~ By Funtion 8  & Maruah ~

Postponement of Event to be held on Saturday, 19 May 2012 at Speakers’ Corner, Hong Lim Park

We have been informed by the police on the evening of Tuesday, 15 May that the exemption granted under the Public Entertainments and Meetings Act to Speakers’ Corner, Hong Lim Park has been revoked with effect from 16 May to 26 May 2012 because of the upcoming by-election. A police permit is therefore required for our event on 19 May 2012.

Owing to the short notice and uncertainties in obtaining a police permit, as well as the prospect of inconvenience to our guests and contractors should the permit be refused, we are sorry that our event at Speakers’ Corner, Hong Lim Park, has to be postponed.

We deeply regret that a by-election in the single-member constituency of Hougang, has disrupted and inconvenienced Singaporeans from enjoying activities at Hong Lim Park which is not part of Hougang.

We will now hold our event on SATURDAY, 2 JUNE 2012 at 3.00 p.m. The programme remains unchanged and, we hope to continue receiving your support.

We are aware that this notice may not be read by all our guests and members of the public who have made plans to be at Hong Lim on 19 May 2012. As organisers, we will be at Hong Lim to meet those who may turn up because of our inability to reach them.

 

The organisers,

Function 8 Limited and MARUAH

This article is published by The Online Citizen, 20 Maxwell Road, #09-17 Maxwell House, Singapore 069113.

You May Also Like

中央商业区马路“滑雪”男子 遭警方调查

日前在中央商业区马路出现一名正在“滑雪”的男子,此番行为或可能违反交通规则。 男子当时正光着上身拿着疑似是雪仗的工具,在路上“滑行”,看似就如同在滑雪场滑雪。其怪诞行径被驾驶者录下,并上传到网络上,引起网民关注。 警方表示,该名28岁男子已经在接受警方的调查,而根据公路交通规则,使用直排轮、滑板等在道路上行走属于违法。 警方也劝道,如若行人在路上使用直排轮或滑板等工作代步非常危险,因此呼吁所有道路使用者,在使用道路时应该保持良好的安全意识,多注意四周。 https://web.facebook.com/779082855472239/videos/231553288075211/

父亲指死者多次给机会 嫌凶疑二度遭解雇起杀心

疑因解雇了23岁的男员工,而遭多刀砍死的30岁老板,被指曾经多次给予嫌凶机会,就算嫌凶曾离职后再次回头,死者依然给他工作机会,岂知却引来杀身之祸。 死者父亲昨日(12日)向媒体披露,嫌凶已经为死者工作了约五年,但是职业道德非常差,经常会跳过工作,最近在一家名为JIJI的家具店担任员工。 “他接到数次警告了,但是没有听取教训。当他第一次被解雇时,他申请了第二次机会,但是欣杰(死者)放弃再给他机会了。” 不愿具名的死者父亲表示,嫌凶糟糕的工作态度影响了公司的运作,令死者忍无可忍,才发出了第二次的解雇通知。” 疑不甘被解雇而行凶 有关砍人命案发生在周一(11日)中午,死者为一家具店大股东林欣杰。他是遭疑因不满被解雇的员工余进满持刀狂砍后,颈部重刀当场死亡。在场的家具店二股东李铭桥(29岁,译音)当时上前救人,反而遭砍致重伤。嫌凶在干案后自残,欲与死者同归于尽,当场被警方逮捕归案。案发地点在新加坡双溪加株环道国际家具中心,名为“JIJI”的家具店内。死者为该家具店的大股东。 据悉,嫌凶来自马来西亚。他是在案发当天早上接到死者的口头通知被解雇,疑因心有不甘,在中午时分带着一个背包回到公司。嫌凶当时看到林欣杰后,突然从背包中拿出一把菜刀,就朝着死者狂砍。 林欣杰当时虽然及时拿起小刀反击自卫,但是无济于事。在办公室中李铭桥见状立刻趋前救人,却被砍至重伤。而嫌凶在干案后,拿刀自残想自杀,没有离开时发现场,被抵达现场的警方逮捕。 死者父亲表示,由于袭击事件发生在午餐时段,许多人不在办公室。“我的儿子和他的合作伙伴通常都会迟出门,所以还在办公室里。” 据称,受害者李铭桥当时受伤后被送到邱德拔医院时,还是有意识的。 嫌凶是工作许可证持有人,因谋杀罪被逮捕。警方表示,嫌凶今天将被起诉。 女员工惊觉男友涉案…

“Singapore Snaps” to chronicle life in Singapore with Animation

To commemorate Singapore 50th birthday, artist Tan Wei Keong, Annette Heitmann, and…

今年累计死亡增至七起 骨痛热症病例突破6000起

近期由于疫情不断肆虐,大家也忙于抗疫,然而骨痛热症并未因此消失,本地今年的骨痛热症已逾6千起,相交去年同期已多出两倍。 据国家环境据昨日(27日)的文告表示,骨痛热症病例每周的数量仍然很高,介于300至400起左右,因此呼吁除了要抗疫以外,仍勿忘骨痛热症的存在,尤其近日大部分居民也将会待在家中,需要保持更高的警惕,努力控制骨痛热症。 与此同时,我国因骨痛热症死亡的病例也增添两起死亡病例,今年累计已增至七人死亡。国家环境局表示,该两名死者是于今年1月至3月期间病逝,年龄介于60至80岁左右。 而截至本月27日,已有111个登革热热点在全国各地。国家环境局也促请居民,尤其是有蓄水条件的建筑或翻修地点的业主,包括建筑工地、办公室、商店、娱乐场所、托儿所、农场、学校以及礼拜场所,应申请“限时豁免”,让员工返回工地采取蚊虫预防措施。 此外,国家环境局也促请如今待在家中的住户要避免防止蚊虫滋生,一旦发现便要采取必要措施清除它们。