~by: Jewel Philemon~

A former principal from a well known school who has been in the education field for 15 years is being investigated in connection with a suspected internet prostitution syndicate.  Including the principal, about 80 people (including senior civil servants) are being investigated. The civil servants are from various government departments.

According to Shin Min Daily News, police busted three internet prostitution syndicates last year, and found what may be a list of people involved in vice operations.

This news comes hot on the heels of the allegations about two heads from Ministry of Home Affairs being involved with a female IT executive.

Shin Min reports that the principal is about 30 years of age, has been married for over 10 years and has a son. He stays in a luxury apartment on the east side of Singapore and has resigned since investigation began.

A teacher speaking to the newspaper said that sad to hear that the principal had left for the teacher felt that the principal had a bright future in his career. The teacher had assumed that the principal was switching professions.  

Police are not able to comment further on this case as investigations related to the online vice syndicate are on-going. The government servants were implicated in the raids carried out by Criminal Investigation Department and Police Intelligence Department, against the vice syndicate in late December last year. 

The online vice syndicate are reportedly well-known for their Korean girls; and it is believed that the syndicate was operating a call centre out of Bukit Timah.

Source: Shin Min Daily News

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

PSP’s Leong Mun Wai speaks in Japanese to media query on Singapore PMETs

The assistant secretary-general of Progress Singapore Party (PSP) Leong Mun Wai answered…

持工作准证入境 马国人只需居家七天

绿色通道或周期性通勤措施即将在8月10日开放申请,卫生部长颜金勇表示,基于马来西亚冠状病毒19的传播风险和我国相近,因此该国入境的工作证件持有者,只需要依循居家通知七天或以上。 也是跨部门防疫工作小组领导部长的他,是在昨日(8月6日)的记者会上,发表以上言论,并表示该国的染病率比我国低,因此马国入境者所可能带来的感染和被感染风险几乎一样。 他指出,当局是将马国的防疫措施和染病率等因素都纳入风险评估和考量范围后,才决定和该国达成绿色通道协议。 当被询问为什么将居家通知的时间改为七天,而不是14天时,卫生部医药服务总监麦锡威副教授指出,居家通知期是依据冠毒的最长潜伏期而定制,但是当局发现确诊病例多数在入境后的五、六天内就会出现症状,因此才选择将居家通知时间缩短。 “因此,针对染病率较低国家的入境访客,我们正在考虑缩短他们所需遵守的居家通知期限。” 麦锡威提醒道,周期性通勤服务只开放给由新加坡公司申请,让马国员工入境我国的工作者,以及要求入境马国的工作者,但是,公司却不能通过这渠道申请让在我国工作的马国籍员工回到马国。 此外,已成为新加坡永久居民的马国人士也无法使用的周期性通勤服务,他们在回到马来西亚时,都必须接受14天隔离措施及自费。 他指出,曾考虑过让马国籍永久居民也享有周期性通勤服务,会做出以上的不同安排,主要是因为这群人士在入境后所面对的行动管制以及其他措施。至于有哪些不同安排,他表示会在接下来的发布会中公布。 我国目前的冠毒检测费用介于200元左右,但是麦锡威指出,随着我国检测能力的提升,预计检测费用将会减低,让需要接受检测的入境者都能负担得起。

音乐会上晕倒后送院不治 著名钢琴家巫漪丽逝世

以一曲《梁祝》在优管(YouTube)上爆红的中国钢琴家巫漪丽,于4月20日,出席维多利亚音乐厅的音乐会时晕倒,紧急送院后宣告不治,享年89岁。 在音乐会下半场进行到一半时,巫漪丽忽然开始觉得背痛、冒冷汗,随后在新加坡音乐家协会副秘书唐翎的帮助下到洗手间去。岂知,她在上厕所途中晕倒了。救伤车在当晚约10时抵达音乐厅后,即刻对巫漪丽展开急救工作,之后再将她送到医院去,但是已经回天乏术了。 除了唐翎,新加坡音乐家协会会长傅春安和该协会的副秘书长贺争也赶到医院去,见巫漪丽的最后一面。傅春安表示巫漪丽的离去很突然,令人感到不舍,但是她也算善终,走得没有痛苦,而且当时很多音乐界的人士都陪伴在她的身旁。 据唐翎指出,巫漪丽曾于上周五与新中两位元老级声乐家陈毓申(86岁)和孙家馨(91岁)会面用餐,当时她并没有不妥。而事发当晚的音乐会,就是陈毓申(86岁)和孙家馨(91岁)的学生音乐会,由唐翎负责接送巫漪丽。 巫漪丽持有美国护照,已旅居新加坡26年了,孑然一身无子女,在新加坡只有一个表姐,但是她的表姐已经在一年多前去世了。而在中国北京,巫漪丽还有一名92岁的哥哥和87岁的妹妹。唐翎表示,“已经和巫老师的亲属联络上了。他们年纪大了,但是正设法办签证,希望能够尽快赶过来。” 一生奉献音乐 巫漪丽于1930年出生在中国上海一个知识分子的家庭中,是从钢琴大师李斯特的在传弟子、意大利著名音乐家梅百器。她18岁时就与上海交响乐团合作,演出贝多芬的《第一号钢琴协奏曲》。 她在1993年时,获得本地女高音苏燕卿的引介,首次来到新加坡,现在已经成为了新加坡的永久居民。 巫漪丽一生奉献音乐,就算年迈了还十分活跃于音乐界,经常担任演出嘉宾,而且不中断钢琴教学。她在音乐界的努力耕耘,甚至为他赢得了2017年在香港颁发的第五届“世界杰出华人艺术家大奖”。 她的突然离世,加上在本地无亲无故,本地音乐家协会主动负起她的丧礼。有关的丧礼已经决定在明天举行,周末出殡,但是为了寻获能容纳众多音乐界人士的较大场地,所以暂时场地未定。该协会也计划在丧礼期间,每天举办小型音乐会,作为巫漪丽最好的送别方式。 认识巫漪丽超过20年的傅春安表示,他非常尊重巫漪丽,并表示该协会能够为巫漪丽尽到最后的心音感到很安慰。他甚至表示,如果丧礼资金不足,他也会自掏腰包支付所有余款。 热爱音乐支持行善…

Lack of consumer protection or recourse for Singaporeans who lost thousands to interior design scams

The excitement of getting new furniture and renovations for their homes turned…