑电力故障 今早武吉班让轻轨一度停运

今早武吉班让轻轨系统(BPLRT)一度故障,列车停运,有乘客短暂受困。 据民防部队发言人表示,地铁故障后,民防部队连同消防与救护车一同赶往现场协助,但民防部队赶往现场后,发现乘客已改乘其他列车,前往法嘉轻轨站。 据了解SMRT公司的官方脸书专页和推特,未有分享上述故障事故;根据以往经验,如发生地铁故障,民防部队、消防队与救护车服务都会启动,到现场协助乘客。 有乘客反映故障毫无预警,该区居民也是直至8点左右,发现民防部队在附近才得知此事。 另外,在民众发现地铁故障后,也纷纷在各大不同群组中通知欲乘坐的乘客,但由于乘客大量涌入公共巴士,也有网民表示,部分巴士已客满。 去年12月4日,基础建设统筹部长兼交通部长许文远曾指出,SMRT加强维修工程后,武吉班让轻轨已提升至每行驶6万4000公立才出现一次延误。 当时他表示,这比他2015年首次接管该部时,平均每行驶3万3000公里出现一次超过5分钟延误的情况来的好。 武吉班让轻轨系统自1999年开放服务后,就一直面对许多挑战。在2018年1月时,轨道旁一设备被列车撞损后,导致了长达五小时的服务中断。  

马国沦”洋垃圾“场 誓言将三千公吨洋垃圾送返来源国

英国广播公司BBC日前揭发了马来西亚怡保的废墟沦为各国的垃圾回收厂,引起当局关注。马来西亚能源科艺环境部长杨美盈指出,政府将在近期把把3000公吨的洋垃圾送返来源国。 根据马国媒体报道,部长杨美盈昨日(28日)前往巴生西港亲自监督,而当中有60个货柜的洋垃圾货柜分别来自英国、美国、日本、中国、西班牙、加拿大、荷兰、德国、沙地阿拉伯、新加坡、挪威及法国等。 杨美盈说“当中10个货柜的450吨洋垃圾已经完成调查工作与程序,必须在14天内运回来源国,而进口商必须承担遣送成本;另外50个货柜还在调查程序中,但也会在近期内送回来源国。” 杨美盈于周二(28日)巴生西港召开记者会表示,内阁4月4日已委任环境部成立专案小组,而现在是环境部与多个部门通力合作,联合展开行动打击洋垃圾的第一阶段。 马国沦为”洋垃圾“收集国 自2018年,中国拒收垃圾后,马来西亚成为了垃圾接受的主要地带。其中,英国于2018年共输出66.5万吨废料,而马来西亚接受了其中13万吨,约占了两成。 杨美盈揭露,经调查后发现一家英国公司两年内功运送高达五万公吨,即是1000个货柜垃圾运到马国。他强调,该行为会让先进国误以为发展中国家是“专门“处理洋垃圾,而不断将垃圾运入我国。 “发展中国家不应该遭到先进国欺负,我希望先进国可以重新检讨他们处理洋垃圾的方式,停止将洋垃圾送到发展中国家。尽管我国是个发展中国家,但绝对拥有享有干净空气与水源的权利;政府绝对不会因此而妥协,一定会确保我国不会成为世界洋垃圾场。“杨美盈表示。 杨美盈在记者会上也说明,目前已整理资源回收名单,将该名单送到相关政府单位进行调查。 堆积“洋垃圾”非一朝一夕,多家媒体曾针对“洋垃圾”进行报道 根据BBC纪录片踢爆,记者原调查英国垃圾去向,以及查明到底这些垃圾是否有真正进行回收,但却在怡保及各处意外发现“洋垃圾山“。当中也发现英国用来回收的胶袋,甚至是该国政府所派发的回收胶袋,引发当局的谴责,要求所有洋垃圾应”物归原主“。 另一方面,今年3月,美国新闻部落客《HuffPost》也刊登一则《为何东南亚被美国及其他富裕国家的垃圾淹没》的文章,提及怡保回收场发现来自美国的洋垃圾。…