Dr Lim Hock Siew, Singapore’s second longest-held political prisoner under the Internal Security Act challenged Presidential candidate Dr Tony Tan on Saturday to ‘categorically state’ that the people who were arrested in Operation Coldstore and Operation Spectrum were ‘terrorists’.

He was speaking at a memorial held in honor of former ISA detainee Tan Jing Quee who passed away in June this year. The memorial was attended by members of the opposition as well as Presidential candidate Tan Kin Lian.

Referring to a comment Dr Tony Tan made at The Online Citizen’s Face to Face 2 forum (watch video HERE) in which the presidential candidate and former Deputy Prime Minister justified the retention of the ISA due to threats of terrorism, Dr Lim said to resounding applause, ‎”I challenge Dr Tony Tan to categorically state that we are terrorists, so that we can have the opportunity to bring him to court and sue him for slander.”

“Either he is an ignoramous, or he is a blatant liar,” Dr Lim continued.

He also stressed that The PAP has been using the ISA not for security reasons but for “suppressing legitimate political opposition.”

Dr Lim then called for commission of inquiry to look into the detentions, not for a vendetta but as “validation of the truth”.

“It is to reveal all the facts so that objective historians can rewrite history,” he said.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

BREAKING: Court of Appeal rules that 377A arguably violates the Constitution’s Equal Protection Clause

By Atticus – Do you need to be prosecuted under an unconstitutional…

在美被控盗取他人个资等三控状 费雷拉不认罪

涉泄露我国1.42万艾滋带原者个资的费雷拉,于本月19日在美国接受审讯时,对包括盗取他人个资等控状不认罪。 费雷拉目前共面对三项控状,包括涉嫌非法盗窃他人个资、涉蓄意散播这些资料,以及意图威胁勒索新加坡政府。 美国肯塔基州联邦法庭,将在5月7日审理费雷拉一案,预计审讯将持续三天。目前,费雷拉仍继续关押在美国费耶特县拘留中心。 费雷拉面对的所有指控,一旦罪成可被判刑七年。其中勒索意图下非法转移他人资料,可被判五年监禁和不超过25万美元罚款。 美国法庭在本月初也命令费雷拉,必须在3月29日前,永久删除他在自家电脑和任何储存设备保存的所有艾滋病患资料。在网络上张贴、刊载的资料都要删除。 此前,费雷拉被指从2018年6月至今年初,从美国肯德基州对一些媒体机构包括CNN、《海峡时报》、母舰以及Alvinology等发电邮泄露这些病患个资。 在2月16日,他再次把13名曾在樟宜监狱接受身体检查的艾滋带原者囚犯的名单,泄露给一些政府和媒体机构。 在本月22日联邦调查局提呈的证词,显示费雷拉承认他持有来自新加坡的艾滋病患数据,而如果可以说服新加坡政府释放他的丈夫吕德祥医生,他将会交出这些个资,然后自杀。否则,他将把这些资料公诸于众。 美国法官认为,费雷拉可能不仅违反了新加坡法令,也抵触了美国的法律。

关注马国局势变化 王瑞杰冀各党派尽快达成共识

副总理兼财政部长王瑞杰对媒体表示,我国关注马国政局变化,并冀望马国在国内课题上,各党派能尽快达成某种共识。 马国首相是在昨日突然辞去首相一职,随后土著团结党也宣布退出希盟、以该国经济部长阿兹敏为首的派系,亦宣布退出公正党,使得该国希盟政府顿时失去执政优势。 不过马国最高元首仍续委任敦马为过渡首相,直至选出新首相和新内阁成员为止。 王瑞杰称,马国是新加坡近邻,两国也有多个合作项目,例如新柔捷运(RTS)、新隆高铁、以及成立联合工作小组,应对武汉冠状病毒疫情。 “我们将尊重马国领导的决定,并且续与该国政府合作。”他表示希望能与马国政府尽快恢复合作,推进多个双边合作领域,特别是应对疫情。

行动不便者组屋没电梯 黄循财:三万元津贴助买新组屋或转售屋

若所住组屋内没有电梯,对于行动不便之人,可能会面临难以出入的情况,因此政府将拨款高达3万元津贴,协助居民购买新组屋或转售组屋。 国家发展部长兼财政部第二部长黄循财,昨日(4日)在国会拨款委员会辩论国家发展部开支预算时表示,绝大多数组屋已完成组屋电梯翻新,但目前全国仍有约150座组屋则是因为费用、技术或场地限制而迟迟无法进行翻新。 因此,当局推出3万元电梯服务安居津贴( Lift access Housing Grant,简称LHG),让所需之人能够购买新的组屋或转售组屋,换取更适合的住所。 针对翻新工程的成本,黄循财指出,部分工程成本甚至多达每户家庭20万元左右,其价格已可购买另一间组屋单位。 当局也将继续探讨成本较低的新技术方案。 另一方面,黄循财也表示,若居民有紧急情况,需另觅住处,可考虑购买附近剩余的组屋或转售组屋,而现有的单位屋主应自行与经纪商讨卖屋事宜,若有困难也可向建屋局求助。 我国因地缘关系,大部分居民都会居住在组屋内,而这对于行动不便之人,若无电梯,将会面临相当不便的情况。 由于逾5300座组屋没有在每层设有电梯,导致行动不便的人难以出入,政府曾于2001年推出电梯翻新计划。…