Change.

A word that was repeated like a mantra throughout the fiery 2011 General Elections period that saw many volunteers, young and old, stepping forward and lending helping hands to the election process. In light of the huge community response, so adamantly demonstrated during the recent elections, and how volunteer support greatly eased the election process, it becomes absolutely essential for such a level of public-spiritedness to be maintained and harnessed in an organised and efficient manner.

In doing so, Singaporeans can enjoy a more inclusive and open society that is sorely lacking today.

Function 8 Ltd is holding a workshop on ‘Community Organisation’ – a social action programme, promising to be a good social infrastructure that could be set into place to achieve the above mentioned goals of an open and inclusive society.

This workshop is aimed at social activists and other professionals in the community and social service sectors, particularly those who are involved in community development, and those who work with vulnerable or disadvantaged groups in the community.

The workshop will be an intensive 5 hours long, which will be spread over 2 days.

Workshop details:

Workshop: 27–28 June 2011 (7.30pm to 10pm)

For those that have missed out on the workshop from 27th-28Th June, there will be another identical workshop on 29th and 30th June, at the same time and venue.

The workshop is especially tailored for the participation of community leaders, social service professionals, activists, and individuals who work with, or intend to work with communities.

Click HERE for more details of the workshop.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Spize餐厅食物中毒事件:死者或食用过时限便当

一名警卫吃了著名餐厅Spize的过期便当后,食物中毒身亡。昨日(15日)卫生部高级官员在验尸庭表示,该便当可能放置超过三个小时。 便当于去年11月6日早上11点33分送往加基武吉的安保公司办公室,发票上亦注明便当应于一小时内食用,若过期食用,公司均不负责。38岁死者法迪力(译名)食用时间则是在下午2点53分。 卫生部高级官员拉杰在庭上供证时表示,新加坡炎热的天气正是细菌迅速滋生的好地方,可能是导致法迪力死亡的原因。不过,他指出,不少在时限内食用饭盒的人也出现肠胃炎症状。 法迪力于去年11月6日晚上8点半左右开始出现急性肠胃炎症状,两天后出现败血症和器官衰竭,14日晚上病逝。 除了法迪力以外,当时仍有七起食物中毒事件发生,时间位于11月6日至11月9日之间。期间,约221名食用了Spize餐厅的食物,共接获82名顾客投诉食用了食物后生病。 中毒事件发生后,国家环境局、卫生部以及农业食品兽医局联合展开调查,发现该餐厅有七名未登记的食品处理人员,并在厨房外准备食物。此外,调查还发现先餐厅并未为准备出餐的食物放入冷水机组中,而且也不提供任何洗手液。 经调查,便当和准备出餐的食物内均含伤寒沙门氏菌(salmonella typhimurium)。 沙门氏菌为一种属于肠杆菌科的革兰氏阴性杆菌,多见于食用动物和宠物,沙门氏菌可在整个食物链蔓延,从动物饲料、初级生产一直到家庭或餐饮服务机构。由于沙门氏菌与基因分析密切相关,联合调查机构相信,厨房内发现的沙门氏菌与便当内的沙门氏菌是来自相同的感染管道。 自去年12月7日起,已暂停Spize餐厅的执照经营,但其他分店仍照常营业。 验尸官将在下星期五(23日)公布研讯结果。  

“隧道尽头仍有微光” 陈智成吁勿轻视手中一票

前政治拘留者陈智成,于昨日(10日)在脸书上发文,提醒公民勿轻视手中的一票,应善用手中的一票选择适合新加坡的国会。 他表示,2020年对大部分人而言无疑是悲惨一年,然而在这艰难的一年,始终等到了大选的来临,意味着公众的声音能够再次被听到。 “无论如何,隧道尽头仍有微光。这道微弱的灯光,能够指引我们如何才能重建和振兴被拖累的社会。大选即将到来了。我们手中的选票很重要。我们的声音在此次成为了焦点。” “是的。他们给了我们许多止痛药和压制剂。但是,许多问题仍悬而未决,有些甚至已经病入膏肓了。” 他直指,近几年,除了主流媒体的表现令人沮丧,许多“重量级”领导如同给了许多止痛药和压制剂,尽管许多人声称已实现承诺,但仍有数据证实这些承诺未能一一兑现。许多问题至今仍悬而未决,甚至已出新病入膏肓。 “指点我们该如何投票” “许多夸夸其谈的“重量级”的领导,夸夸其谈领导能力,以及我们应该如何投票。他们声称已兑现了无数承诺。他们给了我们许多止痛药和压制剂,但许多的问题仍是悬而未决,有些问题甚至已病入膏肓。” 这无疑让公众相当绝望,因此陈智成提醒公众,即使失望,仍可透过选票改变现状。他形容选票如同自身的筹码,以手中的一票,实现对国家的愿望。对于投票,他解释,我们无法决定谁当总理,但可以选择形成怎样的国会。国会作为最高决策机构,投票选择为人民发声的代议士,才是选举的宗旨。 “通过选票,是我们改变现状的一种选择。总的来说就是利用你的选票作为筹码。” 纵观新加坡的政治历史,陈智成表示,新加坡自1968年至2011年期间属于政治黑暗时期,因为我国从未拥有完整的投票权。基本上,选举在提名日结束后均以结束,尔后的国会只沦为如料理家庭杂事的议事厅。 然而,在过去两届大选中却奇迹般出现反转,反对党逐渐获选民支持,支持率达四成以上。尽管如此,但他们在国会里却只能拥有7巴仙的席位,也意味着现有的政权仍具有优势。 陈智成认为,在如今的制度下,唯一可以改变前途的方式即是通过投票箱,因为公民活动空间已完全被侵占,即使是分享脸书或公共场合发声,都已成问题,所以手中的一票就是削减执政党的优势。…

Expect heavy traffic flow at Woodlands and Tuas checkpoints during Good Friday holiday

Immigration & Checkpoints Authority (ICA) advised travellers to expect heavy traffic flow through…

Attempts to smuggle 42 e-vaporiser refill pods foiled by ICA

42 e-vaporiser refill pods concealed within LED light bulbs were discovered at…