PRESS RELEASE

Project Singapore 2012 aims to foster empathy by promoting the idea of a common, shared humanity between the local community and the 206,000 women, mostly from the Philippines and Indonesia, who are working as domestic workers in Singapore.

During the exhibition, a video , a collaborative effort by the international college student team and the VJC student team, will be first revealed. The video will illustrate their take on the issue.

Furthermore, the exhibition will be an avenue for local high school and university students who have interest on service leadership, or who simply care about issues in the South East Asia to find more about SEALnet.

More information can be found here.

Come and join us on this Friday 17th Aug and Saturday 18th Aug!

*Event details*

Friday 17th Aug from 10am to 6pm.
Venue: Victoria Junior College Concourse
From Saturday 18th Aug to Thursday 31st Aug from 10am to 5pm.
Venue: Bedok Public Library
You May Also Like

武吉巴督组屋凌晨发生火灾,被困两男一女获救送院治疗

武吉巴督地区今日(1日)凌晨发生火灾,起火单位内全烧毁,两男一女被困,民防部队在救出他们后立即送往医院接受治疗。 今日凌晨4点31分左右,武吉巴督与裕廊民防部队同时接获通报,在武吉巴督21街的第210A组屋13楼的单位内发生火灾。民防部队赶往现场时发现屋内传出熊熊大火,民防人员在进入屋内后发现三名受害者,两男一女,分别倒卧在厕所以及厨房窗户外的窗台上。 从民防部队所展示的照片中可见,屋内堆积许多用品,门口的墙壁也被浓烟熏黑。 民防部队表示,由于厨房当时堆积大量物品,限制了民防队员的救灾工作,难以救出倒卧在厨房的两名男子,加上两名男子已精疲力尽,因此民防队无法及时将他们救出。 最后民防部队出动60米的登高云梯,而队员在单位内使用绳子保护两人,再由灾难拯救队(Disaster Assistance and Rescue Team)从楼上单位降下,将两人从单位内救出,在抵达平地后由民防部队的护理人员照顾。 三名受害者则分别受到烧伤与吸入浓烟,已被送往新加坡中央医院。起火原因正在调查中。

SRX figures: Condo units sold fell 27% as resale prices mildly increased by 1.7%

According to the flash data from real estate portal SRX Property on…

放宽条件真的为二手旧屋带来全新价值吗?

作者:国际地产顾问公司总裁邱瑞荣 今年5月,政府宣布放宽政策,让年长者能够使用更多公积金的存款购买二手房屋,目的为提高并维持旧屋的价值。 人力部以夫妻约翰(48岁)和贞(45岁)为例,他们按照新条例将可按照较年轻买家岁数,动用公积全额购买价值43万新元,屋契剩下50年的四房式组屋。按照以往的条例,若要购买旧屋,其可动用公积金比率最多八成,亦即只能动用34万4000新元。 对此,市场观察者很快给出回应,指出“新条款开放以往由公积金条款的限制,有利于提高旧屋价值。” 看来旧屋价值真的会被解放。但事实上真是如此吗? (在此,我们先将旧屋的定义为40年以上的旧屋,意味着其屋契年龄剩下59年,亦是融资限制的开始,如买家数量减少,而强加了转售价值的压力。) 让我们检视看看, 约翰和贞以公积金43万新元,购买约屋契49年的组屋是否是明智之举。 若计划赶不上变化? 首先,约翰和贞是否有想过他们可能会在退休时期,生活出现危机和问题的可能?如果当时他们急需卖掉已居住15年的组屋,是否会有买家想要购买这仅剩35年屋契的组屋? 其潜在买家会是60岁以上可以使用公积金买房的人 60岁以下的买家则需以现金补贴购买房子…

Political Singlish – OB Markers and Civic Society

By Dr Yuen Chung Kwong – One of the very unique terms…