By Leong Sze Hian

Record pawn shop loans

According to the Department of Statistics’ Monthly Digest of Statistics Singapore June 2012, pawn shop loans increased by its greatest margin ever in history.

 

338,600 pledges in just 1 month

Pledges at pawnshops increased from 2.98 in 2010 to 3.5 million in 2011, and was 338,600 in the month of March 2012 alone.

 

81% increase in loans

The amount of loans given out increased from $2.7 to $4.9 billion and $622 million, respectively.

This means that the amount of loans from pawn shops increased by a whopping 81 per cent in 2011.

 

$622 m loans in just 1 month

At the current all-time record high of $622 million in just one month, the total in a year may hit seven billion.

So, why is it that so many people pawn their items for so much more loans from pawn shops?

You May Also Like

Medical staff treating patients are more at risk from China’s Coronavirus

A total of 15 hospital staff have been infected by the coronavirus…

6月2日部分医疗服务逐步恢复

  卫生部文告称,第一阶段着重逐步和安全地恢复部分医疗服务。包括有较高需求的专科门诊和医疗程序。 这包括那些因疫情延迟了数月、或已不能再延迟的疗程和护理服务。例如严重白内障、儿童人工耳蜗植入,关节置换手术、所有体外受精服务、高危群病患的医疗检查、糖尿病足部检查等。 其二,初级、预防和牙科保健的恢复。慢性疾病管理将恢复,医护人员将根据患者医疗需要和可用档期,作优先安排。 预防治疗服务:如流行性感冒疫苗、肺炎球菌和其他当局建议成人要接种的疫苗,以及入伍前的医疗检查。 牙科服务也可恢复,如修整牙冠、根管治疗手术、做假牙等。 对病患的家访恢复,惟需采取安全隔离措施。 中医和传统治疗:包括针灸恢复。其他传统疗法如印度传统药草疗法、脊椎按摩和整骨等,也可在有安全预防措施下恢复。 卫生部也呼吁应尽量减少探访以降低社区传播风险,改用远程会诊和配送药方。 与此同时,当局放宽对住院亲人的拜访。允许来自同一户家庭,以及另一户亲友探访住院亲人。不过,一次仅允许五名访客提前登记,每次只允许一人探望病患。

Labour movement starting to really fight for workers’ rights?

By Leong Sze Hian PMEs can turn to unions for help? I…

【武汉冠状病毒】2月27日增三起病例 莱佛士书院学生确诊

根据卫生部文告,截至本月27日中午12时,本地增加三起武汉冠状病毒(COVID-19)确诊病例,其中一人是莱佛士书院的学生。 这也致使该校须在明日关闭一天进行消毒,曾与学生接触的师生都必须领14天缺席假。 该名学生是第96名病例,年仅12岁,近期都未曾到过中国、韩国大邱和清道郡。他是在本月27日确诊,目前在竹脚妇幼医院隔离治疗。 据教育部文告,该名学生21日出现不适后,就一直拿病假没来学校。不过他曾在20日到过碧山的教育部语言中心(MOE Language Centre),该中心也必须关闭消毒。 上述学生与第94病例有关。第94病例是一名64岁的女公民,同样近期未曾到过中国、韩国大邱和清道郡。她在11日出现症状,在17日、20日和24日曾到诊所就诊,并在24日转介到中央医院,随后于昨日确诊。在入院前她住在位于惹兰裕廊克基一带。 第95病例则是44岁男公民,在今早确诊,相信他与第93病例(38岁男公民)有关。 另一方面, 今日也有四名病患出院(第18、72、78和80例),累计出院人数66人。目前仍有30人接受治疗,大多稳定或好转,惟仍有八名病患情况危急,须在加护病房。