Dear Readers,

Firstly we would like to thank you for your kind donations to help us cover some of the costs of our recent Face to Face 2 forum. At the same time, we have received some enquiries as to why the name on our Paypal account is to ‘Joshua Chiang’ and not ‘The Online Citizen’.

We would like to clarify that this is due to the fact that the banks will not allow us to open a bank account in the name of The Online Citizen, and so this is the work-around we’ve employed. Our account is jointly in the name of Joshua Chiang and Siew Kum Hong, both who are members of the core team.

To ensure accountability and transparency, we will publish an annual report (complete with a financial statement) in early 2012. We also need to file annual reports with the government under the Political Donations Act.

If you want to know more about how our funds are being used, you can click on this link.

Thank you for your kind support.

The Online Citizen core team
Ravi Philemon
Leong Sze Hian
Choo Zheng Xi
Joshua Chiang
Siew Kum Hong
Kirsten Han

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Newsbites – PM Lee upgrades Cabinet

PM Lee upgrades to Cabinet 2.4 Prime Minister has announced changes to…

HK bans flights from Nepal to stop possible import of COVID while SG continues to admit travellers using Nepal as transit

Hong Kong announced yesterday (29 Apr) that it will ban all passenger…

“文明社会不惩处公民私人评论” 李绳武称已缴付罚款

因为2017年7月的一则脸书贴文,批评我国政府“好诉讼” (ligitious),法庭制度“温顺” (pliant),李显扬之子李绳武,遭总检察署起诉藐视法庭。 上月29日,高庭裁决李绳武藐视法庭罪名成立,判罚款1万5000元,或一周监禁。 对于这项诉讼,李绳武在个人脸书更新资讯,称他已决定缴付罚款,以换来耳根清净。“缴付罚款,可避免给新加坡政府有便宜的借口,来攻击我和我的家人。” 但他强调,这并不代表他认罪,也不会否认在私人帖文中公开给友人的文字,坚称他写的东西并没有触法。再者,一个文明社会,不该因为公民的私人评论谈及司法系统,就因此以言入罪。 他重申,尽管政府声称他的私人贴文“丑化司法机构”,但他认为,滥用国家资源打压个人言论,才是真正的丑事。 “在为期三年的诉讼,新加坡总检察署写了千页法律文件、撤销我辩护宣誓书(defence affidavit)中的一些部分、还要求我公开我在脸书上所有的朋友。” 李绳武早在今年1月,已选择不参与这项诉讼,“不抬举总检察署所作所为”。然而即使他没参与,还是花了半年时间才有诉讼结果,“拖沓得足以使政府处理疫情失当、还召开选举。”

疑酒后失言导致打群架 五男子遭警方逮捕

疑酒后失言,导致两组人在芽笼路一家店外,拿着塑料椅子“开战”。期间还有一名女子似因丈夫被打,边追打对方边问“为什么打我老公,为什么打我老公”,只是最终引来警察,将五名男子逮捕调查。 有关事故是于昨晚(12月4日)11时许,在芽笼1巷的一家马来餐厅外的路段爆发,甚至造成了轻微的交通堵塞事件。 长达50秒的殴斗事件视频,随后被网民上载到脸书上,期间只见到十余名男女在马路上打架,甚至将人打到路中央。 期间,还有一名穿着连身裙的女子,在看到一名光头男子遭对方人马拿椅子砸头后,立刻冲上去喊道“为什么打我老公”,并朝着对方“开打”。女子之后也被对方推倒,但是仍然站起来怒气冲冲地要打对方。一名男子见状就趋前拉起她的两只手,尝试安抚和阻止她。 两方人马都有人拿着椅子、挥着拳头打人,没有任何一方愿意先退让。 据一名在现场的民众指出,当时有一帮男女在该处不远的一家餐馆吃饭。当时有一名女子上洗手间时,另一桌子的一名男子碰了她一下,并“邀请”她一起上厕所,引起女子不满。 女子回桌后将此事告知同伴,两帮人马就开始吵起来,而经过现场的民众的调解后,才没有拿出事情来。 岂知两帮人在离开餐厅后,却在路旁相遇,就一言不合地又打了起来。 有关视频在半天的时间内就吸引了超过九万人观看,且有逾千人转发,以及367人留言评论。 大部分的网民都将此事当做一场闹剧,更表示芽笼地区常常都有类似“趣闻”来娱乐大家。有者则认为两帮人马其实都还算理智,至少他们只是拿着塑料椅子,而非菜刀。 警方在今早发出文告指出,当时已依循滋事打架的罪名,将五名年龄介于21至47岁的男子逮捕,而目前调查尚在进行中。 根据我国法律,滋事打架一旦被判罪名成立,或面对不超过一年的监刑、或被罚款最高5000元,或两者兼施。